Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان اسدی عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمان حاضر تمامی پایگاه های امداد ۱۱۵ گیلان برای خدمات رسانی آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای اعزام تمامی بیماران استان گیلان توسط اورژانس پیش بینی شده، افزود: به نیروهای آمبولانس های خصوصی نیز در باره نحوه خدمات رسانی به بیماران مشکوک به کرونا آموزش های لازم ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با اشاره به توزیع وسایل حفاظت فردی بین کارکنان پایگاه های اورژانس استان اضافه کرد: دو دستگاه آمبولانس در سطح شهر رشت برای انتقال بیماران با علائم مشکوک به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: آمبولانس های دوم پایگاه های ۱۱۵ شهرستان های مجهز به کد دوم، نیز به صورت اختصاصی برای اعزام بیماران با علائم آنفلوآنزا استفاده می شود.

کرونا چیست و چگونه از آن دوری کنیم 

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس‌ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند. بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون،  فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد. به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

 ویروس کرونا خیلی کشنده نیست اما  امکان شیوع این ویروس در بین افراد خیلی بیشتر از کرونا ویروس‌های عامل سارس و مرس است و اغلب افراد به نوع خفیف آن مبتلا می‌شوند، چراکه اغلب افراد سیستم ایمنی عادی دارند.
 مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در افراد مبتلا بین ۲ تا ۳ درصد است. عفونت با این ویروس در افراد پرخطر معمولا شدیدتر است و این موضوع به دلیل ضعف سیستم ایمنی یا ضعف شرایط بدنی افراد فوق می‌باشد و توصیه می‌شود این افراد در اماکن عمومی و پرازدحام حضور پیدا نکنند.

 بررسی آمار افرادی که بر اثر این بیماری فوت کرده اند نشان می‌دهد که آنان عمدتا دارای بیماری زمینه‌ای اولیه بودند و با ابتلا به این بیماری تنفسی جدید، دچار مشکلات شدید شده و جان خود را از دست دادند.
 بیماران قلبی و عروقی، ریوی مزمن و افراد مبتلا به دیابت و همچنین زنان باردار به عنوان گروه‌های پرخطر، در معرض خطر بیشتر این بیماری قرار دارند.

 کرونا ویروس ، بخش فوقانی دستگاه تنفس و حتی در مواردی بخش تحتانی دستگاه تنفس را درگیر می‌کند. اگر سیستم ایمنی بدن این افراد قوی باشد، بیماری کنترل خواهد شد.

اکثر کارشناسان بهداشت عمومی بر این باورند که کرونا از طریق قطرات تنفسی که در حین عطسه یا سرفه کردن با شدت از بدن فرد آلوده خارج می‌شوند، انتشار می‌یابد. این قطرات معمولا به اندازه کافی سنگین هستند تا بلافاصله روی زمین یا سطوح پیرامون بنشینند. اگر این قطرات از طریق دست‌های نشسته‌ای که با سطح آلوده تماس داشته‌اند به دهان، بینی یا چشم کسی که در آن نزدیکی است برسند، عفونت ایجاد می‌شود.

بر همین اساس، سازمان بهداشت جهانی (WHO) افراد را به پرهیز از تماس نزدیک با هر کسی که تب، سرفه یا سایر علائم تنفسی دارد، توصیه می‌کند. این بدان معناست که باید دستکم یک متر از فرد بیماری که این علائم را دارد، فاصله گرفته و از دست دادن، در آغوش گرفتن و بوسیدن این افراد خودداری کنید.

نوشیدن آب بهداشتی ، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می شود.

برچسب‌ها رشت ویروس کرونا گیلان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ویروس کرونا گیلان بهداشت و سلامت رشت ویروس کرونا گیلان بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 

سردار علی اکبرجاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلو گیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت بصورت هم زمان در مناطق خانسرخ، سورو، نخل ناخدا وروستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعا ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ حفت کفش و یکدستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه دراین طرح تعداد ۵ دستگاه خودرو شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبر کلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، گفت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباء بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح‌ها، از عموم مردم قدر شناساس استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپوو یا قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد