Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:53:05 GMT

کرونا، همایش ملی حکیم سبزواری را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۷۸۹۷

کرونا، همایش ملی حکیم سبزواری را لغو کرد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: در پی هشدارهای وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع کرونا، با اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله همایش ملی حکیم سبزواری در این شهرستان لغو شد.

رضا شجاع مقدم افزود: قرار بود همایش ملی حکیم حاج ملاهادی سبزواری با حضور جمعی از  استادان، پژوهشگران، دانشگاهیان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فردا در زادگاهش سبزوار برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برگزاری نشست علمی، همایش، عطرافشانی مزار، اهدای گل و ادای احترام به مقام شامخ حکیم سبزواری از دیگر برنامه های این همایش بود.

حکیم حاج ملا هادی سبزواری دانشمند، فیلسوف، شاعر و فقیه ایرانی است که در سال ۱۲۱۲ هجری قمری در شهر سبزوار به دنیا آمد و پدرش حاج میرزا مهدی سبزواری یکی از دانشمندان علوم اسلامی بود.

حاج ملاهادی سبزواری پس از فراگیری علوم مقدماتی، برای تکمیل درس به مشهد رفت و پس از آن برای تحصیل عرفان و فلسفه راهی اصفهان شد و در جلسات درس استادانی از جمله ملا حسین سبزواری، علامه محمد ابراهیم کلباسی، آقا شیخ محمد تقی شیرازی، ملا علی مازندرانی نوری اصفهانی و ملا اسماعیل کوشکی حاضر شد.

ملا هادی در سال ۱۲۴۲ به مشهد بازگشت و پنج سال در حوزه علمیه مشهد و مدرسه حاج حسن مشغول تدریس شد و شاگردان چندی را آموزش داد که از میان آنها می‌توان به محمد کاظم خراسانی، میرزا حسین سبزواری، ملا محمد کاظم سبزواری، حسین مجتهد سبزواری، عبدالکریم قوچانی، سلطان محمد گنابادی (سلطان علیشاه)، حسن حکیم داماد و محمد یزدی معروف به فاضل یزدی اشاره کرد.

حاج ملا هادی سبزواری علاوه بر احاطه بر علوم عقلی و فلسفی، غزل‌های حکمی و عرفانی هم می‌سرود و در شعر به 'اسرار' تخلص می‌کرد.

حکیم سبزواری عصر بیست و پنجم ذی الحجه سال ۱٢۸۹ قمری در سن ۷۷ سالگی درگذشت و بنای آرامگاه وی در ضلع جنوبی میدان کارگر شهر سبزوار واقع است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سبزوار همایش پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سبزوار همایش ویروس کرونا سبزوار همایش حکیم سبزواری حاج ملا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

به گزارش قدس خراسان،متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت‌آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.
وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • حکیم یا بردپیت؟
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • تجدید پیمان با شهیدالداغی در قالب کاروان خودرویی
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار