Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@19:25:34 GMT

دولت جدید تونس رأی اعتماد گرفت

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۵۷۸

دولت جدید تونس رأی اعتماد گرفت

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دولت جدید تونس به نخست‌وزیری «الیاس الفخفاخ» بامداد امروز پنجشنبه (به وقت تهران) با کسب ۱۲۹ رأی موافق، ۷۷ رأی مخالف و یک رأی ممتنع، رأی اعتماد پارلمان این کشور را به دست آورد.

بر اساس گزارش روزنامه «العربی الجدید»، جلسه پارلمان برای رأی اعتماد به دولت حدود پانزده ساعت طول کشید و دولت الفخفاخ کمترین میزان رأی موافق در بین هفت دولت اخیر این کشور از ناآرامی‌های سال ۲۰۱۱ تا کنون را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از آنکه «الحبیب الجملی» نامزد «النهضه» نتوانست رأی اعتماد پارلمان را کسب کند «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس در ۲۰ ژانویه گذشته رسما الفخفاخ را مأمور تشکیل کابینه کرد.

در ادامه این گزارش آمده: علی‌رغم رایزنی‌های ماراتنی الفخفاخ و امیدواری وی به کسب ۱۶۰ رأی، وی تنها با کسب ۱۲۹ رأی توانست رأی اعتماد بگیرد.

العربی الجدید افزود، نخست‌وزیر جدید تونس با سیلی از انتقادات از سوی ائتلاف‌های «قلب تونس»، «الدستوری الحر»، «ائتلاف الکرامه» و برخی نامزدهای مستقل روبروست و محور این انتقادات درباره دو تابعیتی بودن الفخفاخ و برخی وزرای وی و نیز حضور برخی اشخاص وابسته به نظام «زین العابدین بن علی» رئیس‌جمهور پیشین تونس است.

چهارشنبه هفته گذشته، سرانجام تونس شاهد تشکیل کابینه جدید بود.  الفخفاخ اعلام کرد که کابینه او متشکل از ائتلافی گسترده است که شامل احزاب و طیف‌های مختلف سیاسی می‌شود. او تأکید کرد که این کابینه بر اساس یادداشتی توافقی شکل گرفته که هدفش تضمین ثبات، احیای امید و اعتماد به مردم است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رأی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه ورود ارتش این رژیم به شهر رفح را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب راست افراطی «صهیونیسم دینی» امروز در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «تاخیر در ورود به رفح و کنترل نداشتن بر اصول استراتژیک در نوار غزه به ما و اهداف جنگ آسیب می‌زند.»

اسموتریچ در ادامه نیز نوشت: «تاخیر در ورود به رفح به فرصت بازگرداندن افراد ربوده شده آسیب می‌زند و خون‌های زیادی را بر دوش ما می‌گذارد.»

به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، «ارتش اسرائیل امروز باید وارد شهر رفح شود.»

اسموتریچ یکی از بزرگترین حامیان طرح حمله به رفح در کابینه رژیم صهیونیستی است.

همزمان با این اظهارات اسموتریچ، ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌هایی که در حال حاضر در محله‌های شرقی شهر رفح اقامت دارند، خواسته به منطقه «المواصی» واقع در جنوب غرب نوار غزه بروند.

پیش از این چندین کشور و در راس آنها آمریکا و مصر که میانجیگری‌ها میان تل‌آویو و جنبش حماس را بر عهده دارند، از رژیم صهیونیستی خواستند از هر گونه عملیات نظامی علیه شهر رفح که مملو از جمعیت است، خودداری کند اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و برخی از وزرای حامی این طرح در کابینه‌اش بر اجرای عملیات به این بهانه که رفح آخرین پایگاه جنبش حماس است و نیز برای اعمال فشار بر روند مذاکرات پافشاری دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود

دیگر خبرها

  • کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح