Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد علی قربانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای کنترل سیلاب ها، سدها را مدیریت کرده ایم گفت: اکنون ۶۰۳ میلیون متر مکعب آب در سدها ذخیره سازی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۷۷ میلیون متر مکعب بود،  ۲۶ میلیون متر مکعب افزایش نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: سد امیرکبیر با ۹۰ میلیون متر مکعب، سد لتیان با ۵۵ میلیون متر مکعب، طایقان با ۱۸۵ میلیون متر مکعب، ماملو با ۶۵ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارند و سد لار به خاطر فرار آب دارای ۵۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران افزود: جای هیچگونه نگرانی برای مدیریت سیلاب های احتمالی وجود ندارد و از قبل تدابیر لازم صورت گرفته است.

وی با تاکید بر این که مردم از اطراق در حاشیه رودخانه های شمال تهران از جمله فرحزاد، درکه و کن خودداری کنند، اظهار داشت: با افزایش بارش ها در اسفند و فرودین ماه مردم هشدار ها را جدی بگیرند.

این مسئول تاکید کرد: همچنین متصرفان دست از تصرف حریم این رودخانه ها بردارند، چرا که در زمان سیلاب عرصه را برای عبور آب تنگ می کند ضمن اینکه بر اساس پایش ها با این افراد برخورد قانونی و تخریب ساخت و سازها صورت می گیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه تا کنون ۹ درصد افزایش بارش را در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم گفت: در این مدت ۲۳۵ میلی متر بارش بارن به ثبت رسیده است که به نسبت مشابه سال گذشته که ۲۱۶ میلی متر بوده است افزایش را نشان می دهد.

قربانیان یاد آور شد: همچنین نسبت به بلند مدت رشد ۴۸ درصدی را شاهد هستیم ضمن این که بارش باران در ۴۸ ساعت گذشته در بعضی مناطق به ۱۰۰ میلی متر رسید و در داخل شهر تهران با بیش از ۵۰ میلی متر نسبت به سال های گذشته رکورد زد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای تهران رودخانه های تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران رودخانه های تهران شهر تهران شرکت آب منطقه ای تهران رودخانه های تهران شهر تهران میلیون متر مکعب میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در فروردین ماه سال جاری متوسط تردد بین استانی ۲ میلیون و ۹۴۹ و ۷۰۳ وسیله نقلیه ثبت شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مرتضی شیروانی پنجم اردیبهشت اظهار کرد: از یکم تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تردد ۲ میلیون و  ۹۴۹ هزار و ۷۰۳ وسیله نقلیه به وسیله ۶۸ دوربین تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته، همچنین نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: پیشینه حضور وسایل نقلیه غیر بومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در بازه یک ماهه فروردین ۱۴۰۳ معادل ۶۹۸ هزار و ۲۴۷ وسایل نقلیه مشاهده شده که در بازه یک ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شیروانی تصریح کرد: محورهای بیشترین تردد وسایل نقلیه در یک‌ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به محور پلدختر _خرم‌آباد(چم انجیر) و  محور خرم‌آباد_سه راهی چالانچولان (بروجرد)هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه