Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش‌های آمریکا و کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند، رزمایش سالانه مشترک به دلیل نگرانی از شیوع ویروسی که سربازانی از نیروهای مسلح دو کشور را مبتلا کرده و موجب تعطیلی پایگاه‌ها و قرنطینه نیروها شده است، به تعویق انداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تست کرونا ویروس جدید ۲۰ سرباز کره‌جنوبی و یک عضو ارتش آمریکا در کره‌جنوبی مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۱۶۰۰ تن در این کشور آسیایی مبتلا هستند که دومین شیوع بزرگ خارج از چین به شمار می‌رود.

افسران ارتش آمریکا و کره‌جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک اعلام کردند، مانورهای مشترک آن‌ها که قرار بود نیمه اول امسال برگزار شود، تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد.

پارک هان-کی، رئیس ارتش کره‌جنوبی به علت نگرانی‌ از سلامت سربازان پیشنهاد تعویق مانورها را ارائه کرد و رابرت آبرامز، فرمانده ارتش آمریکا در کره‌جنوبی هم این پیشنهاد را پذیرفت. سخنگوی ارتش آمریکا گفته است، تصمیم به تعویق مانورها "به سادگی گرفته نشد" و ائتلاف دو کشور همچنان "شکست‌ناپذیر و قوی" باقی مانده‌اند.

این سخنگو تاکید کرد: با وجود به تعویق افتادن رزمایش‌ها، ائتلاف جمهوری کره-ایالات متحده آمریکا همچنان به تامین بازدارندگی نظامی معتبر و حفظ موضع دفاعی مشترک قوی برای حفاظت از جمهوری کره مقابل هرگونه تهدیدی متعهد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مانور آمریکا کره ارتش آمریکا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده است.

براساس گزارش المیادین، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه این رزمایش‌ها به زودی برگزار می‌شود، گفت: به منظور افزایش آمادگی نیرو‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای انجام مأموریت‌های رزمی، ستاد کل آماده‌سازی با تشکیلات موشکی منطقه نظامی جنوبی را آماده کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که هدف از این رزمایش حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات واحد برای استفاده رزمی از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای پاسخگویی و تضمین امنیت و حاکمیت قلمرو این کشور در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدید‌های برخی مقامات غربی علیه روسیه است.

ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که برنامه‌های آمریکا برای استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به ناچار به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر می‌شود و روسیه مجبور است به تهدیدات جدید برای امنیت خود پاسخ و اقداماتی را برای تضمین آن از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته‌ای انجام دهد.

ماشکوف به اسپوتنیک گفت: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا در صورت اجرا، ناگزیر موج قدرتمندی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه را با تمام عواقب ناشی از آن تحریک خواهد کرد. 

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد