Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وقتی می گویند امشب می‌توانید هر آرزویی دارید بخواهید، بغض گلویمان را می‌گیرد، در این هیاهوی دنیایی، یادت می‌اندازند،  یکی هست که صدایت را می‌شنود و در خلوت اشک هایت، پا می‌گذارد.

امشب می‌توان کوله بار دنیا را هر قدر هم که سنگین باشد از شانه‌هایت پائین بکشی و دل را به بیکران آسمان گره بزنی و طبق طبق آرزو و دعای سلامتی همه هموطنانمان را از بلا‌ی کرونا داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امشب اگر عاشق شوی، پیاده هم می‌شود تمام مسیر را بی‌هیچ سخنی از رنج و کم طاقتی طی کنی.
اگر همه‌ی دنیا جمع شوند و بخواهند به تو ضرری برسانند که خدا آن ضرر را برای تو ننوشته است، نمی‌توانند این کار رابکنند، پس
بیایید امشب برای هموطنانمان در هر کجای این مرز و بوم که باشندآرزوی سلامتی کنیم،تا کرونا از کشورمان، ریشه کن شود.
حجت الاسلام مهدی رسولی استاد دانشگاه و مبلغ دینی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به شب لیله الرغائب و فضیلت ماه رجب گفت: از نخستین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید و برای سلامتی همه‌ی بندگان خدا، از بلای کرونا دعا کنید.
او تصریح کرد: وقتی همه‌ی مردم متوسل به دعا شوند و عاجزانه از خدا بخواهند که این ویروس را از تمام بندگان خدا در هر کجای این کره‌ی خاکی که باشند شفا دهد، مطمئنا به حق این شب عزیز، خداوندسریع اجابت می‌کند.
این مبلغ دینی با اشاره به فضیلت ماه رجب واعمال شب لیله الرغائب گفت: امشب، ما بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز وارد شده است که هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه حمد و سه مرتبه اِنَّا اَنْزَلْناهُ و دوازده مرتبه قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ می‏خوانى و، چون فارغ شدى از نمازهفتاد مرتبه می‌گویید:" اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ النَّبِىِّ الْأُمِّىِّ وَعَلى‏ آلِه "پس به سجده می‏روى و هفتاد مرتبه می‏گویید:"سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ" سپس ‏سر از سجده بر میدارى و هفتاد مرتبه می‏گویید:" رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِىُّ الأَعْظَمُ سپس باز به سجده مى‏ روى و هفتاد مرتبه می‏گویید:" سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ پس حاجت خود را می‏طلبى که انشاءاللَّه بر آورده خواهد شد.

رسولی افزود: پیامبر اکرم (ص) در فضیلت نماز لیلة الرغائب "شب آرزو‌ها"می‌فرماید: سوگند به آنکه جانم در دست اوست، هیچکس این نماز را به جای نمی‌آورد مگر آن که گناهانش بخشوده می‌شود، هر چند گناهانش به انبوهی کف‌های دریاها، ریگ‌های بیابان ها، هم وزن کوه‌ها و به شماره برگ‌های درخت‌ها باشد، در قیامت شفاعت او درباره هفتصد تن از خویشان و بستگان دوزخی اش پذیرفته می‌شود ودر شب اول قبر نیز پاداش این نماز در زیباترین چهره و اندام تمثل و تجسم می‌یابد.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده‌ام، پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی، امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و، چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

او ادامه داد:  آن گاه که قیامت بر پا شود منادی الهی فریاد می‌زند أین الرجبیون؟ کجایند آنان که ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره‌ها بردند از آن انبوه جمعیت، گروهی برخیزند که نور جمالشان محشر را روشن کند.

از جانب الهی ندا آید: بندگانم  به عزت و جلالم سوگند، شما را جایگاه و مقام گرامی و عطایای فراوان دهم و شما را در جایی مکان دهم که از زیر آن نهرهاجاری است و شما در آن جاوید خواهید بود زیرا شما داوطلبانه برای من در ماهی که من بزرگش داشتم روزه گرفتید.


انتهای پیام//ف. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شب لیله الرغائب شب آرزوها اعمال لیله الرغائب ماه رجب ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد

لیگ ستارگان قطر با قهرمانی تیم لژیونر ایرانی به پایان رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امشب (یکشنبه) و در هفته پایانی فصل جاری لیگ فوتبال ستارگان قطر تیم السد دوحه که محمدامین حزباوی را روی نیمکت داشت 4 بر صفر از الریان شکست خورد.

راجر گودس (15)، رودریگو مورنو (50) ،گابریل پریرا (89) و احمد الراوی (3+90) زننده 4 گل الریان بودند.

در دیگر بازی امشب نیز الشمال در غیاب امید ابراهیمی برابر الغرافه با گل دقیقه 3+45 یونس بلهندا یک بر صفر پیروز شد.

برتری شباب الاهلی در خانه العین

در جدول رده‌بندی 12 تیمی لیگ ستارگان قطر تیم السد دوحه با 49 امتیاز صدرنشین شد و به جام قهرمانی رسید. تیم‌های الریان (47 امتیاز) و الغرافه (44 امتیاز) رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. الشمال هم با 25 امتیاز در جایگاه نهم جدول جای گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • سیتیزن‌ها در یک قدمی صدر / دی‌زربی در خانه گلباران شد!