Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مهدی قلیان اول، با بیان اینکه مردم باید بدون توجه به شایعات و دوری از فضای استرس‌زا با تقویت سیستم ایمنی خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند افزود: شست و شوی مکرر دست‌ها، اجتناب از حضور در مکان‌های پرتردد، خودداری از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفلوآنزا دارند، پرهیز از  لمس چشم و صورت خود به ویژه با دست‌های استریل نشده، استفاده از دستمال در زمان سرفه و عطسه از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ یا کرونا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه سطوحی که فرد به طور مرتب با آن در تماس است باید ضد عفونی شود اظهار داشت: برای این اقدام به طور حتم نباید از مواد ضد عفونی کننده خاص استفاده کرد بلکه می‌توان از مواد سفیدکننده که در هر منزلی یافت می‌شود به میزان یک پنجم لیوان مخلوط در آب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تب، سرفه و تنگی نفس از علائم این بیماری محسوب می‌شود گفت: افراد در صورت ابتلا در مرحله اول در منزل استراحت کرده و مایعات گرم مصرف کنند و در صورت تشدید علائم به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند.

دکتر قلیان اول با بیان اینکه برای این منظور ۹ مرکز جامع خدمات سلامت در شهر مشهد تا ساعت ۲۱ آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند افزود: شهروندان در صورت نیاز توسط پزشکان مستقر در این مراکز به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از مراجعه مستقیم به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها خودداری کنند اظهار داشت: حضور و ازدحام بی مورد شهروندان می‌تواند روند خدمات رسانی به بیماران نیازمند خدمات پزشکی را مختل کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی سیستم ایمنی مشهد انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری پارس آباد گفت:لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها پس از بررسی کارشناسی و پیشنهاد هیأت مدیره، در شورای اسلامی شهر پارس آباد به تصویب رسید و ضمن تایید کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ برچسب‌های افزایش قیمت در بین رانندگان توزیع می شود.

فرهاد عین اللهی، پنجم اردیبهشت در حاشیه بازدید از ایستگاه سطح شهر گفت: با عنایت و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار و در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله استهلاک خودروها، افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان، میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق مصوبه بخشداران و شهرداران تابع افزایش ۴۵ درصدی برای سواری‌های کرایه کش روستایی نیز مورد تایید و قابل اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد مغان گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف به طور میانگین بین  ۴۵ درصد افزایش یافته‌است.

عین اللهی بیان کرد: برای آگاهی شهروندان از افزایش نرخ کرایه مصوب، برچسب‌ها بر روی شیشه جلو تاکسی‌ها در معرض دید شهروندان نصب می‌شود و از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف و دریافت اضافه کرایه از نرخنامه مصوب را به شماره ۳۲۷۳۱۱۸۸و ۳۲۷۲۹۷۲۲و ۱۳۷ سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید