Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، با توجه به اینکه تاکنون هیچ دستوری از طرف ستاد بحران شهرستان برای عدم برگزاری چنین مراسمی جهت پیشگیری از شیوع بیماری صادر نشده است، مردم فهیم بیجار در اقدامی خودجوش، جهت پیشگیری از شیوع بیماری به علت حضور آحاد مردم در مساجد و بازگشت مهمانان از سایر شهرها در فضای مجازی و با صدور اعلامیه اعلام کردند از برگزاری این مراسم منصرف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، هزینه برگزاری مجلس ختم و سایر هزینه‌ها در امور خیریه توسط خانوارهای عزادار صرف خواهد شد که می تواند به یک فرهنگ عمومی در آینده تبدیل شود و با مشارکت خانواده ها، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی و کمک به افراد نیازمند و محروم شهرستان بود.

به طور متوسط برای برگزاری یک جلسه مجلس ختم در مسجد، تهیه اعلامیه، گل و اطعام مهمانان و هزینه سفر مهمانان از سایر شهرها، حدود ۱۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود که این مبلغ با توجه به برگزاری حداقل پنج مجلس ختم در هر هفته و برای هر یک مراسم شب هفت، چهلم، نو عید و سالگرد را محاسبه کنید، می‌تواند چرخ یک واحد تولیدی و صنعتی را با اشتغال جوانان بیکار شهرستان به چرخ در آورد.

در برخی مساجد شهر بیجار هم توسط اعضای هیأت امنا، دست نوشته هایی با عنوان «از دست دادن و روبوسی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خودداری کنید»  چاپ و در معرض دید نمازگزاران نصب شده است.

شب گذشته هم در تعدادی از مساجد بزرگ بیجار نماز جماعت برگزار نشد و در سطح شهر هم کاهش چشمگیر حضور مردم در اماکن عمومی، رستوران ها و اغذیه فروشی ها و دیگر اماکن پر تردد در روزهای قبل، کاملا محسوس است.

در بیجار ماسک‌های عادی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی حدود سه تا چهار هزار تومان به فروش می رسد البته اگر پیدا شود، البته ماسک های فیلتردار هم با افزایش قیمت چند برابری به بیش از ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان برای هر عدد رسیده و بیشتر در ابزار آلات فروشی ها یافت می شود تا مراکز عرضه کالاهای بهداشتی و داروخانه ها برخی اقلام نیز همچوم مایع ضد عفونی نایاب شده‌اند.

 

مرکز بزرگ اسلامی سقز نیز در راستای ضرورت کاهش تجمعات مذهبی اطلاعیه صادر کرد

مرکز بزرگ اسلامی سقز نیز با صدور اطلاعیه اعلام کرد: ورود ویروس کرونا به کشور و هشدارها و توصیه های لازم مسوولان مربوطه برای بسیج عمومی پیشگیری از این ویروس، متضمن سلامتی آحاد جامعه است و از نظر دینی، مصالح عمومی و رعایت دستورالعمل های مسئولان امر برای سلامت جامعه امری ضروری و واجب عینی محسوب می شود.
از سوی دیگر همه مراکز عمومی فعالیت خود را برای این امر محدود و یا تعطیل نموده اند لذا ائمه جمعه و جماعت سطح شهرستان و نمازگزاران بزرگوار نیز از این امر مستثنی نیستند و باید تجمعات مساجد شهر و روستا را به حداقل برسانند تا خدای نکرده مراسمی مانند ترحیم اموات و گردهمایی های مختلف به محل پخش ویروس مذکور و گرفتار شدن مردم تبدیل نشوند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کردستان شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی 

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا. وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار): تیم ملی هاکی بانوان

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

قهرمان فردا (دیپلم افتخار): محمد بیرانوند

قهرمان فردا: امیررضا معصومی

برترین سرمربی (دیپلم افتخار): حسین عبدی

برترین سرمربی: علی نادری

بانوی ورزش ایران: ناهید کیانی

آقای ورزش ایران: امین میرزازاده

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت