Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو میرکلایی گفت: تمامی معابرعمومی مرکز استان مازندران برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با بسیج امکانات و تجهیزات موجود در آتش‌نشانی شهرستان ساری گندزدایی شد.

«علی دومیرکلایی» امروز(۸اسفند) به خبرنگار شبستان در ساری گفت: تمامی ظرفیت‌ها و توان سازمان آتش‌نشانی ساری برای پیشیگیری از شیوع ویروس کرونا به حالت آماده‌باش درآمده و تمهیدات لازم در حوزه‌های مختلف اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ساری ضمن اعلام آمادگی سازمان آتش‌نشانی در مدیریت بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا در مازندران، افزود: سازمان آتش‌نشانی ساری خدمات خود را محدود به مرکز استان ننموده و در صورت نیاز و صلاحدید متولیان و مسئولین آمادگی ارائه خدمات به هم‌وطنان در جای‌جای ایران اسلامی را دارد.     وی بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری نسبت به ضدعفونی معابر شهری، پارک‌ها، نیمکت‌های شهری و ایستگاه‌های اتوبوس و ... اقدام کرده است تا از این طریق سهمی در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و مقابله با این ویروس داشته باشد.     رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری تصریح کرد: از صبح امروز ضدعفونی پارک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و نیمکت‌های شهری را آغاز کرده‌ایم و این کار تا اطلاع ثانوی در دستور کار سازمان قرار دارد.     دومیرکلایی گفت: برای انجام این کار بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و مجوز مرکز بهداشت، محلول ضدعفونی شامل «یک لیتر ماده سفیدکننده وایتکس به همراه ۹ لیتر آب و یک لیتر الکل» را تهیه‌کرده و جهت ضدعفونی امکان یادشده از این محلول استفاده می‌نماییم.     وی اظهار کرد: این محلول برای ضدعفونی «دست» به کار نمی‌رود و از آن تنها برای ضدعفونی و گندزدایی سطوح استفاده می‌شود.     رئیس سازمان آتش‌نشانی ساری بابیان اینکه ضدعفونی کردن مراکز عمومی با مواد ضدعفونی‌کننده انجام می‌شود، تأکید کرد: این مواد عارضه‌ای برای مردم نخواهد داشت اما ضدعفونی کردن سطوحی مانند سرویس‌های بهداشتی که با موادی بر پایه کلر ضدعفونی آن انجام می‌شود، در زمان‌هایی صورت می‌گیرد که مردم حضور نداشته باشند.     وی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا با تائید «عباس رجبی« شهردار مرکز استان مازندران، تمام پرسنل سازمان آتش‌نشانی به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.     دومیرکلایی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بسیار مرتبط با عوامل بهداشت فردی و محیطی است، ادامه داد: مکان‌های جمعی مانند معابر عمومی، پارک‌ها، پایانه‌های حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری و... لازم است گندزدایی شوند که این کار در مرکز استان بر عهده سازمان آتش‌نشانی ساری گذاشته‌شده است.     وی بابیان اینکه مواد مورداستفاده در گندزدایی تأثیر سویی بر روی افراد ندارد و ویروس را به‌سرعت از بین می‌برد، تصریح کرد: در اماکنی که حضور شهروندان به‌صورت جمعی است به‌خصوص در ساعات پیک تردد گندزدایی به شکل مستمر صورت می‌گیرد.     دومیرکلایی در خصوص تدابیر و اقدامات پیشگیرانه درون‌سازمانی آتش‌نشانی ساری برای مقابله با ویروس کرونا گفت: اهمیت ایمنی، بهداشت و سلامت آتش‌نشانان و نقش آن در کیفیت ارائه خدمات به شهروندان بر هیچ‌کس پوشیده نیست ازاین‌رو سازمان آتش‌نشانی ساری باهدف پیشگیری از ویروس کرونا، اقدام به خرید و توزیع اقلام بهداشتی از قبیل دستکش، ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده در بین کارکنان نموده است.     وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.     دومیرکلایی گفت: استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده ازجمله موارد پیشگیری است که باید موردتوجه قرار گیرد.   پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سازمان آتش نشانی ساری شیوع ویروس کرونا مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد

 اداره کل هواشناسی استان مرکزی هشدار سطح زرد شماره چهار مبنی بر نفوذ سامانه بارشی و افزایش ناپایداری های همرفتی صادر کرد.

بر این اساس در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وزش باد شدید موقتی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

فعالیت سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان پیش بینی شده است.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، كميجان، آشتيان، تفرش پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، آشتيان، كميجان

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴: همه مناطق استان
اثر مخاطره:

به دلیل ماهیت رگباری بارش ها احتمال شدت گرفتن نقطه ای بارش ها وجود دارد که درصورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه ها و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد. لغزندگی جاده ها و معابر عمومی احتمال خسارت به اشیاء و سازه های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی برخورد صاعقه احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ

توصیه: بازگشایی آبراهه ها و دهانه پل ها، خودداری از کار و اتراق در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی، احتیاط تردد در جاده ها و معابر عمومی، استحکام بخشی به سازه های سبک و ناپایدار، عدم کار در اماکن مرتفع و صعود به ارتفاعات و آمادگی دستگاه های اجرایی ذی ربط.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده