Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@13:26:54 GMT

سفر پاپ به عراق لغو شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۷۸۱۳

سفر پاپ به عراق لغو شد

آفتاب‌‌نیوز :

پاپ گفت: ای شهروندان عراق، من با شما بسیار احساس نزدیکی می‌کنم که در میدان جنگ قرار دارید و در سراسر عراق از جنگ رنج می‌برید. من برای شما و کشورتان که قرار بود در سال جاری از آن دیدار کنم، دعا می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واتیکان سیتی؛ این صریح‌ترین نظر پاپ تاکنون در باره تعویق این سفر بالقوه خطرناک تا مدت نامعلوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپ ابتدا در ژوئن (تابستان) گذشته از تمایل به دیدار از عراق در ۲۰۲۰ سخن گفته بود که مکان تولد حضرت ابراهیم (ع) است که در انجیل از وی نام برده شده و از احترام مسلمانان، مسیحیان و یهودیان برخوردار است.

اما واتیکان زمان دقیق این سفر را به علت نگرانی‌های امنیتی هیچ‌گاه اعلان نکرده بود و مقدمات آن به مرحله رسمی نرسید.

شمار مسیحیان عراق به چند صد هزار تن می‌رسد و در زمان اشغال بخش‌های بزرگی از عراق توسط داعش دچار مشکلات زیادی شده بودند.

پاپ در ملاقات ماه گذشته (ژانویه) با «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق، بر لزوم محترم شمرده شدن حق حاکمیت ملی این کشور، تاکید کرده بود.

احتمال دارد ناآرامی‌های جاری عراق که از چند ماه پیش آغاز شده و نگرانی از همه گیری ویروس کرونا نیز در این تصمیم پاپ تاثیر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پاپ فرانسیس عراق واتیکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده

به گزارش "ورزش سه"، تیبو کورتوا که به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی نتوانسته در هیچکدام از بازی‌های رئال مادرید در این فصل حاضر شود، هیچ نگرانی در مورد جای خالی‌اش ندارد.

او که بعد از حدود ۷ ماه به تمرینات گروهی رئال اضافه شده بود، از ناحیه مینیسک داخلی زانو مصدوم شد تا مدت دوری‌اش از میادین، حدود دو ماه دیگر بیشتر شود.

او اکنون در حال طی کردن مراحل پایانی ریکاوری است و انتظار می‌رود بزودی مجدداً به تمرینات گروهی برگردد. این دروازه‌بان بلژیکی در مصاحبه جدیدی در مورد زمان بازگشت به دروازه رئال گفت:«آندری لونین خیلی خوب کار می‌کند. هیچ نیازی به عجله نیست. عملکرد او را در بازی‌های اخیر دیده‌اید. می‌دانید که چقدر عالی کار می‌کند. پس نیازی به نگرانی نیست.»

کورتوا همچنین در مورد حواشی مربوط به ال‌کلاسیکوی اخیر و گل مردود لامینه یامال گفت:«من وارد این موضوع نمی‌شوم، ارزشش را ندارد. با تکنولوژی بسیار ساده است که ببینید توپ از خط رده نشده است.»

دیگر خبرها

  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • نگرانی رونالد آرائوخو از آینده‌اش؛ مدافع اروگوئه‌ای در لیست فروش بارسلونا؟
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده