Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش محمدیه ظهر چهارشنبه با حضور صادق قندی بخشدار محمدیه، صفر فیض الهی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز، شهرداران و رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات بخشداری محمدیه برگزار شد.

صادق قندی در این جلسه اظهار داشت: با همکاری شبکه بهداشت و دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان اقدامات اولیه برای پیشگیری از بروز این ویروس در بخش محمدیه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قندی تصریح کرد: باید به صورت علمی با بحران‌ها مقابله کرد وبا توجه به موقعیت جغرافیایی بخش محمدیه که در مسیر شاهراه اصلی کشور و آزاد راه قزوین به کرج و جاده مخصوص قرار دارد و راه مواصلاتی منطقه غرب و شمال کشور را به مرکز و شرق کشور و جنوب متصل می‌کند مسافران زیادی در این مسیر تردد می‌کنند لذا باید تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مهمترین راهکار پیشگیری ضد عفونی کردن مراکز عمومی، پارک‌ها و مساجد بخصوص سرویس‌های بهداشتی است که باید در الویت قرار گیرد.

بخشدار محمدیه یادآور شد: ادارات و دستگاه‌های ذیربط باید با آگاه سازی و آموزش‌های تخصصی نحوه پیشگیری و مقابله با این ویروس را در زیر مجموعه خود جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

قندی در ادامه گفت: تمامی خطوط حمل و نقل محمدیه مهرگان، بیدستان، شریفیه و روستاهای حومه نسبت به ضد عفونی و استریل کردن کردن خودروها و ایستگاه‌های خطوط اتوبوسرانی اقدام کنند و ادارات و بویژه شهرداری‌ها نسبت به جمع آوری به موقع زباله‌ها و نظافت و شستشوی سطل‌های زباله‌ها و معابر عمومی اقدام کنند.

صفر فیض الهی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز هم در این جلسه با بیان این که بیش از ۳۵ کشور در دنیا درگیر ویروس کرونا هستند گفت: در ایران در گذشته توانسته ایم با بیماری‌های حادتر مقابله کنیم و در مبارزه با ویروس کرونا نیز با مشارکت مردم موفق خواهیم شد.

وی یادآور شد: خوشبختانه در شهرستان البرز تاکنون هیچ فرد مشکوک به ویروس کرونا مشاهده نشده است و کادر پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز با بازرسی و نظارت دقیق‌تر در حوزه کاری خود بخصوص در سلامت جامعه تمام توان خود را برای پیشگیری از شیوع این ویروس در شهرستان به کار
گرفته اند.

فیض الهی گفت: نقش مردم در مقابله با این ویروس تا ۵۰ درصد است و بخش دیگر بر عهده ادارات و دستگاه‌های اجرایی و ۲۵ درصد هم وظیفه شبکه بهداشت و درمان است که باید انجام شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز مهمترین راه پیشگیری ویروس کرونا را رعایت نکات و بهداشتی افراد دانست و تصریح کرد: اگر همه افراد جامعه به بهداشت فردی اهمیت دهند تا حد زیادی از ابتلاء به این ویروس جلوگیری شده است.

وی گفت: مصرف مایعات، میوه، مرکبات، غذاهای مقوی و استراحت کافی، مصرف نکردن مواد غذایی خام و نیم پز، دست ندادن و روبوسی نکردن با افراد، شستشوی دست‌ها با آب و صابون به مدت ۳۰ ثانیه، ضد عفونی کردن منازل بویژه دستگیره‌ها و تردد نکردن در معابر عمومی و پر جمعیت و ماندن در منزل از بهترین راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا است.

فیض الهی یادآور شد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای ماند ریوی، دیابت، قلبی، تنفسی، شیمیایی بیشتر در معرض آسیب هستند که باید به آنها توجه بیشتری شود و همچنین دوری از تشویش و اضطراب هم کمک شایانی به افراد در جهت مقابله با این ویروس می‌کند.

مراقب مأموران قلابی بهداشت باشید

رئیس شبکه بهداشت شهرستان البرز گفت: اخیر عده‌ای به عنوان مأمور شبکه بهداشت برای تست افراد به درب منازل شهروندان مراجعه کرده اند که به قصد سرقت و سودجویی‌های دیگر هستند که به دین وسیله اعلام می‌کنیم از سوی شبکه بهداشت البرز هیچ موردی برای مراجعه به منازل نداریم و لازم است این افراد ا به نیروی انتظامی معرفی کنند.
 

کد خبر 4864154

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان البرز شهر محمدیه انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس شهرکرد بارش برف گرگان سیلاب قزوین بارش باران شیراز شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز ویروس کرونا فیض الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند