Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@11:58:17 GMT

آمریکا دبیرکل کتائب حزب الله را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۹۲۷۴

آمریکا دبیرکل کتائب حزب الله را تحریم کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ناتان سیلز عصر چهارشنبه در یک نشست خبری از تصمیم دولت آمریکا در تحریم این گروه ضد تروریسم که در عراق با داعش و دیگر تروریست های مورد حمایت متحدان آمریکایی مبارزه کرده‌اند، خبر داد.

وی افزود وزیر خارجه آمریکا الحمیداوی را بر اساس قانون خود ساخته "سازمان تروریستی خارجی " شناسایی کرد و کتائب حزب الله را یک گروه نیابتی ایران می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کتائب حزب الله را به انجام حملات علیه پایگاه نظامی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در عراق متهم کرد و ادامه داد: این حملات شامل حمله به پایگاه نظامی آمریکا در کرکوک که منجر به کشته شدن یک آمریکایی به نام نوروز حمید شده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد کتائب حزب الله پیش از این به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شد و تصمیم امروز ما برای افزایش فشار بر این گروه است.

سیلز مدعی شد کتائب حزب الله همچنان به اقدامات ضد نیروهای آمریکایی، متحدان آن و مردم بی گناه عراق ادامه می دهد و افزود این گروه با حمایت تهران، حاکمیت و استقلال عراق را تضعیف می کند.

وی همچنین ادعا کرد پس از دیدار برهم صالح رئیس جمهوری عراق با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در داووس، کتائب حزب الله، رئیس جمهوری عراق را به خاطر این دیدار تهدید کرده است.

دستیار پمپئو تحریم الحمیداوی را راهی برای پاسخگو کردن آنچه که جرایم این گروه نامید، توصیف کرد و گفت تحریم امروز راه تامین بودجه این گروه برای تدارک حملات دیگر علیه نیروهای آمریکایی را مسدود می سازد.

سیلز تحریم امروز الحمیداوی را منطبق بر قانون مبارزه با تروریسم سال ۲۰۰۱ و پس از حملات ۱۱ سپتامبر دانست که بر اساس آن دولت آمریکا مجاز است هرگونه اقدامی را علیه این گروه انجام دهد.

وی افزود آمریکا تلاش می کند دسترسی این گروه به آمریکا و منابع مالی بین المللی را متوقف کند و هرکاری را برای حفظ امنیت آمریکا انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کتائب حزب الله تحریم آمریکا کتائب حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به جنایت هولناکی که دشمن صهیونیست در شهرک میس الجبل مرتکب شد و به شهادت و زخمی شدن شماری منجر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی بعد از ظهر امروز یکشنبه، ساختمانی را در شهرک آویویم با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

در بیانیه دیگری حزب الله لبنان بیان کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن در واکنش به جنایت هولناکی که دشمن صهیونیست در شهرک میس الجبل مرتکب شد و به شهادت و زخمی شدن شماری منجر شد، رزمندگان مقاومت اسلامی بعد از ظهر امروز یکشنبه، ساختمانی در شهرک شتولا را با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به آن وارد کردیم.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: یک موشک ضدزره به منزلی در شهرک شتولا در الجلیل غربی اصابت کرده است.

کد خبر 6097558

دیگر خبرها

  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس