Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا که در تحریم نهادها و شخصیت‌های وابسته به حزب‌الله در لبنان سابقه طولانی دارد٬ این بار با تحریم کلی این کشور در بخش‌های مختلف٬ عرصه را برای همه لبنانی‌ها تنگ کرده است. ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الاخبار آمریکایی‌ها پس از اعمال تحریم‌های متعدد ضد مقاومت در لبنان٬ این بار به تحریم و فشار ضد همه لبنانی‌ها روی آورده‌اند؛ مشابه کاری که در سال 2011 با مردم سوریه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن این بار به بهانه مبارزه با فساد به تحریم شرکت‌های دارویی روی آورده و در چارچوب جنگ جدید محاصره‌ای ضد لبنان٬ چندین نهاد و شخصیت این کشور را تحریم کرده است.

در حالی که پیش از این تمرکز آمریکا به طور ویژه بر مقابله با حزب‌الله و جدا کردن آن از آغوش ملت بود٬ این بار از دروازه بانک‌های اروپایی و تحریم دارویی٬ همه لبنانی‌ها را بدون استثنا وارد این بازی خود کرده است.

از سالهای گذشته٬ لبنانی‌هایی که میان اروپا و لبنان و یا در خود اروپا فعالیت‌های تجاری داشتند همواره در زمینه بازکردن حساب و انتقال پول با موانع و مشکلات زیادی روبه رو می‌شدند و البته این چالش‌ها به طور ویژه برای شیعیان لبنانی وجود داشت.

طی ماه‌های گذشته و با انفجار بحران مالی و اقتصادی در لبنان تعداد زیادی از مردم این کشور اقدام به انتقال فعالیت‌های مالی خود به خارج از کشور کردند.

بر اساس اطلاعات الاخبار٬ آمریکا از چندین کشور اروپایی که تاثیر زیادی روی آنها دارد٬ خواسته تا برای شرکت‌های لبنانی که خواستار افتتحاح حساب دراین کشورها هستند موانع و چالش‌هایی ایجاد کنند.

اطلاعات حاکی از آن است که شرکت‌ها و شخصیت‌های لبنانی‌ در چندین کشور اروپایی مانند فرانسه و سوئیس و بلژیک در زمینه فعالیت‌های بانکی با دشواری‌ها و مشکلات زیادی مواجه هستند.

دیروز پس از اینکه خزانه‌داری آمریکا لیست جدیدی از تحریم‌ها ضد موسسات و شخصیت‌های لبنانی صادر کرد٬ این بار تحریم‌های آن شامل بخش دارویی و بیمارستان‌ها نیز شد.

آمریکایی‌ها که تحریم‌های قدیمی خود را ضد «موسسه الشهید» نزدیک به حزب‌الله متوقف نکرده‌اند٬ این بار گروه «اطلس القابضه» که وابسته به این موسسه است و بعد از آن شرکت‌های نزدیک به آن از جمله شرکت‌های بین‌المللی دارو و تجهیزات پزشکی و «شاهد فارم» و«سیتی فارما ش.م.ل» وشرکة «سانوفیرا فارم» را وارد لیست تحریم‌های خود کردند.

میشل عون: لبنان رسما وارد باشگاه کشورهای تولید کننده نفت می‌شودآمریکا 15 شخص و شرکت لبنانی را تحریم کرد

همچنین شرکت «سانوفیرا فارم» به اضافه شرکت‌ها و موسسات گردشگری و تجاری دیگر و از جمله شرکت سوخت «الامانه» شامل تحریم‌های جدید آمریکا شدند.

اما تصمیم آمریکا در تحریم بخش‌های دارویی لبنان٬ زمینه را برای تحریم‌های بدتر و شدیدتر ضد این کشور آماده می کند؛ زیرا پیش از این نیز واشنگتن به بهانه و ادعاهای بشردوستانه بخش‌های پزشکی و آموزشی را تحریم نمی‌کرد٬ اما می‌بینیم که این خط قرمز را شکسته است.

این تصمیم آمریکا دو بعد دارد: بعد اول آن سیاسی و به معنای ارسال یک پیام خشونت‌آمیز از سوی آمریکا و بعد دوم آن اقتصادی بوده و مربوط به شرکت‌های لبنانی است تا برای تجارت به گزینه‌های غربی روی بیاورند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط حزب‌ الله لبنان لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان لبنان حزب الله لبنان لبنان لبنانی ها تحریم ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا

وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور در رویداد امنیت سایبری، رزمایش پرچم سایبری که توسط آمریکا در ویرجینیا در هفت روز آینده سازماندهی شده است، شرکت خواهد کرد.

کره جنوبی با ۹ شرکت کننده دیگر در یک تیم در این رزمایش شرکت خواهد شد، زیرا نگرانی‌های سئول در مورد فعالیت‌های کره شمالی همچنان در حال افزایش است.

این رزمایش با حضور ۱۸ کشور از جمله به اصطلاح پنج چشم شامل آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و نیوزیلند برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است