Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنگ‌کنگ به شهروندان دائمی و بالغ خود کمک نقدی می‌کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از فایننشال تایمز، هنگ‌کنگ به هر 7 میلیون شهروند دائمی و بالای 18 سال خود حدود 10 هزار دلار هنگ‌کنگ (1280 دلار آمریکا) کمک نقدی خواهد کرد. این مبلغ از بودجه سالانه هنگ‌کنگ به شهروندان اعطا می‌شود.

اقتصاد این منطقه در ماه‌های قبل به دلیل تظاهرات طولانی معترضان به قانون "استرداد مجرمان به سرزمین اصلی چین" و پس از آن "شیوع ویروس کرونا" در وضعیت ناخوشایندی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات هنگ‌کنگ ‌اندکی بعد به جنبش "دموکراسی خواهی" در این منطقه تبدیل شد.

در حال حاضر 81 فرد مبتلا به کرونا در هنگ‌کنگ شناسایی شده‌ و 2 نفر نیز جان باخته‌اند.

 نمایی خلوت از منطه هنگ‌کنگ/ عکس: رویترز

وزیر اقتصاد هنگ‌کنگ در این باره گفت: اقتصاد منطقه در سال جاری با چالش‌های گسترده‌ای مواجه شده است.

وی افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی امسال تصمیم گرفتیم تا به شهروندان دائمی و بالای 18 سال  حدود 10 هزار دلار هنگ‌کنگ کمک نقدی کنیم. با این سیاست مصرف داخلی تقویت شده و از فشار مالی بر مردم کم خواهد شد.

مقامات همچنین اجاره خانه‌های عمومی را کاهش داده و مالیات کمتری از دارایی و دستمزد می‌گیرند.

براساس پیش‌بینی‌ها کسری بودجه این منطقه در سال 2021 به 18 میلیارد دلار هنگ‌کنگ در این منطقه خواهد رسید و رکوردی تاریخی به ثبت می‌رساند.

پیشتر هنگ‌کنگ یک "صندوق نجات" را برای کمک به مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا مانند رستوران‌ها یا آژانس‌های مسافری تشکیل داد.

تصویری از تظاهرات ماه‌های اخیر در هنگ‌کنگ/ اقتصاد این منطقه به دلیل تظاهرات طولانی ماه‌های اخیر و شیوع ویروس کرونا در وضعیت بدی به سر می‌برد/ عکس: AFP

در ماه گذشته، نگرانی از شیوع بیشتر ویروس کرونا ضربه جدیدی به بخش گردشگری هنگ‌کنگ زده است.

جنگ تجاری چین و آمریکا نیز ضربه بزرگتری را به این منطقه وارد کرده و یکی از دلایل کندی اقتصاد منطقه به شمار می‌آید.

________________________________________________________-

بیشتر بخوانید:

اقتصاد مِلک در هنگ‌کنگ/ جای پارک 1 میلیون دلار محاصره دانشگاه هنگ کنگ و معترضان توسط پلس (+عکس) موج مهاجرت به تایوان بعد از اعتراضات هنگ کنگ؛ دلیل: ارزانی و آرامش

_______________________________________________________

لینک کوتاه: asriran.com/0030DQ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هنگ کنگ کمک مالی شهروندان 1200 دلار آمریکا بحران اقتصاد هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور خبرنگاران، گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن