Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی» عصر پنجشنبه در حاشیه نشست پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی افزود: مصوب شد که بازرسی مسافران ورودی به شهرهای استان با مسئولیت اداره کل پدافند غیرعامل و مشارکت پلیس راه و راهور، اداره حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی اراک تا ۲ روز آینده عملیاتی شود.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات این نشست دانشگاه علوم پزشکی اراک باید سایت و یا کانالی را در خصوص اطلاعات ویروس کرونا برای دسترسی مردم به موارد مورد نیاز ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و فروش پرندگان از  سطح شهر یک ضرورت است که  در این نشست مقرر شد از سوی فرمانداری، شهرداری و دامپزشکی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

اکرمی عنوان  کرد: دانشگاه‌ها تا پایان هفته آینده تعطیل اعلام شده و تعطیلی مدارس نیز فردا شب (جمعه) اطلاع رسانی می‌شود و در خصوص وضعیت ساعات کار ادارات از ساعت ۹ تا ۱۲ پیشنهاد ارایه شده است که پس از تایید نهایی تا قبل از شنبه هفته جاری اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی پدافند زیستی استان مرکزی در این نشست گفت: زیرساخت‌های لازم برای ارتباط تلفنی شهروندان استان مرکزی از طریق خط تلفن با مردم فراهم شده و این امر در ۴۸ ساعت آینده از طریق شماره ۳۸۳۹ امکان‌پذیر می‌شود.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: هشت پزشک از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب پاسخگوی مردم در این سامانه تلفنی هستند  و این خط به این دلیل ایجاد شده که مردم کمتر از خانه بیرون آیند و خدمات درمانی را تلفنی دریافت کنند و در صورت نیاز و ضرورت به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بحث مرخصی سربازان آموزشی به نیروی انتظامی استان مرکزی داده شده که انتظار است در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد:  انتظار است تدابیر ویژه برای محدودیت خروج زندانیان و محیط‌های زندانی استان با نظر مقامات قضایی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: وجود ماسک به صورت مکرر و بدون تعویض به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و ماسک فیلتردار «ان ۹۹» تنها برای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که مستقیم با بیمار مبتلا با ویروس کرونا در ارتباط هستند توصیه می‌شود.

سخنگوی پدافند زیستی استان مرکزی افزود: حضور تجمعی مردم در بانک‌ها نگران کننده است و باید مردم امور بانکی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که در ساعات خلوت‌تر و تنها برای کارهای ضروری مراجعه کنند و رعایت فاصله یک متر را مورد توجه قرار دهند.

دکتر جمالیان عنوان کرد: فعالیت آرایشگاه‌ها به‌خصوص آرایشگاه‌های زنانه از دیگر نگرانی‌ها برای شیوع ویروس کرونا است و استفاده از مواد آرایشی غیرشخصی نظیر رژ لب در آرایشگاه‌ها می‌تواند این بیماری را شیوع دهد.

وی گفت: بحث برگزار نشدن اقامه نماز جمعه در شهرهای آلوده استان مرکزی  با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مطرح  و به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اعلام شده و تصمیم‌گیری در این خصوص پس از تایید مراجع بالادستی تا عصر امروز اطلاع رسانی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: یکی از بهترین مواد ضد عفونی برای سطوح استفاده از سفیدکننده‌ها (وایتکس) به میزان یک پیمانه وایتکس و ۴۹ پیمانه آب است و استفاده از الکل صنعتی خطرات زیادی به همراه دارد که توصیه نمی‌شود.

دکتر جمالیان عنوان کرد: پزشکان، پرستاران و کادردرمانی و خدماتی بیمارستان‌های درگیر با ویروس کرونا همه تلاش خود را برای درمان مبتلایان به این ویروس به کار گرفته‌اند و انتظار است به منظور افزایش انگیزه این قشر مسوولان در کنار آنها حضور یابند و از تلاش‌های آنان تقدیر کنند.

وی بیان کرد: بیمارستان سینا اراک در اقدامی ارزشمند روزانه ۳۰ دست لباس حفاظتی در مقابل ویروس کرونا برای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی تهیه و اهدا کرده است و اگر هر صنفی توانایی دوخت این لباس‌ها را دارد برای فروش به دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام آمادگی کند.

سنخگوی پدافند زیستی استان مرکزی اضافه کرد: انتظار است مردم به توصیه‌های پزشکی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دقت ویژه داشته باشند و تا تا حد امکان در خانه بمانند و اخبار مربوط به این بیماری را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها ویروس کرونا پدافند غیر عامل استان مرکزی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پدافند غیر عامل استان مرکزی ویروس کرونا پدافند غیر عامل استان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اراک زیستی استان مرکزی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد

آرا شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سامانه خودنویس، گفت:  اینکه وزارت راه تلاش کرده است و این سامانه را راه اندازی کرده است اقدام خوبی است و فقط امیدواریم به سرنوشت سایر سامانه ها دچار نشود. این سامانه اگر شروع به کار کند و موجر و مستاجر در این سامانه ثبت نام کنند قاعدتا توافقاتی که هست باعث شفافیت مالیاتی می شود دولت می تواند براساس قراردادی که هست مالیات های مربوطه را اخذ کند.

وی اظهار کرد: با این سامانه  دست دلالان کوتاه می شود عامل افزایش اجاره بها دلالان هستند و اگر دست دلال ها کوتاه شود مردم ما آگاهانه قرارداد می بندند. قطعا اگر مردم بدانند این سامانه به نفع شان است برای اجاره از این طریق اقدام می کنند  و اتفاقا مالیات را نیز می پردازند.

وی افزود؛ دولت نیز باید این مالیات ها را برای زیر ساخت ها هزینه کند.  وقتی این مالیات از این طرف پرداخت می شودو از آن طرف برای رفاه مردم هزینه شود قطعا از این سامانه استقبال می شود.

شاوردیان تاکید کرد: با این سامانه امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد. در بعضی مناطق اجاره سلیقه ای اعمال می شود و از کوچه تا کوچه دیگر اختلاف قیمت وجود دارد که خود همین سردرگمی های را در بازار مسکن ایجاد کرده است. بنابراین با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد و پیش پرداخت ها و رهن و اجاره معقول تر می شود. از طرف دیگر مهم ترین موضوع در زمینه بازار اجاره، حذف واسطه و ایجاد اختیار برای مالک و مستاجر در عقد قرارداد بدون هزینه اضافی بر آنان خواهد بود که سامانه خودنویس این امکان کلیدی و مهم را فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر قیمت اجاره با یک استاندارد مشخص باشد و دیدگاه سلیقه ای اعمال نشود به نفع مستاجرها است که امیدواریم موجرها نیز معقولانه قیمت ها را افزایش دهند.

دیگر خبرها

  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • نقش مهم سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟