Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه هفت تلویزیون از آمادگی این شبکه در زمینه تولید برنامه‌های آموزشی مکمل از طریق تلویزیون خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی سیما، در نشست شورای اندیشه ورزی شبکه آموزش که با حضور معاونان آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی این وزارتخانه و مدیران و کارشناسان آموزشی و رسانه‌ای برگزار شد، احمدی افزادی مدیر شبکه هفت تلویزیون از آمادگی این شبکه در زمینه تولید برنامه‌های آموزشی مکمل از طریق تلویزیون خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه آموزش با اشاره به برنامه‌ریزی چند ماهه این شبکه در شورای اندیشه ورزی درخصوص ارائه برنامه‌های مکمل آموزشی بر اساس پیشنهاد مکتوب معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و ظرفیت‌های موجود در شبکه آموزش، تأکید کرد: شبکه هفت از ابتدا با شعار فرصت‌های برابر آموزشی راه‌اندازی شد و بعدها با توجه به ضرورت توجه به دانایی منتج به توانایی مهارت‌آموزی و بر اساس رهنمود رئیس سازمان صداوسیما و بررسی کارشناسی معاونت سیما، آموزش مهارت‌های کاربردی را در رأس برنامه‌های خود قرار داد.

وی استقبال شورای اندیشه ورزی سیما و حمایت رئیس رسانه ملی و معاون سیما را نشان‌دهنده انسجام مسئولان کشور در عبور از مراحل سخت دانست و اضافه کرد: با توجه به حوادث اخیر و لزوم حفظ سلامت بیشتر دانش آموزان، شبکه هفت امکانات خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد و بخشی از ساعات خود را به موضوع آموزش تکمیلی دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف اختصاص می‌دهد.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به مقوله ساعات طلایی یادگیری تأکید کرد: امروزه مدرسه برای دانش آموزان جذابیت‌های زیادی دارد .ظرفیت‌های رسانه به آموزش‌های رسمی امکان می‌دهد که کودکان و نوجوانان در ایام تعطیلات پیش‌بینی شده یا نشده در فضای تحصیلی بمانند.

رضوان حکیم زاده معاون مقطع ابتدایی آموزش و پرورش با قدردانی از همراهی رسانه ملی گفت: در برنامه توسعه کشور مدارس نقش محوری دارند و کمک رسانه ملی در ایجاد تنوع آموزشی می‌تواند اهمیت ایفای نقش مدارس را بسیار بیشتر کند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و اطلاع رسانی گسترده نسبت به آن گفت: هر قدر بتوانیم اطلاعات خانواده‌ها را در زمینه انتقال ویروس کرونا افزایش دهیم، پیشگیری از انتشار آن ساده‌تر خواهد بود. همکاری رسانه با بخش‌های درگیر در این بحران رسالتی ملی است و ما در رسیدن به افق توسعه پایدار کمک می‌کند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد مکتوب این معاونت در دو ماه گذشته نسبت به همکاری آموزشی شبکه آموزش و مدارس، افزود: این بحث مهم چندین نوبت در شورای اندیشه ورزی شبکه آموزش و با حضور کارشناسان مربوطه و اعضاء شورا بررسی شده و در واقع این پیشنهاد، محصول برنامه کارشناسی این شورا در ماه‌های قبل بوده و ارتباطی به شیوع بیماری کرونا ندارد بلکه این بیماری موجب شده تا نسبت به اصالت و صحت این مصوبه شورای اندیشه ورزی شبکه اطمینان بیشتر و جامع‌تری بدست آید.

در پایان این نشست و پس از بحث‌های کارشناسان، مقرر شد کارگروه عملیاتی برنامه‌ریزی نهایی مشترک میان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و شبکه آموزش سیما تشکیل جلسه داده و بر اساس زمان‌ها و سرفصل‌های مورد نظر درسی، برنامه‌ریزی برای پخش برنامه‌های «فرصت برابر» از هفته آینده از آنتن شبکه آموزش را طراحی و آماده کنند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: صدا و سیما آموزش وپرورش شبکه هفت شورای اندیشه ورزی آموزش و پرورش برنامه ریزی شبکه آموزش مدیر شبکه شبکه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، پیمان جبلی در آخرین شب ضبط برنامه تلویزیونی «برمودا» شبکه نسیم با میزبانی از امیر دریادار سیاری، در جمع عوامل این برنامه حضور یافت و با بیان اینکه این برنامه با پشتیبانی یک اتاق فکر قوی طراحی شده است، گفت: برمودا در زیست‌بوم رسانه‌ای متنوع و رقابتی کنونی توانسته توفیق بزرگی را رقم بزند و تبدیل به اعتبار، نماد و یکی از ویژند‌های سیما و شبکه نسیم شود.

وی افزود: موفقیت برنامه، مسئولیت تیم تولید را سنگین‌تر می‌کند تا در فصل‌های بعد به توقعات و انتظارات مخاطبانش که بالاتر رفته، پاسخ دهند و با ریل‌گذاری درستی که انجام شده، محتوای مدنظر را به افکار عمومی منتقل کنند.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه برمودا، قابلیت ساخت فصل‌های متعددی خواهد داشت که با اتکا به اتاق فکری قوی می‌تواند بدرخشد، گفت: این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که برنامه نباید روی دور تکرار بیفتد و این رویش و زایش باید تداوم داشته باشد.

وی تحول رویکردی و بسط دامنه ساز و کار‌های تولیدی مبتنی بر راهبرد‌های دوره جدید مدیریتی را ازجمله ویژگی‌های ساخت این مجموعه برشمرد و با تأکید بر محوریت محتوا در شاکله برنامه‌هایی، چون برمودا، تصریح کرد که تحول محتوایی غایت همه تحول‌هاست و ضرورت دارد دست‌اندرکاران این برنامه و برنامه‌های مشابه آن به این موضوع توجه خاص داشته باشند و بدان اهتمام ورزند.

جبلی در خاتمه افزود: باید از ظرفیت‌های به‌وجود‌آمده به موقع و بجا استفاده کرد و برمودا را که روی‌هم‌رفته کار خوبی است، در مسیر پیشرفت یاری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سریال ۸۷ به زودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول