Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله گفت: «از هفته گذشته کمیته های علمی دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله برای ساخت داروی قطعی ویروس کرونا و ارائه جدیدترین روش های درمانی و بهبود مبتلایان فعال شده است. خروجی این جلسات علمی، تبادل تجریبات پزشکان و در نهایت کاهش آمار مرگ و میر مبتلایان ویروس کرونا نسبت به روزهای اول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دکتر«علیرضا جلالی» همچنین خبرهای خوشی را به مردم ایران داد و گفت:«در هفته گذشته سه پروژه جدید برای ساخت واکسن و داروی قطعی کرونا کلید زده شده است. پیش بینی ما این است که از این پروژه ها خروجی جدی داشته باشیم.»

جلالی با اشاره به تجربه موفق ایران در ساخت واکسن آنفولانزا در خصوص ساخت دارو و واکسن ویروس کرونا هم اظهار امیدواری کرد و گفت: «نمی توان در حال حاضر جزییات دقیقی از پروژه های درمانی ویروس کرونا را خبری کرد.اما به اطلاع هم وطنان عزیز می رسانیم که اولین پروژه، ساخت داروی درمانگر کرونا مبتنی بر حوزه های علم ژنتیک است که مراحل اجرای آن با همراهی مجموعه وزارت بهداشت و معاونت تحقیقی- صنعتی سپاه در مرکز ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله کلید خورده است. جلسات علمی برای پیشبرد این طرح درمانی هر روز برگزار می شود.نمی توان با قطعیت در خصوص احتمال موفقیت آمیز بودن این روش درمانی اظهار نظر کرد اما  پیش بینی اولیه ما این است که پروژه بین ۳ تا ۶ ماه آینده به نتیجه برسد.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله در ادامه از تلاش محققان و پزشکان ایرانی برای ساخت واکسن کرونا هم خبر داد و گفت: «طرح نامه پزشکان و محققان برای ساخت واکسن به پایان رسیده و منابع مالی این پروژه علمی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و دو دانشگاه دیگر تامین شده است.انشاالله  پروژه ساخت واکسن هم در بازه زمانی ۳ تا ۵ ماهه با موفقیت به پایان برسد.»

ساخت داروی گیاهی برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا هم سومین پروژه درمانی محققان ایرانی است. دکتر جلالی با اعلام این خبر گفت:«متخصصان در مرکز تحقیقات طب سنتی در حال انجام آزمایش ها برای ساخت داروی گیاهی درمان کرونا ویروس هستند. امیدواریم خروجی همه این پروژه ها در چند ماه آینده ساخت داروی قطعی کرونا ویروس باشد.»

* فارس

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا ساخت واکسن ساخت داروی داروی قطعی برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد