Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:25:48 GMT

جمعیت دام در خلخال افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۳۱۷

جمعیت دام در خلخال افزایش یافت

بهبود علیزاده روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: اجرای طرح‌های اصلاح نژاد دام ، ارایه بسته‌های حمایتی و خدمات مشاوره ای علاوه بر افزایش جمعیت دام و کاهش تلفات دامداری‌ها موجب شده تا  تولید گوشت قرمز در این شهرستان امسال ۱۵ درصد  افزایش یابد.

وی اظهار کرد : جهاد کشاورزی این شهرستان با تولید یک هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز ۶ درصد سهم تولید گوشت قرمز استان را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: خلخال همچنین با تولید ۱۶ هزار تن شیر رتبه چهارم استان اردبیل را به خود اختصاص داده و در مجموع بیش از ۲۵ هزار تن فرآورده دامی در این شهرستان تولید می شود.

علیزاده بیان کرد: در ۲ سال اخیر گام‌های بلندی برای کاهش تلفات دام ، افزایش بهره‌وری تولید فرآورده های دامی و رونق اقتصادی دامداران و تشویق متقاضیان و مجریان طرح های بزرگ دامپروری منطقه برداشته شده است.

وی ارتقای دانش و مهارت فنی دامداران، افزایش تولیدات دامی ، کاهش هزینه های تولید، حمایت از تولید کنندگان در بخش دامپروری و ارائه خدمات مشاوره ای و تسهیلات بانکی را از جمله اقدامات انجام شده برای تقویت صنعت دامداری و دامپروری در این شهرستان ذکر کرد.

او همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی دامداران خلخال و شرکت ۲ هزار نفر روز در این دوره ها در سال جاری گفت: شرکت کنندگان در این دوره ها با مدیریت واحدهای دامپروری ، اصول تغذیه دام ، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام و اقدامات بهداشتی دام و جایگاه، توسعه عملیات اصلاح نژادی در دامهای سبک و سنگین و آمیخته گری نژاد رومانف با نژاد گوسفند مغانی ، آمیخته گری بزهای بومی با نژاد مهابادی، نحوه تغذیه درست دام ، کاهش هزینه‌های تولید ، پیشگیری از بیماری انگلی شایع و چگونگی جلوگیری از ابتلای دام به بیماری های خطرناک آشنا می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، بیشتر دامداران در این شهرستان به صورت سنتی با استفاده از مراتع به تولید گوشت، انواع لبنیات، پشم، مرغ و تخم مرغ خانگی مشغول هستند.

علیزاده افزود: در بخش دامداری‌های سنتی در این شهرستان حدود ۱۰ هزار خانوار بهره‌بردار به فعالیت‌های تولیدی در بخش پرورش دام‌های سبک و سنگین مشغول هستند.

وی همچنین به فعالیت ۲۰ واحد صنعتی گاوداری شیری ۵۰۰ راسی در شهرستان اشاره و میزان تولید شیرخام شهرستان را سالانه هزار و ۴۰۰ تن ذکر کرد.

او اظهارکرد: بکارگیری روش‌های جدید پرورش زنبور عسل، برگزاری دوره‌های  مختلف آموزش روش‌های افزایش بهره‌وری تولیدات زنبور عسل و همچنین بکارگیری روش‌های جدید کاهش تلفات جمعیت زنبور نیز منجر به افزایش قابل توجه تولید این محصول در سال جاری شده است.

وی گفت:با ارایه بسته‌های حمایتی به زنبورداران منطقه میزان تولید عسل در این شهرستان  از ۵۰۰ تن سال‌های گذشته به بیش از ۷۵۰ تن در سال جاری رسیده است .

او اظهار داشت:  در حال حاضر ۱۵ واحد صنعتی مرغداری گوشتی به ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار قطعه و ۱۸ واحد پرواربندی بره با ظرفیت ۱۰ هزار رأس و ۱۵ واحد، پرواربندی گوساله به ظرفیت اسمی هزار و ۳۰۰ رأس و ۱۰ واحد پرورش گوسفند به ظرفیت اسمی ۸۰۰ رأس به صورت صنعتی و با اشتغال بالغ بر ۲۵۰ نفر در این شهرستان به فعالیت‌ تولیدی مشغول هستند.

شهرستان خلخال در جنوب اردبیل با بیش از ۲۰۰ هزار واحد دام  سبک و سنگین و برخورداری از ۲۱۰ هزار هکتار مراتع و چراگاه‌های سرسبز از قطب‌های تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های دامی استان اردبیل است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خلخال اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خلخال اردبیل وزارت جهاد کشاورزی خلخال اردبیل تولید گوشت گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز