Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:06:49 GMT

کرونا چیست/ از صفر تا صد ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۴۱۶

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کرونا (corona) به معنای تاج یا هاله است و شکل ظاهری ویروس کرونا زیر میکروسکوپ، شبیه به یک تاج سلطنتی است. کرونا ویروس‌ها، طیف وسیعی از ویروس‌ها را شامل می‌شوند. ساده‌ترین نوع آن سرماخوردگی معمولی و پیچیده‌ترین نوع آن در حال حاضر بیماری کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی، چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آن‌ها به هفت مورد رسیده است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

تاکنون موردی از ابتلای به کرونا در مهاباد دیده نشده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: تعداد ۳ بیمارستان در آذربایجان غربی به بیماری کرونا اختصاص داده شده است و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد قطعی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان مهاباد گزارش نشده است.

امیر بهزاد با اشاره به اینکه این ویروس از سه طریق انسان به انسان، وسایل آلوده و از راه تنفس منتشرمی شود، افزود: رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن وسایل کار می‌توان از مبتلا شدن به آن پیشگیری کرد.

او با بیان اینکه با گرمتر شدن هوا قدرت این ویروس ضعیف می‌شود و تعداد زیادی از مبتلایان هم در جریان روند درمان بهبود پیدا می‌کنند، اضافه کرد: شهروندان خبر‌ها را از منابع رسمی و موثق رصد و از هرگونه توجه به شایعه و انتشار آن خودداری کنند.

فرماندار مهاباد نیز در خصوص پیشگیری از این بیماری گفت: در حال حاضر مکان‌های عمومی مانند مدارس، قرائت خانه ها، مراکز ورزشی، تالار‌های عروسی، مجالس ترحیم، قلیان‌سرا‌ها و قهوه‌خانه‌های مهاباد به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

ایرج شجاعی، با بیان اینکه برای مقابله با این مشکل باید سازمان ‌یافته و با مدیریت کامل عمل کرد افزود: مسئولان در مواجهه با بروز مشکلاتی از این دست دارای تجربه‌ های ارزنده‌ای هستند اما آماده ‌سازی، آموزش همگانی و پیش ‌بینی ‌ها از نکات اساسی است که برای پیشگیری و مقابله با این بیماری از اولویت برخوردار است.

با مصرف ویتامین‌ها به جنگ با ویروس کرونا بروید

کمبود ویتامین‌ها مانند C و A و D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا را افزایش می‌دهد.

مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه‌های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزی‌های دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه و یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی، هویج و کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو که از منابع خوب ویتامین A هستند.

تاریخچه ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر، دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صد‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۰ استان کشور درگیر کرونا ویروس شده و در مجموع ۱۴۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

آمار بهبود یافته‌های این بیماری در کشور تاکنون ۵۴ نفر بوده و ۲۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان باخته‌اند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ویروس ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید