Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:19:56 GMT

ویروسی کشنده‌تر از کرونا +تصاویر

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۸۱۷۷

ویروسی کشنده‌تر از کرونا +تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سفر کوتاه ترامپ به هند از جهات مختلف قابل ارزیابی است، اینکه تا چه اندازه ادعا‌ها برای ایجاد صلح در جنوب آسیا نتیجه بخش بود یا چه اندازه تمایل دارد در کشمیر صلح برقرار شود. نتایج سفر وی که بزرگترین آن امضا قرارداد ۳ میلیارد دلاری فروش سلاح به هند بود نشان می‌دهد که صلح و امنیت تنها بهانه‌ای بوده تا رئیس جمهور آمریکا برای اسلحه‌های مرگبار بازاریابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا ترامپ هند را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرد و چرا این بازه زمانی را انتخاب کرد؟ سوالی که شاید کارشناسان بتوانند با توجه به حوادث داخلی هند آن را بهتر تحلیل کنند از زمان پیروزی حزب بی جی پی در انتخابات اخیر هند (۹ ماه پیش) کشور هزار ادیان آبستن حوداث مختلفی بوده که تمام آن‌ها به وضوح امنیت مسلمانان را نشانه رفته است.

مودی ابتدا خودمختاری کشمیر را لغو کرد و اینک حدود ۲۱۰ روز است مسلمانان مظلوم این منطقه در حبس خانگی به سر می‌برند و به دلیل قطع شدن سرویس اینترنت با دنیای خارج ارتباطی ندارند! در قدم بعد دولت حزب بی جی پی که بسیار آن را نماینده گروه افراط گرای هندوی آر اس اس می‌دانند مدعی شد تاریخی‌ترین پرونده قضایی هند را به نتیجه رسانده و مسجد ۶۰۰ ساله بابری را به عنوان زادگاه خدای رام تقدیم هندو‌ها کرد. مسلمانان از مسجد نیز اخراج شدند تا زمین مسجد با خاک یکسان شود.

اقدام دولت هند علیه مسلمانان به اینجا ختم نشد دهلی نو در اقدام دیگر که بعد‌ها به نام قانون بازنگری تابعیت مشهور شد ابتدا ۲ میلیون نفر را که اکثر آن‌ها مسلمان بودند سلب تابعیت کرد و سپس قانون تصویب کرد که طبق آن غیر هندی‌ها به شرط مسلمان نبودن می‌توانند تابعیت هندی دریافت کنند.

همه این اقدامات که در بازه‌ای حدود ۵ ماهه رخ داد خشم مسلمانان هند را برانگیخت و تمام آن‌ها اعم از زن و مرد، پیر و جوان و سنی و شیعه را به خیابان‌ها کشاند تا علیه تبعیض مذهبی که دولت هند آن را دنبال می‌کند شعار دهند و خواهان احقاق حق خود شوند.

دهلی نو ابتدا گمان می‌کرد که موج اعتراضات زودگذر است و تاثیری بر آینده سیاسی کشور نخواهد داشت، ولی حدود ۶۰ روز است خیابان‌های این شهر صحنه تظاهرات گسترده و به خصوص شعار‌های ضد تبعیض مذهبی است. مسلمانان خواستار لغو قانون تبعیض مذهبی هستند.

حال دلیل انتخاب زمان و مقصد سفر ترامپ که بار‌ها اسلام را دینی تروریسم پرور خوانده و نقشی مهم در اسلام هراسی دارد آشکارتر می‌شود، او در بیان حامی آزادی اندیشه انسان است، ولی در عمل باز هم به دولت هند سلاح می‌فروشد تا ابایی از کشتن مسلمانان نداشته باشد.

ورود ترامپ و تشدید فاجعه‌ای خطرناکتر از کرونا

ویروس کرونا که این روز‌ها نقل محافل خبری است تنها برای افرادی خطرناک است که ایمنی بدن آن‌ها ضعیف باشد و کمتر توان گرفتن گریبان جوانان را دارد، ولی ترامپ که وارد هند شد جوانان مسلمان هدف قرار گرفتند.

۴۸ ساعت پیش از ورود رئیس جمهور آمریکا دولت هند برای اولین بار تلاش کرد با مذاکره اعتصاب‌ها را خاتمه دهد، ولی موفق نشد مسلمانان که می‌دیدند ورود رئیس جمهور آمریکا اهرم فشاری است بر دولت هند که با نادیده گرفتن فقر عمومی مردم مبالغ هنگفتی صرف استقبال از رئیس جمهور آمریکا کرده است با به دست گرفتن پلاکارد‌هایی در مخالفت سفر ترامپ و تصویب قانون تبعیض مذهبی به خیابان‌ها آمدند. شهر شلوع شد و شعار‌های ضد آمریکایی و حکومت هند از هر سو شنیده می‌شد.

پلیس، اما تنها نبود هندو‌های متعصب نیز با به دست گرفتن شمشیر و چماق به خیابان‌ها آمدند و در مقابل مسلمانان بی دفاع صف آرایی کردند. در کمتر از چند ساعت جوی خون در خیابان‌های دهلی نو به راه افتاد. ده‌ها مسجد و خانه و مدرسه به آتش کشیده شدند. هندو‌های افراط طلب که فرصت را مناسب می‌دیدند به مناره‌های مسجد نیز رحم نکردند و از آسمان زمین گلوله بر سر مسلمانان ریختند.

خیابان‌ها پر شد از جنازه‌های مسلمانان معترض آمار‌های دولتی می‌گویند ۲۰ کشته و ۱۹۰ زخمی طی حدود ۵ ساعت! ولی آمار‌های غیررسمی خبر از فاجعه‌ای انسانی می‌دهد کشته شدن بیش از ۵۰ نفر و زخمی شدن حدود هزار نفر.

گانگستر آمریکایی، اما لبخند به لب دارد و در دیدار خود با مودی می‌گوید: برخورد با مسلمانان یک موضوع داخلی برای هند است که ما در آن دخالت نمی‌کنیم! مسلمانان باید با دولت هند همراه باشند.

مودی نیز در توئیتی منتشر می‌کند تا باز هم ژست جنتلمنی گرفته باشد: برادران و خواهرانم از خشونت پرهیز کنید!

صدای ناله مصدومان و مجروحان از تخت بیمارستان‌ها بلند است و شیون فرزندان یتیم از گوشه‌های خانه‌های آتش گرفته شده.

رسانه‌ها هم می‌گویند کرونا خطرناک است و برای عدم ابتلا به آن باید مرتب دست‌ها را با آب و صابون شست.........

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا کشور هند ترامپ رئیس جمهور آمریکا تبعیض مذهبی خیابان ها دولت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه خرید کشنده فاو در بورس

برخی تصور می‌کند خرید کشنده در بورس کالا، کاری پیچیده و سخت است اما واقعیت این است که مراحل خرید خودرو در بورس کالا بسیار راحت‌تر از ساعت‌ها چانه‌زنی با دلال‌های خودور است. حال اگر برای خرید کشنده فاو J6-460 در بورس کالا ابهام دارید، کافیست:

پنج دقیقه یک ویدئو آموزشی که در سایت رسمی بورس کالا در بخش «خودرو» بارگذاری شده را تماشا کنید و صفر تا صد خرید خودرو بورس کالا را یاد بگیرد:

سری به سایت بورس کالا به آدرس ime.co.ir بزنید. از منوی بالای صفحه به قسمت «خودرو » بروید؛ پایین صفحه مراحل خرید خودرو توضیح داده شده و اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید، روی قسمت «بیشتر» بزنید تا ویدئو آموزشی پخش شود.

می‌توانید از عاملیت‌های تجاری گروه بهمن بخواهید در این کار شما را راهنمایی کنند.

عاملیت‌های تجاری گروه بهمن در سراسر کشور، آمادگی دارند شما را در این خصوص راهنمایی کنند؛ بنابراین با مراجعه یا تماس با عاملیت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما می‌گذارند.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خودشان ارائه می‌دهند؛ با کارگزاری بورسی خودتان تماس بگیرید.

برخی کارگزاری‌های بورسی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

ضمن اینکه:

در روز معامله بورس کالا نیازی نیست، تمام مبلغ کشنده فاو در حساب شما باشد. در این نوبت حداقل ده درصد مبلغ پایه خودرو در حساب شما باشد، می‌توانید در قیمت‌گذاری شرکت کنید که در این طرح فروش حدود 478 میلیون تومان می‌شود. معامله در بورس کالا در شرایط فعلی بازار، به صرفه است و نیازی نیست پولی که با زحمت بدست آوردید را به دلال‌ها بدهید. در بورس کالا شما خودتان تعیین کننده قیمت هستید اما وقتی محصول در اختیار دلال باشد، شما باید مطیع و تابع باشید. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899441

دیگر خبرها

  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان