Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای تردد کشتی‌ها بین بنادر ایران و کشورهای همسایه و پذیرش کشتی‎های چینی اظهار داشت: تمام کشتی‌ها قبل از ورود به بندر در لنگرگاه توسط تیم بررسی (پاس کشتی) چک می‌شوند که این اقدامات برای کشتی‌های چینی با تجهیزات جدید و تیم های پزشکی متخصص هم از بیش از یک ماه گذشته در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آخرین تصمیمات برای تردد کشتی بین بنادر ایران و عمان گفت: کلیه کشتی‌ها و شناورها از مبدا ایران به مقصد بنادر عمان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده اما بنا به اطلاع واصله از بنادر چابهار امروز یک فروند لنج به مقصد عمان خارج شده و تا کنون اعلامی مبنی بر ممانعت ورود شناور مذکور دریافت نشده است 

مدیرکل ارتباطات و بین الملل سازمان بنادر ادامه داد: همچنین ورود شناورهای سنتی به بندر خور دبی ممنوع شده اما شناورها در لنگرگاه‌های دیگر بنادر امارات مستقر هستند و در صورت عدم مشاهده بیماری کرونا در بین خدمه شناورها در هر نوبت تعداد چهار فروند اجازه ورود به بندر داده می‌شود.

رحمتی افزود: البته تردد شناورهای مسافربری به مقصد بنادر امارات متحده تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این اقدامات دو سویه است،  تاکید کرد: تمام خدمه کشتی های ورودی به بنادر ایران مورد چک و بررسی‌های تخصصی پزشکی قرار می گیرند.  

وی درباره آخرین تصمیمات برای تردد شناورها بین بنادر ایران و کویت اظهار داشت: ورود تمام کشتی‌ها و شناورهای تجاری از مبدا ایران به بنادر کویت به‌دلیل بیماری کرنا تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده اما تعداد قابل توجهی از شناورها در لنگرگاه کویت مستقر هستند که البته برخی از آنها به بنادر ایران بازگشتند. همچنین تردد شناورهای مسافربری به مقصد بندر کویت تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

رحمتی درباره آخرین وضعیت تردد شناورها بین بنادر ایران و قطر گفت: کماکان اجازه ورود شناورهای ایرانی پس از انجام آزمایش‌های مرتبط با شناسایی ویروس کرونا از خدمه به قطر داده می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل سازمان بنادر تاکید کرد: تردد بین بنادر ایران و سایر بنادر کشورهای جنوبی و شمالی طبق روال گذشته ادامه دارد و خللی در عملیات صادرات و واردات به وجود نیامده‌ است. 

وی با بیان اینکه در تمام بنادر ایران خدمه شناورهای ورودی و کارکنان مستقر در بنادر مورد چک و آزمایش‌های پزشکی قرار می گیرند،  گفت: به طور مستمر و با همکاری نمایندگان وزارت بهداشت(دانشگاه های علوم پزشکی استان ها) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا چک‌های پزشکی در مبادی بندری کشور در حال انجام است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تجارت سازمان بنادر و دریانوردی بنادر بنادر کشور بین بنادر ایران درباره آخرین تردد شناورها کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری

تین نیوز

تجارت ایران و پاکستان در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید، رقمی که طبق توافق در آخرین جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، قرار است افزایش ۵ برابری را تجربه کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به اسلام آباد به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان در جلسه ای مشترک با مقامات دولت جدید این کشور دیدار کرد تا با امضای اسنادی مشترک، باب توسعه تجارت ایران و پاکستان را باز کند و به افق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسد.

توافقات انجام شده در نشست های کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان طی یک سال گذشته، منجر به افزایش داد و ستد دو کشور شده؛ به گونه ای که کشور پاکستان با سهم ۴.۲ درصدی از کل صادرات کشور، جایگاه ششم مقاصد صادراتی ایران را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۱، پاکستان رتبه هفتم را به عنوان مقصد صادراتی ایران داشت.

بر اساس آمارهای موجود، تجارت ایران و پاکستان از یک و نیم میلیارد دلار حجم تجارت در ۱۴۰۱ به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش داشت که نشان از رشد ۳۸ درصدی از نظر ارزش و ۲۳ درصدی از نظر حجم تجارت دو کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

در این راستا افزایش حجم تجارت دو کشور به صورت جدی در دستور کار سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی کشورمان به پاکستان قرار گرفت. 

در این سفر، ۸ سند همکاری در حوزه های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور برای رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار، هدف گذاری شده است.

نشست های دوجانبه روسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در این سفر و توافقات و مسائل مطرح شده، حامی از عزم جدی طرفین برای فراهم کردن زیرساخت های دستیابی به این افق ۱۰ میلیارد دلاری است.

علاوه بر این توسعه همکاری های امنیتی یکی از محورهای گفتگوها در این سفر بود که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار خواهد بود.

این سفر و امضای اسناد همکاری بین دو کشور می تواند آغازگر روابطی گرم در زمینه تجارت ایران و پاکستان باشد؛ چرا که پاکستان به عنوان کشوری که بیش از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد و صنایعی رو به رشد را در خود جای داده، می تواند میزبان مناسبی برای کالاهای نهایی و همچنین مواد خام و نیمه خام تولیدی در ایران باشد.

بر این اساس می توان پیش بینی کرد که در صورت اجرایی شدن سند همکاری بین دو کشور، تجارت ایران و پاکستان در مسیری رو به رشد قرار گیرد.

به همین منظور ارتقای سطح همکاری های دو کشور به ویژه در زمینه حمل و نقل و توسعه زیرساخت ها به عنوان یکی از اصول اساسی تجارت و فعالیت اقتصادی در جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان و در دیدارهای دو جانبه بذرپاش با همتای پاکستانی خود به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که نوید بخش رشد قابل توجه تجارت دو کشور و توسعه اقتصادی ایران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها