Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@01:26:51 GMT

"لیلة‌الرغائب" چه شبی است؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۳۹۵

'لیلة‌الرغائب' چه شبی است؟

اولین شب جمعه ماه رجب شب لیلة‌الرغائب به معنای شب آرزوها است. در روایات آمده که در این شب ملائک بر زمین نزول می‌کنند و از آن به عنوان شب برآورده شدن حاجات یاد شده است.

حجت الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فضیلت‌های لیله‌الرغائب، از مردم خواست از این شب برای برآورده شدن حاجات خود غافل نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد حجتی در گفت و گو با ایسنا، گفت: خداوند برخی از شبها مثل شب قدر را برای رسیدن مومنان به حوائج دنیوی و اخروی آنها پرفضیلت قرار داده که لیلة‌الرغائب از آن شب‌ها است که نباید آن را برای برآورده شدن حاجات خود از دست بدهیم.

 وی سپس به اعمال لیلة‌الرغائب اشاره کرد و افزود: در مفاتیح الجنان برای این شب فضائل زیادی نقل شده که برای بهره‌گیری بیشتر از این فضائل باید اعمال خاص این شب را به جا آورد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه روزه گرفتن در روز پنج شنبه اول ماه رجب توصیه شده، اضافه کرد: در شب جمعه هم باید 12 رکعت نماز بین نماز مغرب و عشاء خوانده شود، به این ترتیب که شش نماز دو رکعتی بخوانیم و باید در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود.
 
حجتی با بیان اینکه پس از اتمام نماز باید هفتاد بار ذکر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود، گفت: پس از آن باید به سجده رفته و هفتاد بار ذکر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح" را بگوییم. 

وی افزود: پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم" را گفته و دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر "سبوح قدوس رب الملائکة والروح" گفته شود و پس از آن باید حاجات خود را از خداوند طلب کنیم. 

منبع: الف

کلیدواژه: لیلة الرغائب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی با اشاره به اجرای طرح نور نیروی انتظامی گفت: مردم متدین شهرستان خرم‌آباد فردا جمعه هفتم اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز جمعه در تجمعی در محوطه مصلی الغدیر این شهرستان حمایت خود را از اجرای طرح نور فراجا اعلام خواهند کرد.

طرح نور پلیس در راستای منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و مطالبه مردم برای حفظ ارزش‌های اسلامی به ویژه عفاف و حجاب هم اکنون در حال اجرا است.

حجت الاسلام غلامی با دعوت از عموم مردم برای شرکت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم شهرستان خرم‌آباد با هدف دفاع از ارزش‌های دینی و همچنین حمایت از فرزندان خود در نیروی انتظامی در این اجتماع شرکت کنند و خواستار تداوم اجرای این طرح ضروری و قوانین واجب الهی باشند.

دیگر خبرها

  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • نماز جمعه تهران
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد