Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بابعلی روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از اراضی کشاورزی شهرستان دشتی افزود: کانون‌های اصلی ملخ‌ها در استان بوشهر به صورت روزانه پایش و شبانه سمپاشی کانون‌ها اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون نزدیک به یکصد دستگاه تراکتور سازمانی و کشاورزان برای مبارزه با ملخ‌ها بکارگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابعلی ادامه داد: هواپیمای سمپاش نیز دراین استان مستقر شده ولی باتوجه به پراکندگی کانون ملخ‌ها تاکنون مبارزه به مرحله استفاده از هواپیمای سمپاش نرسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: ملخ‌های مهاجم در مقایسه با سال گذشته در کانون‌های بیشتری فعالیت دارند.

خسرو عمرانی افزود: در استان بوشهر تاکنون به محض گزارش‌ کشاورزان کانون‌ها با حضور کارشناسان شناسایی و بلافاصله نسبت به سمپاشی آنها اقدام می‌شود.

وی اظهارکرد: تاکنون ۹ شهرستان استان بوشهر درگیر هجوم ملخ‌ها شده و دیلم تنها شهرستان فاقد ملخ‌های مهاجم در این استان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شهرستان دشتی ملخ صحرایی پروندهٔ خبری بازگشت ملخ‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شهرستان دشتی ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی شهرستان دشتی ملخ صحرایی استان بوشهر کانون ها ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد