Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@13:38:12 GMT

سندرز: ترامپ رهبری شکست‌خورده است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۹۸۹

سندرز: ترامپ رهبری شکست‌خورده است

 

به گزارش  تابناک به نقل از مهر، برنی سندرز نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش منفعلانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به خشونت علیه مسلمانان دهلی را که همزمان با سفر وی به هند آغاز شد؛ زیر سوال برد.

گفتنی است ترامپ از این خشونت‌ها که به دنبال تصویب قانون تبعیض‌آمیز حق شهروندی آغاز شده مطلع بوده ولی ترجیح داده درباره مسائل داخلی هند با نارندرا مودی نخست‌وزیر این کشور، بحث و جدلی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون سندرز می‌گوید انفعال ترامپ نشانه‌ای مبنی بر شکست رهبری جهانی آمریکا در حیطه حقوق بشر است.

وی در این باره گفت: بیش از ۲۰۰ میلیون مسلمان، هند را خانه خود می‌دانند و خشونت گسترده علیه آنها دست‌کم ۲۷ قربانی و تعداد زیادی مجروح در پی داشته؛ آن وقت ترامپ می‌گوید «این مسئله به هند مربوط است».

بی‌توجهی ترامپ در قبال مسلمانان هند در حالی است که سفارت آمریکا در دهلی تنها ۲ روز پس از آغاز سفر وی به هند، با انتشار بیانیه‌ای به شهروندانش هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی سفارت آمریکا در هند به شهروندان این کشور هشدار داده شده است که رعایت کامل جوانب احتیاط را به ویژه در اماکن شلوغ و تجمعات اعتراضی به کار ببرند.

هدف قانون جدید شهروندی ردیابی سریع مهاجران غیر مسلمانِ هندو، سیک، بودایی، آئین جین، پارسی‌ها (زرتشتیان) و مسیحیانی است که پیش از سال ۲۰۱۵ از کشورهای مسلمان پاکستان، بنگلادش و افغانستان گریخته و به هند آمده‌اند.

تصویب این قانون در ۱۱ دسامبر سال گذشته میلادی ابتدا باعث تظاهرات گسترده‌ای در ایالت شرقی آسام هند شد.

در ایالت‌های دیگر هند، برخی هراس دارند که طرح ثبت‌نام شهروندان که توسط دولت ناسیونالیست نارندرا مودی نخست وزیر، ارائه شده است بهانه‌ای باشد برای شناسایی مسلمانانی که اسناد قانونی اقامت در هند ندارند و در نهایت به اخراج آنها بینجامد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آزادراه تهران شمال پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک سندرز ترامپ آمریکا کروناویروس کرونا در ایران آزادراه تهران شمال پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، منچستریونایتد مقابل شفیلدیونایتد به برتری 4-2 دست یافت. شفیلدیونایتد با این شکست، یک گام دیگر به سقوط به چمپیونشیپ نزدیک تر شد.

به نقل از اوپتا؛ شفیلدیونایتد در 34 بازی فصل جاری لیگ برتر، 92 گل دریافت کرده است. آنها رکورددار بیشترین گل دریافتی در فصول 38 تیمی در تاریخ لیگ برتر هستند. دربی کانتی در فصل 2007/08 با 89 گل خورده از این نظر رکورددار بود. سوئیندون تاون در فصل 1993/94 یعنی فصلی که لیگ برتر با 22 تیم برگزار می شد، 100 گل دریافت کرد. شفیلدیونایتد در فاصله 4 هفته تا پایان رقابت ها احتمالا از مرز +100 گل خورده نیز عبور خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • 92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند