Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@13:28:52 GMT

کیوتو!

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۸۹۶

کیوتو!

روز نهم سفر پس از خوردن صبحانه از هتل خارج شدیم. طبق فهرست اولویت‏بندی شده که از دوستانمان گرفته بودیم اولین مقصد ما معبد کینکاکوجی ملقب به معبد طلایی بود. تاریخ این معبد به قرن چهاردهم میلادی برمی‏گردد که ابتدا خانه و باغی بزرگ بوده که توسط شوگون آشی‏کاگا یوشی‏میتسو از خانواده‏ای اصیل خریداری شده و سپس توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مرگ این شوگون، پسرش محل اقامت پدر را بنا به وصیتش به معبد بودایی زن تبدیل می‏ کند. (برای درک بهتر مفهوم شوگون نوشته فرهاد را بخوانید.) این معبد در باغی زیبا واقع شده بود. باغ ‏های ژاپنی با سبک منحصر به فردشان از زیباترین باغ‏ ها به شمار می ‏روند. توی این معبد و در کل در کیوتو گردشگران خارجی زیادی دیده می‌شدند که نشان‌دهنده آن بود که صنعت توریسم در ژاپن رونق فراوانی دارد. پس از بازدید از معبد طلایی با اتوبوس به سمت منطقه آراشی‏یاما رفتیم. اتوبوسرانی کیوتو از چند جنبه قابل توجه بود. در هر ایستگاه، فهرست خطوطی که وارد آن می‏ شدند مشخص بود و یک تابلو نیز وضعیت اتوبوس‏ های هرخط را نشان می ‏داد که مثلاً اتوبوس فلان خط در حال ورود به ایستگاه است یا چند دقیقه دیگر وارد ایستگاه می‏ شود. این زمان‏ ها کاملاً دقیق بود. کرایه اتوبوس را می‏ شد نقد یا با کارت اعتباری پرداخت. پرداخت نقدی نیز از طریق خودپرداز کنار راننده انجام می‏ شد و درصورتی که اسکناس به دستگاه می ‏دادیم، مابقی پول به‌صورت سکه از دستگاه بیرون داده می ‏شد. همچنین کارت ‏های تردد یک روزه‏ ای وجود داشت که با آن می‏ شد در کل روز از سیستم اتوبوسرانی و مترو استفاده کرد.

قیمت این کارت‌ها 500 ین یعنی چیزی حدود چهار و نیم دلار یا 60 هزار تومان ما بود که نسبت به کره کاملاً گران‏تر بود. سیستم اعلام نام ایستگاه نیز در داخل اتوبوس هم به ‏صورت نمایش‏گر و هم به صورت صوتی وجود داشت. نکته دیگری که در اتوبوس جلب توجه می‏ کرد این بود که میکروفونی جلوی دهان راننده قرار داشت و وی قبل از توقف در ایستگاه ویا در هنگام رانندگی، کلماتی را دائماً تکرار می‏ کرد. به نظر می‏ رسید که راننده نیز در مورد نحوه رانندگی وظیفه دارد به مسافران اطلاع‏ رسانی کند، چراکه قبل از ترمز زدن یا پیچیدن عباراتی را بیان می‏ کرد. جالب اینکه بعضی از راننده‌های اتوبوس زن بودند و به‏ طور کلی مشارکت زنان در مشاغل در ژاپن همپای مردان و حتی شاید بیشتر از آنها بود. این موضوع در روزهای بعدی نیز برای ما کاملاً مشخص شد. منطقه آراشی‏یاما از یک خیابان باریک و سرشار از گردشگر تشکیل شده است که دو طرف خیابان را رستوران و مغازه‏ های سوغاتی ‏فروشی احاطه کرده ‏اند. از مکان‏ هایی در کیوتو که می‏ شد زنان و مردان کیمونو‏پوش را مشاهده کرد همین منطقه بود. دختران و پسران کیمونو‏پوش در این منطقه برای تفریح گرد هم می‏ آمدند که البته سوژه جذابی برای گردشگران نیز بودند و دائماً از آنها عکاسی می‏ شد. البته اشتیاق عکاسی در خود این جوانان نیز به شدت دیده می‏ شد و دائماً درحال سلفی گرفتن از خود بودند.‌

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خروج اتوبوس ایرانی از جاده در محور گوریس-قاپان واقع در جنوب ارمنستان منجر به جان باختن ۵ ایرانی و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس