Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا در یک مناظره انتخاباتی مدعی شد ۱۵۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور از سال ۲۰۰۷ به این سو بر اثر تیراندازی‌های مرگبار کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن»، یکی از نامزدهای حزب دموکرات در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مناظره سه‌شنبه مدعی شد ۱۵۰ میلیون آمریکایی در تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا از سال ۲۰۰۷ تا کنون کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بایدن در مناظره سه‌شنبه شب این ادعا را هنگام انتقاد از «برنی سندرز» که تا به اینجا نامزد پیشتاز دموکرات‌ها بوده، بابت حمایت از طرحی که تولیدکنندگان سلاح را از مسئولیت‌پذیری در برابر خشونت‌های مسلحانه مصون می‌کند مطرح کرد. 

بایدن در سه ایالتی که انتخابات درون‌حزبی در آنها برگزار شده موفق عمل نکرده، اما امیدوار است بتواند نتیجه انتخابات کارولینای جنوبی را از آن خود کند. 

برنی سندرز در مناظره سه‌شنبه شب گفت: «من از جانب انجمن ملی اسلحه رکورد بدی دارم. سی سال پیش، احتمالاً رقابت بر سر یک کرسی کنگره در ورمونت را باختم چون من از ممنوعیت سلاح حمایت کرده بودم.»

سندرز در ادامه گفت: «در حال حاضر نظر من این است که لازم است ما بازرسی سوابق دارندگان سلاح را گسترش دهیم و کاری را انجام دهیمخ که مردم آمریکا می‌خواهند نه آنچه انجمن ملی اسلحه می‌خواهد.»

بایدن در پاسخ به سندرز گفت: «از  سال ۲۰۰۷ یعنی زمانی که سندرز رأی داد تا سازندگان سلاح را از مسئولیت‌پذیری معاف کند، ۱۵۰ میلیون آمریکایی کشته شده‌اند. این رقم بیشتر از کشته‌شدگان همه جنگ‌ها از جمله ویتنام و بعد از آن است.»

رقمی که بایدن به آن اشاره کرده از سوی بسیاری از رسانه‌ها نادرست قلمداد شده است.

نشریه نیوزویک با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی جمعیت آمریکا در سال میلادی ۲۰۱۸ برابر با ۳۲۷.۲ میلیون نفر بوده است، بنابراین آنچه بایدن گفته معادل تقریباً نیمی از جمعیت فعلی آمریکا است. 

 

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: جو بایدن مناظره انتخاباتی آمریکا تیراندازی کشته شده اند ۱۵۰ میلیون سال ۲۰۰۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت

ایسنا/سیستان و بلوچستان یک منبع آگاه گفت که در درگیری مسلحانه امشب در خیابان کوثر زاهدان یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.

به گفته شنبه شب این منبع آگاه؛ درگیری در خیابان کوثر زاهدان رخ داد و نیروهای بسیجی برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شدند.

اخبار تکمیلی در این باره اعلام می شود.

دیگر خبرها

  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد