Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران عبدالهاشم حسن‌نیا درباره اقدامات انجام شده برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در بخش‌های مختلف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: در راستای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق مرزهای جاده‌ای، همکاری و هماهنگی لازم با پایگاه‌های بهداشت قرنطینه در مرزها از سوی مدیران پایانه‌های مرزی کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جلسات کمیته هماهنگی در پایانه‌های مرزی با حضور نمایندگان مرکز پیشگیری از بیماری‌ها برگزار شده و گردش کار و نحوه کمک و هماهنگی سایر دستگاه‌ها برای کنترل و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مشخص شده است .
رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ابلاغیه و دستورات لازم به شرکت‌های خدماتی در مرزها برای افزایش دوره نظافت در سالن‌ها و دیگر ابنیه موجود در مرز برای جلوگیری از هرگونه آلودگی انجام شده است، ادامه داد: جمع‌آوری و انتقال زباله‌های موجود طی روز در چند مرحله، ضدعفونی کردن غرفه‌ها و نصب بنرهای آموزشی در مناسب‌ترین نقاط سالن و محوطه برای اطلاع مسافران از مهمترین اقدامات انجام شده در مرزها است.
به گفته حسن‌نیا، برای استقرار نیروهای کمکی و بازرسان اعزامی از مراکز استان به پایانه مرزی برای حضور در نقطه صفر مرزی و محل‌های تردد رانندگان خارجی نیز همکاری لازم صورت گرفته است.
حذف موقت طرح ثبت اثر انگشت
وی همچنین درباره اقدامات انجام‌ شده در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در حوزه حمل‌ونقل بار گفت: هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، انجام شده است تا برخی از الزامات فرآیندهای ذیربط تا اطلاع ثانوی و به طور موقت حذف شود. به عنوان مثال اجرای طرح ثبت اثر انگشت در کلیه مراحل دریافت بار، از جمله هنگام تبدیل نوبت مجازی به حقیقی و اخذ نوبت در پایانه‌های بار تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: ضد عفونی سالن‌های اعلان بار و محل تجمع رانندگان، تعبیه محلول‌های ضدعفونی کننده در مکان‌های مناسب، کنترل و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به سالن‌های اعلان بار، خروج حتی‌الامکان بارهای قابل ارائه در خارج از سالن‌های اعلان بار به منظور محدود نمودن تردد در سالن‌ها،  نصب بنر، توزیع بروشورها و فیلم‌های آموزشی حاوی توصیه‌های بهداشتی و نظافت فردی در محل‌های تجمع رانندگان و مکان‌های مناسب، کنترل و نظافت سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های بار، همکاری و تهیه فضاهای مورد نیاز برای ماموران بهداشت جهت غربالگری افراد، جمع‌آوری و انتقال زباله‌های موجود حداقل دو بار در روز و غیره مهمترین تمهیدات انجام شده برای پیشگیری در زمینه شیوع این ویروس است.
حسن‌نیا اظهارکرد: از سوی دیگر به مراکز انجام معاینات شغلی رانندگان طرف قرارداد سازمان متبوع برای رعایت اصول بهداشتی و تعبیه محلول‌های ضدعفونی کننده در محل مراجعه‌کنندگان تاکید لازم صورت گرفته و بر آن‌ها نظارت خواهیم کرد.
ضدعفونی همه سطوح تماس مسافران
وی درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری نیز گفت: هماهنگی‌های لازم با تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری و رعایت  الزامات بهداشتی در طول سفر انجام شده است. به عنوان مثال تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل مسافر، شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلف به رعایت الزامات بهداشتی مبنی بر ضدعفونی کردن سطوح تماس دست مسافران در ناوگان با مواد ضدعفونی کننده هستند. البته این کار طبق استاندارد مورد تایید مراکز بهداشت و ضدعفونی کردن مکان‌های لازم در پایانه‌های مسافربری از طریق سازمان پایانه‌های شهرداری انجام می‌شود.
رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: به شرکت‌های مسافربری تاکید شده است که از بطری‌های آب یکبار مصرف به جای لیوان برای مصرف آب شرب به مسافران استفاده کنند و برای مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک  تهیه کرده و به آن‌ها تحویل دهند. همچنین به شرکت‌های حمل و نقل مسافر اعلام کردیم که بر اساس بخشنامه‌های ابلاغ شده به ویژه مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل‌ونقل مسافر باید تهیه، نگهداری و توزیع خوراکی‌ها به صورت کاملا بهداشتی در بین مسافران انجام شود.
حسن‌نیا تاکید کرد: شرکت‌های مسافربری ملزم هستند چنانچه در حین سفرها مسافرانی با علائم سرماخوردگی شدید مشاهده شوند اقدامات لازم را نسبت به توجیه آن‌ها برای رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و در صورت لزوم  استقرار مسافر در محلی از وسیله نقلیه که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشد، انجام دهند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: راهداری کرونا مرز صدای ایران سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای انتقال ویروس کرونا اقدامات انجام انجام شده حسن نیا سالن ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین

مهدی آزاد در بازدید از شرکت‌های مسافربری این شهرستان با بیان اینکه این تعداد مسافر توسط ۲ شرکت مسافربری از شهرستان نمین جابجا شده اند افزود:در مدت یاد شده ۷۹ هزار تن کالا از این شهرستان جابجا شده است.

او با اشاره به اینکه ۲۵ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرستان در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم هستند تصریح کرد: در این مدت ۳ هزار و ۲۷۶ برگ بارنامه در شهرستان نمین صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین در ۱ ماهه گذشته تسطیح و رگلاژ ۲۵ کیلومتر از حریم راه و جاده شنی این شهرستان را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران ۱۰ کیلومتر عملیات شانه سازی انجام داده اند.

آزاد در این مدت از لکه گیری محور‌های مواصلاتی شهرستان نمین با استفاده از ۱۳ تن آسفالت سرد و گرم خبرداد و خاطرنشان شد: راهداران ۱۲۰ متر مکعب پاکسازی کانال انجام داده اند.

او حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با انجام ۲۰ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۱۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف شده و همچنین با اخذ ۱ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین انجام ۹۵ مورد گشت راهداری، نصب ۱۰ مورد استوانه ایمنی در دماغه پر برخورد، رنگ آمیزی ۱۰۰ عدد پایه تابلو، جمع آوری و باز سازی ۱۰ عدد تابلو‌های فرسوده، شستشوی ۶۶۰ عدد تابلو، پاکسازی ۸۰ کیلو متر زباله و حمل ۸۰ کامیون مصالح را از دیگر اقدامات مهم راهداران در یک ماهه گذشته برشمرد.

آزاد با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را درحوزه شهرستان نمین برعهده دارد افزود: از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلو متر راه فرعی، ۱۹۲ راه آسفالته روستائی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه