Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@22:39:36 GMT

ضدعفونی کردن مداوم بقاع و اماکن متبرکه گیلان

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۷۴۹

ضدعفونی کردن مداوم بقاع و اماکن متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به لغو مراسم‌ها در سطح بقاع گفت: ضدعفونی و استریل نمودن درب‌های ورودی و خروجی بقاع و اماکن متبرکه، سرویس بهداشتی، زائرسرا و کلیه سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند به‌طور دائم انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هماهنگی ملی برای کمک به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار کرد: سازمان اوقاف هم به جهت دارا بودن مدیریت بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نقش مهمی در کنترل ویروس کرونا و کمک به‌سلامتی جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به انجام اقدامات پیشگیرانه از انتشار شیوع و انتقال ویروس کرونا در اداره اوقاف گیلان اشاره کرد و گفت: طبق ابلاغ کمیته پدافند غیرعامل سازمان اوقاف، کارکنان ادارات تا اطلاع ثانوی برای گزارش تردد، از شیوه ثبت اثرانگشت استفاده نکرده و از روش جایگزین ازجمله استفاده از کارت هوشمند و یا روش سنتی استفاده می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به لغو مراسم‌ها در سطح بقاع افزود: برگزاری همایش‌، نمایشگاه‌ و اجتماعات در ادارات و بقاع متبرکه تنها با هماهنگی دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان امکان‌پذیر بوده و در صورت عدم ضرورت می‌بایست حذف و یا به تعویق بیفتد.

علیزاده با بیان اینکه توزیع غذا و مواد خوراکی در بقاع و اماکن متبرکه تا اعلام رفع خطر آلودگی عمومی ممنوع شده است، تصریح کرد: مدیران و روسای ادارات موظف‌اند مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، ماسک و سایر اقلام موردنیاز را با هماهنگی مراکز مرتبط به حد نیاز تهیه و تأمین کرده و در دسترس کارکنان خود قرار دهند.

وی با اشاره به ضدعفونی کردن بقاع متبرکه استان بیان کرد: ضدعفونی و استریل نمودن درب‌های ورودی و خروجی ادارات، بقاع و اماکن متبرکه، ضریح مطهر، جامهری، سرویس بهداشتی، زائرسرا و کلیه سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند به‌طور دائم در بازه‌های زمانی مناسب انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اعلام آمادگی این سازمان برای مبارزه با این ویروس گفت: ادارات اوقاف و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در همکاری با مسئولین استانی و شهرستانی از ظرفیت تبلیغات محیطی ادارات و  بقاع متبرکه به‌منظور آگاهی بخشی عمومی و کمک به اموری که منجر به کاهش شیوع بیماری گردد، هرگونه همکاری را خواهند داشت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان ضدعفونی پدافند غیرعامل اماکن متبرکه بقاع و اماکن متبرکه بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئيس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از نمایشگاه اینوتکس بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید خود از این نمایشگاه گفت: اصولا علم و دانش در هر کشوری مولفه قدرت آن کشور است و عزت ملی و اقتدارملی را بالا می‌برد همانطور که در گام دوم به آن توصیه شده است.

وی به تاثیر برپایی هر ساله نمایشگاه اینوتکس بر تقویت علمی جوانان و نقش آن در گسترش تولیدات داخلی اشاره داشت و افزود: ما نمونه این توجه بر علم و نوآوری در کشور را در وعده صادق که ترکیب چندعلم و تخصص کشور بود دیدیم و این بر اقتدار کشور ما در جهان افزود.

خاموشی تصریح کرد: فناوری منزلت می‌آورد و موجب عدم ارزبری از کشور و ارزآوری به داخل می‌شود. تکیه کشور نباید بر نفت خام باشد و تولید محصولات توسط پژوهشگران چندین برابر می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به نمایشگاه امسال و آخرین دستاورد‌های به‌نمایش گذاشته شده گفت: من به پژوهشگران کشورمان تبریک می‌گویم و خوشحالم دانشگاه‌هایمان توانسته‌اند در سطحی گسترده به تولید بپردازند و دولت وظیفه حمایت از آنها را دارد و این مهم به تثبیت اقتدار کشور و فخر ملی ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد:  برپایی نمایشگاه اینوتکس به افزایش فخر ملی کمک می‌کند و جایگاه ایران در جهان خیلی بهتر خواهد شد.شرکت‌ها در تمام ملیت‌ها می‌آیند تا در این نمایشگاه غرفه بگیرند و به تبادل دانش بپردازند و صد‌ها جلسه و کنفرانس علمی برپا می‌شود و این به رشد بازار ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور چند سال پیش مطرح کرد ما با دیپلماسی دانش‌بنیان بحث می‌کنیم و این بدان معناست که قدرت سیاسی و اقتدار در دانش نوین است و قدرت نمایی ما در عرصه دانش بنیان مسلط‌ترین نوع دیپلماسی است.

وی به نقش پارک فناوری پردیس در این انسجام و وحدت نخبگان و دانش پژوهان اشاره کرد و اظهارداشت: تاریخچه پارک پردیس نشان می‌دهد که این رویداد سال به سال رو به رشد است.

وی در خصوص استفاده این نهاد از فناوری‌های تولید کشور گفت: سازمان اوقاف خودش را موظف می‌کند در مولدسازی‌ها دنبال دانش‌بنیان‌ها برود و ما می‌توانیم در سهام دانش‌بنیان‌ها مشارکت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟