Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول جلیلی با اشاره به اینکه عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است گفت: بی‌مسئولیتی‌ها در زمینه اخبار کرونا برای آحاد جامعه نگران‌کننده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون عملیات روانی صورت گرفته در موضوع کروناویروس توسط دشمن اظهار کرد: قلب مسئولیت در خبررسانی فضای مجازی و عدم احراز هویت در تراکنش‌های مختلف این فضا موضوع کلی و دارای اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تراکنش‌ها در فضای مجازی باید دارای هویت باشند

وی افزود: بخشی از تراکنش‌های بانکی به درستی احراز اصالت می‌شود و بر همین اساس باید سایر تراکنش‌ها در فضای مجازی نیز دارای هویت باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: بی‌هویت بودن بسیاری از اخبار در فضای مجازی موجب شده که فرستنده معلوم نشود و لذا بحث جعل در این فضا اتفاق بیفتد.

وی افزود: حوزه‌های کلی اجتماعی و رسانه‌ای نیز باید به سمتی حرکت کند که هر پیامی که فرستاده می‌شود مورد ابهام از سوی مخاطب باشد و صحت خبر و هویت فرستنده بررسی شود.

جلیلی ادامه داد: به عنوان مثال اگر فردی به عنوان پزشک خبری را اعلام می‌کند باید صحت هویت خبرش مشخص شده باشد تا دوست و دشمن قابل تفکیک باشند.

وی با بیان اینکه فعلا فضای مجازی فضایی غیرقابل اعتماد است افزود: باید این فضا تبدیل به فضای قابل اعتماد شود و این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که آحاد جامعه قوانین را رعایت کنند و مسئولیت تراکنش‌های خودشان را در فضای مجازی بپذیرند.

ضرورت بی‌اعتنایی به اخبار بی‌اصالت

عضو شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: اگر فردی مسئولیت پیام‌های ارسالی خودش را نپذیرفت باید به آن بی‌اعتنا باشیم یعنی اگر مردم برای هر خبر و تولیدی مهر احراز اصالت را مشاهده نکردند نباید به آن اعتماد کنند.

وی افزود: در جهان پیشرفته امروز، فناوری‌ها در بستر هوش مصنوعی امکان هر تقلبی را مهیا کرده است و در آینده بسیار نزدیک شاهد ابزارهای عمومی هستیم که می‌تواند لهجه‌ها و سخن را نیز تغییر دهند و البته ادعای ظهور آن امروز در دنیا وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: بر این اساس به این نتیجه می‌رسیم که نباید به فضای مجازی از دیدگاه خبررسانی، هشداردهی و آگاهی‌رسانی به راحتی توجه و اعتماد کرد.

حکمرانی از طریق فضای مجازی در حال ظهور و بروز است

وی ضمن اشاره به اینکه فضای مجازی بر همه ابعاد زندگی بشری احاطه پیدا کرده و مردم کشورمان در معرض آن هستند افزود: موضوع اعمال حکمرانی از طریق فضای مجازی در حال ظهور و بروز است.

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر حکمران فضای مجازی مانند همه دنیا تصمیم بگیرد جریان‌سازی را در کشور داشته باشد، متأسفانه می تواند آن را محقق کند چراکه ما بر فضای مجازی بومی خودمان سوار و مسلط نیستیم.

وی افزود: به این دلیل که دیگران بر این فضا مسلط هستند اعمال حاکمیت می‌کنند و بر اساس منافع و صلاحدید خودشان هر خبری را برجسته‌سازی و سانسور می کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در روزهای گذشته حذف اطلاعات خبر شهادت شهید سلیمانی در بستر فضای مجازی غربی را شاهد بودیم چون در راستای سیاست‌ها و مطامع آنها نیست.

نگرانی جامعه از بی‌مسئولیتی‌ها در زمینه اخبار کروناویروس

وی افزود: امروز باید ترویج کنیم و مردم مطلع شوند اگر هر خبر و شایعه‌ای از کانال‌های غیررسمی رخ داد به آن بی‌اعتنا باشند.

جلیلی ادامه داد: در موضوع کرونا ویروس نیز برخی افراد خودشان را کارشناس جلوه می‌دهند اخباری نادرست و ناصحیح را مطرح می کنند و در قبال آن پاسخگو نیستند لذا بی‌مسئولیتی‌ها در این زمینه برای آحاد جامعه نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه بخشی از امنیت جامعه است و نباید به آن بی توجه باشیم افزود: باید اقدامی شود تا اعتماد مردم به اخبار کذب و غلط سلب شود.

عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: در جریان رسانه‌ای، عقل شروع کننده خبر و عقل در خدمت دشمن فعالیت دارد لذا از فضای مجازی باید به هر میزان که می‌توانیم در راستای اطلاعرسانی و احقاق حق سلامت جامعه و عارضه‌های مختلف جامعه استفاده کنیم.

وی ضمن تأکید بر این مطلب که عملیات روانی دشمن به دلیل وجود عارضه حاکمیت دیگران در فضای مجازی کشور است افزود: کارشناسان با زبان‌ها و مصادیق مختلف باید در این زمینه اقدام کنند و حتما صدا و سیما باید خیلی فعال‌تر باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عملیات روانی دشمن فضای مجازی تراکنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر شنبه در جمع تأثیر گذاران شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: امانت بزرگ انقلاب اسلامی راحت به دست نیامده است بلکه پاک‌ترین خون‌ها پای آن ریخته شده و حالا بعد از ۴۵ سال به ما سپرده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان بیشترین تحریم‌ها و فتنه‌ها را علیه نظام اسلامی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: ایران اسلامی به لحاظ قدرت علمی رتبه شانزدهم دنیا را داراست در صورتی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این بخش رتبه پنجاه و هفتم را داشت.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها جز ۱۰ رتبه برتر دنیا هستیم، افزود: در حوزه نظامی پیشرفت زیادی داشتیم که گوشه‌ای از نتیجه آن در گوشمالی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی دیدیم.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه است و بعد از انجام عملیات «وعده صادق» امروزه جز بازیگران قدرتمند در عرصه جهانی مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم پیشرفت‌های موشکی و نظامی، در برخی مسائل داخلی مانند صنعت خودرو، عقب ماندگی و کوتاهی داریم، افزود: نظام اسلامی مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است و اگر به این انقلاب صدمه وارد شود تا سالیان زیادی از اسلام حرفی به میان نخواهد آمد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان به دنبال ترویج ولنگاری بودند ولی قدرت نظام اسلامی اجازه ولنگاری را نمی‌دهد، ادامه داد: دشمنان در حوزه فرهنگی، بودجه‌های کلانی علیه کشور تصویب می‌کنند.

تلاش دولت سیزدهم برای حل مسائل اقتصادی

وی با بیان اینکه در بخش رسانه‌ای که مقام معظم رهبری از آن به امپراتوری رسانه‌ای تعبیر کردند که امروزه در اختیار صهیونیسم است، باید بیشتر کار شود، اضافه کرد: علاوه بر رسانه، در سه بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور باید خیلی کار کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به ضرورت اقدام جدی در حوزه اقتصادی در سطح کشور و استان گفت: خوشبختانه دولت فعلی، تمام قد برای حل مسائل اقتصادی کشور در حال تلاش است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی معضلات فرهنگی در کشور، گفت: در حوزه فرهنگی متولیان مختلفی داریم که باید در مقابل هنجارشکنی‌ها راهکار ارائه دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود مقام معظم رهبری، در حوزه سیاسی کشور آسایش خیال داریم و در انتخابات اخیر نیز رهنمودهای ایشان، انتخابات سالم را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری سلامت خود را حفظ کرده و در مسائل فرهنگی دغدغه دارد.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: تقویت کشاورزی، می‌تواند استان گیلان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کند و می‌تواند در این بخش به جای واردات، صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: همه جهانیان وظیفه دارند تا در برابر ظلم به کودکان غزه، اعلام انزجار کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان‌های بشری است.

کد خبر 6096526

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است