Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا شفیعی روز پنجشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در نشستی با اصحاب رسانه آران‌وبیدگل افزود: عملیات بیابان‌زدایی شامل نهالکاری ۱۵۰ هکتاری در کانون بحران شمال سفیدشهر، بذرکاری ۱۰۰ هکتاری در کویر ابوزیدآباد، قلمه‌کاری، نهالکاری و مالچ‌پاشی ۸۰۰ هکتار از اراضی بیابانی در مناطق کویری ابوزیدآباد بوده است که عملیات مالچ پاشی تا آخر امسال به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای اجرای این عملیات‌ها افزون‌بر ۴۱۰ میلیارد ریال بودجه از صندوق توسعه ملی کشور تخصیص داده شد که ۴۰۰ میلیارد ریال برای مالچ‌پاشی و سایر آن به نهالکاری و بذرپاشی اختصاص یافته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران‌وبیدگل به اجرای ۲ عملیات آبخیزداری در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: عملیات این بندهای خاکی با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال در روستاهای محمدآباد و علی‌آباد فخره در سال‌جاری آغاز شد که اولی به بهره‌برداری رسید و دومی تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی شعار امسال هفته منابع طبیعی را نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۰ هزار اصله نهال نیز در هفته منابع طبیعی امسال بین شهروندان آران‌وبیدگل توزیع خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران‌وبیدگل یادآور شد: نتیجه عملیات بیابان‌زدایی و نهالکاری از سال ۱۳۴۹ موجب ایجاد ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست‌کاشت بیابانی در این شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: با این شرایط ۱۰۲ هزار هکتار کانون بحران فرسایش بادی در شهرستان آران‌وبیدگل وجود دارد که بی‌توجهی به آن می‌تواند به وارد آمدن آسیب‌هایی به تاسیسات زیربنایی، زمین‌های کشاورزی، واحدهای مسکونی و واحدهای صنعتی منطقه منجر شود.

شفیعی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از اراضی  کشور بیابانی است، گفت: سهم استان اصفهان از اراضی بیابانی کشور ۳۰ درصد است که از این میزان بیابان، نزدیک به ۶۵ درصد آن در شهرستان آران‌وبیدگل واقع است.

۱۵ تا ۲۲ اسفندماه هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با مساحت ۶۱۰ هزار هکتار در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها بیابان زدایی اصفهان منابع طبیعی آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیابان زدایی اصفهان منابع طبیعی آران وبیدگل بیابان زدایی اصفهان منابع طبیعی آران وبیدگل هفته منابع طبیعی بیابان زدایی آران وبیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اینکه زمین‌خواری تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی بوده و جرم است، اظهار کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

وی از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق شهرستان تالش و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: مأموران انتظامی پس از انجام تحقیقات به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به آدرس محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، این فرد ۱۳ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است، افزود: در این خصوص متهم ۴۵ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با اعلام اینکه با حکم قضائی و به استناد قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان به رصد دقیق و اشرافیت بالای پلیس بر اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی اشاره کرد و بیان‌داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 6097354

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل