Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@13:56:31 GMT

قابلیت جدید فتوشاپ برای ساخت عکس پانوراما ویژه

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۵۴۵۵

قابلیت جدید فتوشاپ برای ساخت عکس پانوراما ویژه

با روشی که در ادامه گفته شده است به راحتی با استفاده از فتوشاپ عکس پانوراما بسازید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اکنون چند سال از زمانی که اینستاگرام قابلیت به اشتراک گذاری چند تصویر در یک پست را در نرم افزار خود ارائه کرد، می‌گذرد. این تغییر کوچک به همراه خلاقیت کاربران باعث انتشار پست‌های بسیار جالبی در این شبکه اجتماعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موارد مورد علاقه کاربران ایجاد پانوراما‌های یکپارچه است که به سادگی می‌‎توانید عکس خود را به چند قسمت تقسیم کرده و در یک پست به اشتراک بگذارید.

اگر شما هم می‌خواهید از این روش برای انتشار پست خود استفاده کنید، در ادامه این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

پیش از آغاز آموزش باید بگوییم که شما به دو چیز احتیاج دارید. شما به نرم افزار فتوشاپ (یا برنامه دیگری که به شما اجازه می‌دهد با لایه‌های مختلف عکس کار کنید) و درک ابتدایی الزامات اینستاگرام برای اندازه گیری عکس نیاز دارید.


اول از همه چیز باید بدانید که مهم نیست که چه عکسی را بارگذاری می‌کنید، اینستاگرام به طور خودکار تصاویر شما را تغییر اندازه داده و فشرده می‌کند.

پانورامای خود را خلق کنید

ابتدا فتوشاپ را باز کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

دو فایل باز کرده که اولی آن‌ها دارای اندازه‌ای برابر ۲۱۶۰ در ۱۳۵۰ باشد. این فایل حایی است که شما در آن تصویرخود را به دو قسمت تقسیم می‌کنید. اسم آن را برای راحتی "Full image" بگذارید.

فایل دوم باید ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ باشد. این یکی برای وارد کردن تصویر تکی و خروجی گرفتن از آ است. می‌توانیم این فایل را "Slice" بنامیم.

تصویر خود باز کرده و در "Full Image" قرار دهید.

از طریق منو به بخش "View" و گزینه “New Guide Layout" بروید.

دو ستون Width و Gutter را که در تصویر مشاهده می‌کنید را ۰ پر کنید. گزینه Rows را نیز غیر فعال کنید، زیرا به آن نیازی ندارید. این کار یک خط فیروزه‌ای درست در وسط عکس شما ایجاد می‌کند.

قبل از این که به قدم بعدی بروید، مطمئن شوید که "Snap to Guide" فعال است. این قابلیت باعث می‌شود کار شما آسان‌تر شود.

ابزار marquee را از سمت چپ انتخاب کنید (یا کلید میانبر "M" را بزنید) و نشانگر خود را بر روی نیمه اول عکس بکشید. اگر Snap To Guide روشن باشد، انتخاب شما به طور خودکار به خط عمودی فیروزه‌ای که شما قبلاً ایجاد کرده اید می‌رسد.

اکنون که انتخاب خود را انجام داده‌اید، می‌توانید به سادگی آن را در یک لایه جدید در "Slice" کپی کرده و چسباند.

به "Full Image" برگردید و برای نیمه دیگر تصویر این کار را تکرار کنید.

اکنون تصویر پانورامای شما برای خروجی گرفتن و انتشار در اینستاگرام آماده است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: اینستاگرام فتوشاپ عکس پانوراما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی

طی چند روز گذشته که خبر بیماری ترانه علیدوستی در شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح ترند و وایرال شده شاهد انتشار انواع و اَشکال عکس‌هایی بوده‌ایم که از طریق فوت‌و‌فن فتوشاپ یا تمهیدات هوش مصنوعی، او را بر تخت بیمارستان نشان می‌دهد که هر بار یکی از بازیگران یا چهره‌های سرشناس در کنارش ایستاده است.

به گزارش عصر ایران؛ یکی از مهم‌ترین عکس‌هایی که دست‌مایۀ این جعل‌های فتوشاپی قرار گرفته است مربوط به بستری شدن «الناز شاکردوست» است که ظاهرا سر صحنه یکی از فیلم‌ها مصدوم و به بیمارستان منتقل شده بود و برخی از بازیگران در آن زمان به عیادتش رفته بودند.

در یکی از این جعل‌های فتوشاپی، سر ترانه علیدوستی را به جای الناز شاکردوست گذاشته‌اند و سر حمید علیدوستی پدر ترانه را به جای مهران مدیری! جالب این‌که آن‌قدر این جعل ناشیانه است که حتی مو‌های مهران مدیری را بر صورت پدر ترانه علیدوستی (که خود نیز به عنوان ستارۀ پیشین فوتبال شهرت و محبوبیت دارد) گذاشته بودند یا به این فکر نمی‌کردند حمید علیدوستی لباس زمستانی به تن دارد که با هوای بهاری اکنون همخوانی ندارد.

آنچه بر تاسف این سندرم فتوشاپ‌سازی می‌افراید، استفاده برخی از صفحات سینمایی و خبری در اینستاگرام و تلگرام از همین عکس‌ها و اخبار جعلی است که حتی به اخلاق حرفه‌ای خود هم پای‌بند نیستند و بدون آزمودن صحت خبر به انتشار آن دست می‌زنند.

این حجم بالای تولید اخبار و تصاویر جعلی، صرفا برای جذب فالوئر بیشتر و منافع مالی و کاری برآمده از آن صورت گرفته و مصداقی از بی اخلاقی رسانه‌ای است و یا بی اطلاعی و ساده‌انگاری.

البته زندگی سلبریتی‌ها و کنج‌کاوی برای کشف رخداد‌های آن، در همه جای دنیا وجود دارد، اما جعل عکس و خبر برای جلب فالوئر و دنبال‌کننده بیشتر را نمی‌توان ذیل فرهنگ هواداری قرار داد.

به نظر می‌رسد این سندروم ناشی از نوعی اختلال عاطفی در بخشی از جامعه ماست که نیازمند توجه‌اند. توجهی افراطی که برای جلب نظر دیگران به خود، به جعل خبر دست زده و با خبرسازی‌های کذب، کمبود توجه خود را جبران و ارضا می‌کند. ظهور و گسترش هوش مصنوعی و کاربرد عمومی آن هم بر شدت این سندرم افزوده و شاهد جعل انواع و اقسام عکس و ویدئو‌هایی هستیم که اغلب با تصویری از سلبریتی‌ها گره می‌خورد و به تولید محتوا‌های کاذب و جعلی می‌انجامد که صرفا به مثابه تمهیدات سودجویانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واقعیت این است که پاپاراتزی‌ها هم در جهان رسانه‌ای، قواعد و قوانین خود را دارند و در دایره اخلاق حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. آنچه در شبکه‌های اجتماعی ما به واسطه فناوری‌های نوین دیجیتالی صورت می‌گیرد نوعی دست‌کاری در واقعیت است و می‌تواند مصداق فریب افکار عمومی به مثابه جرم هم تعریف شود. این جعل‌سازی‌ها نه نت‌ها به اعتماد عمومی خدشه وارد می‌کند بلکه زیست فردی سلبریتی‌ها را هم دچار مخاطراتی می‌سازد.

اگر بخواهیم این رخداد را در یک خوانش کلی‌تر جامعه‌شناسانه مورد تحلیل قرار دهیم باید آن را مصداقی از گفتمان ابتذال بدانیم که متاسفانه بر زیست-مجازی ما حاکم شده و سلامت روایت و سلامت روانی را تهدید می‌کند.

گاه برخی از این محتوا‌های ساختگی مصداق شوخی و کمدی است که صرفا برای خنده و سرگرمی تولید می‌شوند و همه کارکرد آن را می‌دانند مثل شوخی تصویری که چند سال پیش با عباس جدیدی در گرفتن عکس سلفی شده بود، اما جعل عکسی که در ارتباط با خبر بیماری ترانه علیدوستی صورت گرفته نه شوخی کردن با خبر که شوخی گرفتن خبر و اطلاع رسانی بود و می‌تواند آسیب‌های اجتماعی گزنده‌ای در پی داشته باشد و اخلاق عمومی را در سراشیب سقوط قرار دهد. سوء استفاده از شهرت فقط توسط افراد مشهور صورت نمی‌گیرد بلکه گاهی با شهرت آن‌ها صورت می‌گیرد و این هشداری است تا بفهمیم در جهان رسانه‌ای امروز، رعایت اخلاق رسانه‌ای ضرورت بیشتری دارد.

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد