Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اله پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مجموع کل محیط بانان استان را ۶۲ نفر اعلام کرد که از این تعداد تنها ۴۵ نفر در عرصه ها حضور دارند و بقیه در ادارات مشغول به خدمت هستند.  

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شمار محیط‌بان این استان، با وسعت مناطق تحت مدیریتی محیط زیست استان، همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بتازگی،  ۱۱ سهمیه استخدامی به این اداره کل اختصاص داده شده است که امید می رود بخشی از کمبود نیروی محیط بان، جبران شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری خراسان شمالی، ۲ سهمیه استخدام برای جذب کارشناس در شهرستان ها و ۹ سهمیه استخدامی برای جذب محیط بان به استان اختصاص داده شده است.  

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند.

خراسان شمالی دارای سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش، سه اثر طبیعی ملی و یک ذخیره گاه بین المللی زیست کره است.  

حدود ۲۳ درصد از یکهزار و ۱۳۴ گونه جانوری کشور در خراسان شمالی زیست می کنند که این گونه ها شامل ۱۴۱ گونه پرنده، ۵۲ نوع خزنده، ۵۱ پستاندار، هشت گونه آبزی و چهار نوع دوزیست می شود.

از وسعت ۲۸ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربعی خراسان شمالی حدود ۷ درصد در قالب چهار منطقه حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود و گلول و سرانی، سه پارک ملی ضامن آهو، سالوک و ساریگل، یک پناهگاه حیات وحش میاندشت و آثار طبیعی ملی ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.  

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا پرنده حفاظت محیط زیست خراسان شمالی سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حفاظت محیط زیست خراسان شمالی حفاظت شده محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مشاهده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید + ویدئو
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت