Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:42:27 GMT

جشن «بهار قرآن، عبادت و تکلیف» در لاهور برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۴۱۹۷

جشن «بهار قرآن، عبادت و تکلیف» در لاهور برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، جشن «بهار قرآن، عبادت و تکلیف» با برگزاری مسابقات قرآن کریم به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و با مشارکت گروه مذهبی خواهران سفیران رسالت پاکستان برگزار شد. در این مراسم که در سالن اجتماعات امام رضا (ع) خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد، آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری خردسال از مدرسه امامیه تلاوت و سپس اشعاری چند در مدح حضرت رسول (ص) توسط خاطمه خضری قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رباب رضوی، رییس گروه مذهبی خواهران سفیران رسالت از نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور جهت همکاری در برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

علی‌اکبر رضایی‌فرد، رییس خانه فرهنگ کشورمان در لاهور ضمن تبریک و تهنیت جشن تکلیف و عبادت، گفت: مادران امروز، دختران دیروز هستند و همانگونه که والدین شان برای آنها زحمت کشیده و آنها را به گونه ای تربیت کرده‌اند که نسل‌ها، آینده ساز را آماده کنند، نقش و وظیفه‌ای سنگین بر دوش خود دارند. آنها دختران و پسران خود را باید به گونه تربیت دهند که در آینده برای جامعه و کشورشان نقش مهم خود را به نحو احسن ایفا کرده و کشورشان را به سوی پیشرفت و تعالی انسانی ببرند.

وی در ادامه، افزود: خانواده مهم ترین رکن تشکیل دهنده جامعه و کشور است و شما مادران عنصر مهم و اصلی آن خانواده هستید. این شما هستید که قادرید فرزندانتان را بگونه ای تربیت کنید بتوانند کشور سربلند شما را به والاترین مقام برسانند. بنده لازم می دانم که در این خصوص از بانوان سفیران رسالت نیز تقدیر و تشکر می‌کنم که با برگزاری چنین مراسم‌هایی، آشنایی و آگاهی‌های لازم را به مادران و دختران می‌رسانند.

پس از آن، گروه تئاتر دختران مرکز معارف قرآن و اهل بیت (ع) منطقه دهرم پوره، حمد زیبای خداوند متعال را با اجرای برنامه، توجه تمامی میهمانان را به خود جلب کرد.

در حاشیه برگزاری این مراسم، مسابقات مختلفی چون حفظ کل قرآن، نصف قرآن و قرائت کلام الله مجید بین دانش‌آموزان و دختران سنین مختلف ۵ الی ۷ ساله، ۸ الی ۱۲ ساله و ۱۳ الی ۱۵ ساله برگزار و ۱۰ نفرات برتر این مسابقه هدایایی به رسم یادبود از طرف خانه فرهنگ ایران در لاهور اهدا شد.

در پایان به برگزیدگان مسابقات گروه‌های سه‌گانه قرائت، ترتیل و حفظ از ده مدرسه لاهور و به تعداد چهارده نفر هدایا بانضمام یک جلد قرآن چاپ کشورمان اهدا شد.

همچنین به ۳۰ تن از دختران که به سن تکلیف رسیدند، هدایایی به رسم یادبود از طرف خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و گروه مذهبی خواهران سفیران رسالت اهدا شد.

هدف از برگزاری مراسم جشن بهار قرآن، عبادت و جشن تکلیف، ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی، معرفی فرهنگ عفاف و حجاب در کودکان و دختران است.

کد خبر 4864098

منبع: مهر

کلیدواژه: جشن تکلیف لاهور پاکستان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کنفرانس بین المللی گام دوم انقلاب معرفی کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی قرآن تمدن نوین اسلامی مسجد مجمع عالی حکمت اسلامی نشست علمی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات قاسم سلیمانی مرکز فرهنگی شهر کتاب معرفی نشریات سفیران رسالت خانه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

سعید غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد