Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیفا به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داده که تا زمان تصویب اساسنامه مجمع انتخاباتی برگزار نشود و مدیران فدراسیون موظف هستند تا این خواسته را اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد مجمع انتخاباتی ریاست خود را زیر نظر وزارت ورزش و جوانان روز یکشنبه 25 اسفند 98 برگزار کند که این انتخابات در حوزه‌های گوناگون برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان مشکل تأیید نشدن اساسنامه فدراسیون فوتبال باعث شده تا فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران به مسئولان آن هشدار دهد که انتخابات تا زمان رفع مشکل اساسنامه برگزار نشود.

در این نامه که روز 5 اسفند 98 به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شد، فیفا دلایل خود را برای لغو انتخابات به دلیل نداشتن اساسنامه مصوب اعلام کرد که این نامه به شرح ذیل است:

فدراسیون فوتبال ایران به فیفا اعلام کرده در نظر دارد تا مجمع انتخاباتی برگزار کند اما این مجمع از نظر ما وجاهت قانونی ندارد. کارشناسان فیفا در ژوئن 2018 به ایران اعزام شدند تا اساسنامه فدراسیون هر چه زودتر اصلاح شود اما این اساسنامه جدید هنوز تهیه نشده است. باید این اساسنامه تهیه شود، سپس رئیس فدراسیون فوتبال ایران آن را زیر نظر دولت این کشور به تصویب برساند و برای فیفا ارسال کند.

به‌رغم اینکه پنج مرتبه با فدراسیون فوتبال ایران در رابطه با اصلاح اساسنامه مکاتبه کردیم اما هیچ جوابی به ما داده نشده است و چنین کاری مغایر با قوانین فیفاست. فدراسیون ایران به مکاتباتی که انجام شده احترام نگذاشته است. به این فدراسیون ابلاغ می‌شود اساسنامه‌ای که با همکاری کارشناسان فیفا در واحد حقوقی آن تهیه شده، به مرحله تصویب برسد و سپس ارسال شود. اگر برخلاف این کار صورت پذیرد، برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از نظر فیفا وجاهت قانونی ندارد و قابل قبول نیست.

مجمع انتخاباتی فدراسیون تعلیق می‌شود؟

با وجود اخطارهای متعددی که فیفا به فدراسیون فوتبال ایران داده اما متصدیان انجام مجمع انتخاباتی در حال انجام امور خود هستند. به‌عنوان مثال در پست ریاست این فدراسیون 9 نامزد انتخاب شده‌اند که این نامزدها باید 10 تأییدیه اعضای مجمع انتخاباتی را به دست می‌آوردند اما سه نفر از این افراد که شامل امیر مسعود هراتیان، محمدرضا کلایی و رضا جلالی بودند، نتوانستند 10 تأییدیه را از اعضای مجمع بگیرند و ناچار به انصراف از انتخابات شدند.

محمدحسین قریب، مهدی محمدنبی، حیدر بهاروند، حبیب کاشانی، عباس صوفی و هدایت الله ممبینی 6 نامزدی هستند که 10 تأییدیه را از اعضای مجمع انتخاباتی کسب کرده‌اند. بیش از 10 روز است که ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی، صفی الله فغان‌پور مسئول امور حقوقی فدراسیون و جعفر سمیعی زفرقندی رئیس مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان، کارگروه انتخاباتی را تشکیل داده‌اند که مسئله احراز صلاحیت نامزدها را بررسی خواهند کرد.

در شرایطی که رقابت انتخاباتی میان 6 نامزد ریاست فدراسیون در جریان است و دیگر نامزدها برای تصدی پست‌های دیگر فدراسیون تلاش می‌کنند، فیفا اعلام کرده انتخابات در صورت مصوب نشدن اساسنامه جدید، قانونی نیست و باید دید مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال می‌توانند با همکاری دولت، اساسنامه را پیش از 25 اسفند که زمان برگزاری انتخابات است، به مرحله تصویب برسانند یا اینکه ناچار به تعویق برگزاری انتخابات تا زمان تصویب اساسنامه خواهند شد.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: فیفا فدراسیون فوتبال ایران مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال ایران مجمع انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی

نشست کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون دوومیدانی به منظور انتخاب رئیس و نمایندگان این کمیسیون‌ها در مجمع فدراسیون برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون دوومیدانی امروز (چهارشنبه) به منظور انتخاب رئیس و نمایندگان این کمیسیون‌ها در مجمع فدراسیون برگزار شد.

برهمین اساس در این نشست‌ها که پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی، علی باقری مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان و اعضای این کمیسیون‌ها حضور داشتند، پس از رأی‌گیری از میان نفرات حاضر در نهایت به ترتیب در هر کمیسیون نفرات ذیل انتخاب و معرفی شدند.

احتمال برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی در خرداد

 

کمیسیون ورزشکاران:
حسن تفتیان (رئیس کمیسیون)
1- کیوان قنبرزاده (نماینده حاضر در مجمع)
2- حسن تفتیان (نماینده حاضر در مجمع)
3- مهدی پیرجهان (نماینده حاضر در مجمع)
4- فرزانه فصیحی (نماینده حاضر در مجمع)
5- تکتم دستاربندان (نماینده حاضر در مجمع)
6- الهام سادات هاشمی (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون مربیان:
هادی سپهرزاد (رئیس کمیسیون)
1- سامان برزگر (نماینده حاضر در مجمع)
2- هادی سپهرزاد (نماینده حاضر در مجمع)
3- زهرا نبی‌زاده (نماینده حاضر در مجمع)
4- زهرا حکمت‌نژاد (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون داوران:
الهه رستمی (رئیس کمیسیون)
1- شهرام شهبازی (نماینده حاضر در مجمع)
2- الهه رستمی (نماینده حاضر در مجمع)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی