Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید تاج در بخشی از گفت‌وگوی ویژه‌اش با روزنامه ایران درباره همراهی‌اش با محمدرضا شجریان و درس‌هایی که از او یاد گرفت، صحبت می‌کند.

وحید تاج از سال 84 تا سال 93 در کارگاه آواز استاد محمد رضا شجریان تلمذ کرده و از میراثداران سبک اوست. این خواننده در یکی دو روز اخیر، تصنیف «بخوان به‌نام عاشقی» را در تجلیل از مقام هنری محمدرضا شجریان که این روزها در بستر بیماری است منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاج در گفت‌وگوی ویژه با روزنامه ایران که روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود، درباره همراهی‌اش با محمدرضا شجریان صحبت کرده و می‌گوید: «سال‌هایی که در کارگاه آواز ایشان بودم، جدا از آموزش آواز و موسیقی مهم‌ترین درسی که از استاد آموختم اخلاق بود. من بر این نظرم در هر حرفه و هنری جدا از آموزش آن حرفه، عوامل دیگری هم هستند که یک هنرآموز یا دانشجو باید آن را تحصیل کند. به یاد دارم آن زمان که مکتب استاد شجریان را می‌آموختیم اولین روزی که وارد کلاس شدیم استاد از اتحاد و دوستی صحبت کردند و نسبت به این موضوع تأکید بسیاری داشتند. این اتحاد به معنای کنار هم بودن نیست، بلکه هنرمندان باید به معنای واقعی با یکدیگر متحد باشند.»

یکی از دغدغه‌های وحید تاج، ماندگاری موسیقی اصیل ایرانی است که در گفت‌وگویش با ندا سیجانی در روزنامه ایران در این زمینه می‌گوید: «در یکی  دو روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده بود در مورد ساز و آواز استاد شجریان و استاد جلیل شهناز در دستگاه شور؛ با شنیدن این اثر که یک دقیقه از آن در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود متوجه می‌شوید آواز آقای شجریان با چه نظم و دقتی خوانده می‌شود و چه زیبا تار و پود ساز و آواز در زمانی شاید کمتر از یک دقیقه درکنار هم قرار گرفته و همین دقایق کوتاه برای کسانی که پیگیر موسیقی آوازی هستند درس بزرگی است. اما اگر بخواهیم ساز یا آواز استادان شجریان یا جلیل شهناز یا هر استاد دیگر را به‌صورت سطحی دنبال کنیم مسلماً زودگذر است و با شکست مواجه می‌شود.»

نسخه کامل این گفت‌وگو را فردا در صفحات فرهنگی روزنامه ایران بخوانید. 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محمدرضا شجریان روزنامه ایران وحید تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت

 عصر ایران - دی سال گذشته، با وعده افزایش سرعت اینترنت، قیمت آن را 34 درصد افزایش دادند. منصفانه از تجربه خودتان درباره وضعیت سرعت اینترنت در این مدت بگویید. 
این عنوان نظرسنجی جدید عصر ایران است که اگر می خواهید در آن شرکت کنید، اینجا را کلیک کنید.


کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • صادقی یا امیری: اوسمار امروز تصمیم می‌گیرد
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • (ویدئو) خواننده‌های مورد علاقه استاد شجریان؛ از سلن دیون تا پاواروتی
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت