Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:08:45 GMT

آلمان خواستار توجه ویژه به مسئله خلع سلاح اتمی شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۵۲۴۱

آلمان خواستار توجه ویژه به مسئله خلع سلاح اتمی شد

وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل ضمن حمایت از توافق هسته‌ای با ایران خواستار توجه ویژه جامعه بین‌المللی به مسئله خلع سلاح هسته‌ای شد. ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک درخواست کرد که هدف دستیابی به یک جهان عاری از تسلیحات اتمی مورد بی توجهی قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: زمان آن رسیده که به  تلاش های خلع سلاح راکد مانده زندگی جدیدی بدهیم. ماس تاکید کرد: زمانی که حدود 50 سال پیش پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی منعقد شد هدف این بود که جهانی عاری از تسلیحات اتمی ایجاد شود و هیچ کس بیش از اعضای شورای امنیت سازمان مل متحد در این باره مسئول نیست.

روز سه شنبه هایکو ماس به همراه وزرای امور خارجه 15 کشور دیگر کاتالوگی حاوی پیشنهاداتی درباره چگونگی بازگرداندن مسیر خلع سلاح هسته‌ای به روند سابق را ارائه داد. در این بیانیه مشترک موسوم به "ابتکار استکهلم" آمده است که حالا زمان عمل کردن است تا خطرات هسته‌ای را کاهش دهیم.

پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شدشرکت ریابکوف در نشست کمیسیون مشترک برجام، فردا در وین

کشورهای بزرگی از جمله آرژانتین، اندونزی و کانادا از امضا کنندگان این بیانیه بودند. اما از بین 9 کشور دارنده تسلیحات هسته‌ای هیچ کدام در این طرح مشارکت نکردند.

هایکو ماس همچنین تاکید کرد که قرارداد منع گسترش تسلیحات اتمی با مشکلات جدی روبرو شده است.

هایکو ماس در مسئله توافق هسته‌ای با ایران نیز از موضع آمریکا فاصله گرفته و تاکید کرد که توافق هسته‌ای وین بهترین و تنها ابزار امیدوار کننده برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است. اروپا همچنان در کنار این توافق قرار دارد. البته همچنین از ایران درخواست می شود تا به تعهدات خود در این توافق بدون تاخیر و کوتاهی پایبند بماند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین کشورهای را که با وجود ممنوعیت سازمان ملل همچنان سلاح و نیرو به لیبی می فرستند را تهدید به عواقب این گونه اقدامات کرده و گفت: هیچ کس نمی تواند امیدوار باشد که چنین تخلفاتی که قابل اثبات بوده و بعدها اثبات می شود بدون عواقب باقی بماند.

اواسط ژانویه 16 کشور و سازمان بین‌المللی در نشستی در برلین خود را موظف کردند که به دخالت های خارجی در این مناقشات پایان دهند. با این همه برخی کشورها همچنان سلاح و نیرو به لیبی اعزام می کنند.

آلمان از ابتدای سال 2019 برای مدت 2 سال به عضویت شورای امنیت سازمان ملل درآمده است.

هایکو ماس همچنین قرار است امروز در نشست دیگری با موضوع بحران سوریه شرکت کند.

انتهای پیام/  

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان شورای امنیت سازمان تسلیحات اتمی امور خارجه سازمان ملل هایکو ماس خلع سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در شهر ورشو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان اظهار کرد: «ناتو قصد ندارد وضعیت تسلیحات هسته‌ای خود را تغییر داده و هیچ یک از این سلاح‌ها را به یک کشور دیگر عضو ناتو منتقل کند.»

استولتنبرگ این موضع را بعد از آن اتخاذ کرد که «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان برای آنکه کشورش از تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود در قالب برنامه اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو میزبانی کند اعلام آمادگی کرد.

دودا همچنین گفت موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای از مدتی پیش در مذاکرات بین مقام‌های آمریکا و لهستان مورد بحث قرار گرفته است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این موضع هشدار داد در صورت استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان، تاسیسات میزبانی کننده از این تسلیحات فورا در فهرست اهداف مشروع انهدام در زمان جنگ نظامی مستقیم با ناتو قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه لهستانی «فکت» مدعی شد در صورتی که کلاهک‌های هسته‌ای ناتو در قالب برنامه اشتراک گذاری هسته‌ای در لهستان استقرار یابند، گامی به سمت بازدارندگی در برابر روسیه برداشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم