Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کیامرث حاجی‌زاده» مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت سیلاب در این استان با توجه به بارش‌های چند روز گذشته گفت: با توجه به اخطارها و هشدارها که طی دو هفته گذشته از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی کشور اعلام شده بود، جلسات متعددی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از سیلاب اندیشیده شده بود و وظایف دستگاه‌های متولی لایروبی مانند اداره آب و برق نیز مشخص شده است و مقرر شد در انتهای رودخانه کرخه و در منطقه شعیبیه لایروبی انجام شود. برخی از این اقدامات با توجه به اعتبارات دستگاه‌ها انجام شده و برخی دیگر در حال انجام است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین هشدارهای لازم از روزهای گذشته اعلام شده است. در ستاد مدیریت بحران مدیریت رهاسازی آب را به دستور استاندار مصوب و به سازمان آب ابلاغ کردیم تا قبل از بارش‌ها در سدها ظرفیت خالی ایجاد کنند. 

حاجی زاده تصریح کرد: با توجه به قوی‌تر شدن سامانه بارشی آماده‌باش کامل در استان اعلام شد و همچنان نیز استان در آماده‌باش کامل است، چراکه بارش‌ها در بالادست تمام شده و سیلاب وارد سدهای ما یعنی دز وکرخه شده‌اند و در حال حاضر سد دز بالغ بر 4 هزار متر مکعب پیک ورودی داشته است، البته از صبح امروز میزان ورودی آب کاهش پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: میزان ورودی آب به سد کرخه نیز در حال حاضر افزایش پیدا کرده است و بالغ بر 3 هزار متر مکعب ورودی داشته و در حال افزایش است. قطعا سیلاب‌های بالادست ظرف امشب و فردا وارد سدهای ما می‌شوند. بنابر گزارش سازمان‌های آب و برق اعلام کرده‌اند که برای کنترل سیلاب مشکلی ندارند. در چند ماه گذشته نیز ظرفیت رهاسازی از سدها براساس تاب‌آوری رودخانه‌ها افزایش پیدا کرده است، البته در پایین دست سدها فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در حال آماده باش هستند و خوشبختانه تاکنون مشکلی در استان خوزستان به دلیل سیلاب‌ها نداشته ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان استان خوزستان مدیریت بحران آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعلام آماده‌باش به همه تیم‌های امدادی دستگاه‌های خدمات‌رسانی استان در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان در روز پنجشنبه خبر داد. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استانداری اصفهان به همه تیم‌های امدادی دستگاه‌های خدمات‌رسانی در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان در روز پنجشنبه خبر داده و اظهار داشت: بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی، از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در سطح استان شاهد فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی خواهیم بود و همچنین روز پنجشنبه در همه مناطق استان بارش‌های رگباری را خواهیم داشت و بر همین اساس مرخصی نیروهای امدادی لغو شده است.

وی افزود:  بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه مناطق فوق به دلیل رطوبت خاک مستعد وقوع سیلاب‌های محلی هستند،  مدیریت بحران استان از اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط خواستار بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها شد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه استهلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است

شیشه‌فروش تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان ضروری دانسته و گفت: از شهروندان درخواست داریم که در این مدت از انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران امری ضروری است و تخلیه اضطراری سکونت‌گاه‌های روستاهای در معرض سیل باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/170/.

دیگر خبرها

  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند