Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه شماره ۲۱ وزارت راه و شهرسازی، متقاضیانی که در استعلام طرح اقدام ملی حائز شرایط نشده‌اند و نسبت به نتیجه استعلام اعتراض دارند، از ۱۰ اسفند می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

از اول اسفند ماه این امکان فراهم شده بود تا معترضان با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی و ورود کد رهگیری از دلیل عدم تائید شرایط خود مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین وزارت راه در اطلاعیه شماره ۲۲ خود اعلام کرد؛ متقاضیان طرح اقدام ملی که تمایل به انصراف از طرح را دارند از ۱۲ اسفند ماه می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت درخواست انصراف اقدام کنند.

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

بر این اساس متقاضی و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) قطعی است.

هم چنین متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند در این طرح شرکت کنند.

متقاضیان باید دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند. در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و همچنین توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن) مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط این طرح است.

امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه نیز از دیگر بندهای مهم این طرح است.

متقاضیان همچنین باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اعتراض مسکن ملی وزارت راه و شهرسازی سایت طرح اقدام ملی طرح اقدام ملی واحد مسکونی تأمین مسکن وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد