Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص عفونی گفت: آمدن کرونا به ایران غیر قابل انتظار نبود و خیلی از کشورهای اطراف ما هم این بیماری را دارند که در این شرایط باید با منطق و مدیریت علمی برخورد کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر ناصر خسروی، متخصص عفونی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کرونا بحث جدیدی نیست، بلکه یک بیماری ویروسی است که دستگاه تنفس را درگیر می‌کند و در سرماخوردگی عادی هم با مردم همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه آن چیزی که مسئله را پررنگ می کند تغییراتی است که در ساختار ویروس ایجاد می شود گفت: اولین اتفاق در کشور چین بوده که باعث بیماری تنفسی حاد می شود.

خسروی  با اشاره به اینکه کرونا ویرورس 3 تا 14 روز طول می کشد تا علائم آن در فرد بیمار بروز پیدا کند عنوان کرد: این بیماری یک دوره نهفته دارد و آن چیزی که مورد توجه است این است که این بیماری در زمان نهفتگی قابل انتقال است.

علائم هم‌پوشانی کرونا ویروس با آنفولانزا یک مقدار تشخیص را سخت کرده است 


وی با اذعان بر اینکه این بیماری با آنفولانزا علائم مشترکی دارد گفت: علائم هم پوشانی کرونا ویروس با آنفولانزا یک مقدار تشخیص را سخت کرده است.

خسروی با اشاره به علائم این بیماری گفت: این بیماری دارای علائم، تب، سستی بدن، آب ریزش بینی، عطسه، گرفتاری کلیه، گرفتاری ریه، تنگی نفس و تعداد تنفس بالا  است.

وی با اذعان بر اینکه کسانی که بیماری زمینه ای دارند باید بیشتر مراقب باشندگفت: بر اساس آمار احتمالی که از چین آمده است در افراد بالای 59 سال سن، افرادی که بیماری قلبی و عروقی دارند، آن هایی که آسم دارند بیا دیالیزم می شوند بیشتر در معرض  کرونا ویروس قرار می گیرند.

خسروی افزود: افرادی که شیمی درمانی می شوند یاداروهایی مصرف می کنند که سیستم ایمنی آن ها را ضعیف می کند و بعد از آن مریض وارد یک فاز حاد تنفسی می رود که باید کنترل شود تا این مرحله را بگذراند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا همه آن هایی که تب و سرفه دارند کرونا هم دارند گفت: خیر متاسفانه ترس از کرونا بیشتر است و بیمارانی که باید ترس بیشتری داشته باشند پرهیز  از سفر به مناطق آلوده است.

تا کنون درمان خاص تاید شده ای برای کرونا ویروس نداریم

خسروی با اذعان بر اینکه تا کنون درمان خاص تایید شده ای  برای کرونا ویروس نداریم گفت: هرچه داریم حاصل تجربه دو ماهه است و این اهمیت پیشگیری را پیش از پیش می کند .

وی با بیان اینکه انتقال ویروس به 3 طریق میسر است گفت: انتقال از طریق ذرات هوا که ابتدا مطرح شد الان می گویند این احتمال پایین است ، دوم انتقال از طریق قطرات تنفسی بنابر این باید در ارتباط با افراد مبتلا فاصله بیشتر از یک متر را رعایت کنیم و سوم انتقال تماسی که قطره آلوده از فرد بیمار ساطح می شود و روی اشیاء می نشیند که از پنج ساعت تا 9 روز و نیم قابل انتقال است که یکی از راه های پیشگیری این است که فرد قبل از هرکاری دستهایش را بشوید.

شستن دست ها ساده ترین راه برای مقابله با ویروس است

خسروی یادآور شد: شستن دست ها از ساده ترین راه ها برای مقابله با ویروس است و در هنگام ورود به خانه قبل از سلام دستهایتان را بشویید و در جاهایی که تجمع جمعیت است وارد نشوید.

وی عنوان کرد: فردی که بیماری تنفسی دارد باید مراقب باشد که در مکان های عمومی وارد نشود .

خسروی با اذعان بر اینکه ما نباید به هرچیزی فرصت طلبانه نگاه کنیم گفت: اگر مردم بترسند قبل از آنکه از کرونا بمیرند از ترس کرونا می میرند چراکه اضطراب ایجاد شده بین مردم جو را خراب کرده است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: امدن کرونا به ایران غیر قابل انتظار نبود و خیلی از کشورهای اطراف ما هم این بیماری را دارند که در این شرایط باید با منطق و مدیریت علمی برخورد کنیم.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت (ع) در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا