Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@02:25:51 GMT

ایثاری که از یادها نخواهد رفت

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۷۳۹۵

ایثاری که از یادها نخواهد رفت

ایثار یکی از والاترین جلوه‌های حیات طیبه انسانی است ، صفتی که حالا می‌شود خارج از باغ موزه دفاع مقدس و یا بیرون از رمان های جنگ ، حقیقت زنده آن را در وجود پزشکان به عینه نظاره کنیم،

گروه سلامت خبرگزاری فارس: آن روز هم یک ۵شنبه بود در ۸ اسفند سال ۶۴ ؛ یک بیمارستان صحرایی با کمترین امکانات که هفته ها داشت مجروحین جنگ را مداوا می‌کرد و در روزهای آخر، تعداد تخت هایش را به ۸۵۰ تا رسانده بود؛ عمده بیمارانش با گازهای شیمیایی خردل و اعصاب و ترکیبات سیانید دچار مصدومیت شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوالی ساعت ۹/۳۰ بود که ده فروند هواپیمای بعثی بیمارستان را بمباران تخریبی و بعد شیمیایی کردند، دو بمب در نزدیکی درب ورودی اورژانس افتاد در حالیکه بیش از ۱۰۰ نفر از پزشکان و پرستاران در حال مداوای بیماران بودند.

اگر چه ستون حوادث و ضعف تبلیغات باعث شد، هزاران صحنه بدیع از رشادت و شرافت که به دست کادر درمانی رقم خورد، در تارک تاریخ ثبت نگردد و اغلب ایرانیان هیچ روایتی از این نادر ترین جنایت جنگی را نشنیده باشند؛ اما حالا ۲۴ سال بعد در همان روز ، همان صحنه‌های بدیع در جای جای مراکز بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال خلق است.

ایثار یکی از والاترین جلوه‌های حیات طیبه انسانی است ، صفتی که حالا می‌شود خارج از باغ موزه دفاع مقدس و یا بیرون از رمان های جنگ ، حقیقت زنده آن را در همین همکارانمان به عینه نظاره کنیم، بعضی از آنها بعد از چند شیفت سخت کاری برای در کردن اندک خستگی ترجیح می‌دهند به خانه نروند،  چون نگران انتقال بیماری‌اند، بعضی از آنها ماه هاست منتظر دریافت معوقات خود بابت اضافه کاری‌های اجباری‌اند،  بابت بد اخلاقی ها، نابرابری های سیاستی و اجرایی در نظام سلامت. اما امروز همه این ها را فراموش کرده اند تا این دشمن که هنوز هم ابهامات زیادی در مورد منشا و  نحوه مقابله با آن وجود دارد از بین برود.

۸ اسفند را به یاد  سپیدجامگان آسمانی  بیمارستان فاطمه الزهرا (س) روز بسیج جامعه پزشکی نامگذاری کرده اند، اگر این حسن انتخاب دلیلش انتقال عملی آن فرهنگ والا بود، پس امروز نه تنها همه اعضا متعهد جامعه پزشکی بلکه هر کدام از شهروندانی که در مسیر عدم اشاعه بیماری کرونا قدمی برمی‌دارند عضوی از این سازمان هستند.

 /مجید احمدی/

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس سلامت بیمارستان جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

به گزارش ورزش سه تنها ساعاتی بعد از رسمی شدن مالکیت کنسرسیوم بانکی در باشگاه پرسپولیس ده درصد از مبالغ قرارداد این فصل بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس به آنها پرداخت شد.

کنسرسیوم بانکی تحت مدیریت بانک شهر اعلام کرده قصد دارد تیمی قدرتمند برای رقابت درسطح لیگ قهرمانان برساند و حالا که تولیت این باشگاه را برعهده دارد وظیفه دارد از دغدغه های مالی باشگاه بکاهد.

یکی از مهمترین دغدغه های درویش و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس طی مه های اخیر پرداخت مطالبات بازیکنان  و کادر فنی بود که در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل درصد نسبتا کمی از آن پرداخت شده بود اما حالا با ده درصدی که کنسرسیوم بانکی پرداخت کرده سرخ ها بین 45 تا 50 درصد از مبلغ قرارداد این فصل شان را دریافت کرده‌اند.

با رخ دادن این اتفاق امروز بازیکنان پرسپولیس در تمرین آخر قبل از  سفر به اراک فوق العاده خوشحال و شاد بودند و به نظر می رسید این پرداختی در روحیه آنها تاثیر واضحی گذشاته که می تواند به بهبود کیفیت تیم شان در مصاف جام حذفی کمک کند.

پرسپولیسی ها البته نیمی از آپشن‌های فصل قبل خود را طلب دارند و برخی از آنها در دو فصل قبل نیز درصدی طلبکارند اما حالا با تعیین تکلیف مالکیت این باشگاه انتظار می رود تمام این مطالبات بموقع پرداخت شود و  بازیکنان دغدغه  دریافت طلب های خود را نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • ببینید | بایرن ۲-۱ فرانکفورت: و حالا رئال مادرید!
  • بایرن ۲-۱ فرانکفورت: و حالا رئال مادرید!
  • بایرن 2-1 فرانکفورت: و حالا رئال مادرید!
  • درگیری باورنکردنی صلاح و کلوپ لب خط!‏
  • هشدار ستاره رئال: فقط بازی با بایرن!
  • فرم آماده سروش برای دفاع از قهرمانی‌های پرسپولیس
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»
  • پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند
  • تو زیبایی
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد