Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، "ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه و هایکو ماس همتای آلمانی وی و وزرای امور خارجه ۱۲ کشور دیگر اتحادیه اروپا ادعا کردند که آنچه مسکو به عنوان مبارزه با تروریسم انجام می‌دهد، نقض گسترده قوانین بین‌المللی بشردوستانه را توجیه نمی‌کند.

در بیانیه‌ای که در روزنامه لوموند فرانسه منتشر شد، وزرای اتحادیه اروپا از دولت سوریه و مسکو خواستند بلافاصله به خصومت‌ها پایان دهند و با ترکیه برای دستیابی به کاهش تنش‌ها مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای ۱۴ کشور اتحادیه اروپا تاکید داشتند که آن‌ها نسبت به حضور گروه‌های تندرو در ادلب کاملاً آگاه هستند اما گفتند که این توجیه حمله هوایی مداوم و رها کردن بمب‌های بشکه‌ای را توجیه نمی‌کند.

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خواستار برگزاری نشستی با اردوغان و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه شدند تا به دنبال پایان دادن به این بحران باشند.

اردوغان روز شنبه از نشست چهار جانبه در ۵ مارس (۱۵ اسفند) خبر داد اما بعداً گفت که "توافق کامل" در مورد این نشست وجود ندارد.

استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای این کشور با تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست‌ها در سوریه است.

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش جدیدی را میان آنکارا و دمشق ایجاد کرده و ‌تنش‌های نظامی میان دو طرف را رقم زده است.

استان ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش‌های زیادی از آن را آزاد کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آزادراه تهران شمال پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک اتحادیه اروپا سوریه ادلب پایان درگیری ترکیه کروناویروس کرونا در ایران آزادراه تهران شمال پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند تا ماه جولای چهاردهمین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب خواهد کرد.

وب‌سایت «یوروآبزرور» می‌گوید به سند این تحریم‌های دست یافته که نشان می‌دهد این بسته نه آزادی رفت و آمد دیپلمات های روسی در اتحادیه اروپا را محدود می کند و نه واردات گاز طبیعی مایع، سوخت هسته ای یا آلومینیوم روسیه را ممنوع می کند.

به نوشته این وب‌سایت این بسته ۵۲ شرکت دیگر از روسیه و سایر کشورهای مظنون به ارسال کالاهای ممنوعه به مسکو را هدف قرار خواهد داد. کالاهای ممنوعه به ویژه شامل اجزای هواپیماهای بدون سرنشین است.

علاوه بر این، بسته جدید تحریم‌ها ممنوعیتی را در سراسر اتحادیه اروپا در مورد کمک‌های مالی روسیه به احزاب سیاسی اروپایی و بنیادهای سیاسی اروپایی، سازمان‌های غیردولتی و ارائه‌دهندگان خدمات رسانه ای پیشنهاد می‌کند.

پیش‌نویس تحریم‌های جدید همچنین بنادر اتحادیه اروپا را از حمل و نقل گاز مایع روسیه به کشورهای غیر اتحادیه اروپا منع می‌کند، کشتی‌هایی را از بنادر اتحادیه اروپا که به دور زدن تحریم‌های روسیه کمک می‌کنند ممنوع می‌کند، و همچنین محدودیت‌های موجود اتحادیه اروپا در حمل و نقل هوایی روسیه و واردات هلیوم و مواد معدنی روسیه را تشدید می‌کند.

والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا (EC)، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که اتحادیه اروپا برای مذاکره در مورد چهاردهمین بسته تحریم ها علیه روسیه با مشکل مواجه است و افزود که به احتمال زیاد شامل محدودیت های جدیدی نخواهد بود. اما فقط برای مقابله با اقدامات روسیه برای غلبه بر محاصره تحریم ها تلاش می کند.

اتحادیه اروپا درست پس از تصویب بسته سیزدهم که در ۲۳ فوریه تصویب شد، تدوین چهاردهمین بسته تحریم ها علیه مسکو را آغاز کرد. این محدودیت ها شامل ۱۰۶ شخص حقیقی و ۸۸ شخص حقوقی از روسیه و تعدادی دیگر از کشورها از جمله هند، قزاقستان، چین، صربستان، تایلند، ترکیه و سریلانکا بود.

کد خبر 6100595

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • واکنش بازیکن ذوب‌آهن به درگیری با حامدی‌فر
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی