Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام- مدیرعامل آب منطقه ای ایلام گفت: در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۳۰۵ میلیون متر مکعب سیلاب مخرب در پشت سدهای استان شامل دویرج، کنگیر، ایلام ، گلال و سیمره مهار شده است

به گزارش برنا از ایلام ؛علی پوراحمد در گفتگو با خبرنگاران  اظهار کرد: با پیش بینی‌های انجام شده و تخلیه به موقع مخازن سدها قبل از شروع بارندگی، در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۳۰۵ میلیون متر مکعب سیلاب مخرب در پشت سدهای استان (دویرج، کنگیر، ایلام، گلال و سیمره) آرام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سدها جزء مؤلفه‌های اصلی مدیریت منابع آب هستند، تاکید کرد: بدون استفاده از این زیرساخت‌ها نمی‌توان بخش آب کشور را راهبری کرد.

پوراحمد در پایان خاطرنشان کرد: مخازن سدها علاوه بر تامین آب مورد نیاز شرب، بهداشت، صنعت و کشاورزی، نقش بسیار پررنگی در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب به شهرها، روستاها، اراضی و تاسیسات حاشیه رودخانه‌ها در پایین دست ایفا می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیلاب در ایلام سد های ایلام آب منطقه ای ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صدریان فر صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: دریچه‌های سد دز برای رهاسازی آب در حد ایمن باز هستند و آب اضافه در حد سیلاب نیست و با توجه به ظرفیت سد مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در ادامه نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز عنوان کرد و افزود: ورودی سد دز حدود ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه بود، بنابراین خروجی سد را از روزهای قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب را ایجاد کنیم.

صدریان فر اظهار کرد: وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سدهای استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: این میزان در سدهای زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

کد خبر 6096304

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست