Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 19:00 - 08 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۰۴۵۵

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

پرتاب آوا

حالا که می‌دانیم گفتار ما برایمان همچون عبور از آتش است باید بدانیم که با چه کسی در چه فاصله‌ای و با چه میل و یا کششی صحبت می‌کنیم. این پرسش‌ها به واژگان خارج شده از دهانمان حالت یک توپ را می‌دهد؛ همچون توپ تنیس. یک تنیسور با همین پرسش‌ها والبته با کمی مکر و حیله توپ را به میدان حریف پرتاب می‌کند.

هدفی در یک متری خود انتخاب کنید. باید کلمه‌ها را از تمرین قبل برای او بگویید. آوا‌های ایجاد شده‌ی شما برای آن هدف پرتاب می‌شوند. یک بار نرم بگویید و بار دیگر شدت را بالاتر ببرید و خشن‌تر ادا کنید. در دنباله‌ی همین تمرین به تدریج فاصله‌ی خود را با هدف دور ودورتر کنید و سپس حتما به تدریج به حالت اول بازگردید.

حالا فاصله‌ی خود را بسیار نرم و آرام به هدف نزدیک و نزدیکتر کنید. دراین تمرین – درس باید جلوی چند اشکال را گرفت؛ ما همواره با دهان و لب‌ها و باز کردن دهان حرف می‌زنیم؛ یعنی در هنگام حرف زدن دائم سر و بدنشان را نیز به حرکت در می‌آورند. خیلی از بازیگران این کار را دلیل بر خوب بازی کردن نیز می‌دانند. اما این یک نقص است و باید برطرف شود.

انسان فقط با دهان حرف می‌زند و باید بر تمام اندام گفتاری خود کاملا تسلط داشته باشد. زمینه‌های تخیل در نقش و یا احساسات در اعمال ما و در تصمیم‌ها و روشی که برای عمل انتخاب می‌کنیم خود را بروز می‌دهند و نه در حرکت دائم سر و یا دست به همراه حرف زدن.

درتمرین برای تسلط بالا بر آوا باید این نقص را برطرف کرد. شاید نقشی که بازی می‌کنید دارای یک انحراف و حرکت تکراری منشعب از ناراحتی ذهنی و روانی (تیک عصبی) باشد، اما آن نیز نباید بر پیکره‌ی گفتار سوار شود.

همواره در زندگی عادی نیز حرکت بدن بر حرکت آوا مقدم است: ناخودآگاه دستتان به شی داغی برخورد می‌کند؛ تا به حال دیده اید کسی اول بگوید: آخ! سپس دستش را بکشد؟ قطعا نه! او اول دستش را ناخودآگاه پس کشیده و سپس با یک فاصله – هر چقدر هم کوتاه، به فریاد آمده است. این قاعده است، اما استثنا نیز وجود دارد. مثلا جا به جا کردن همین مورد قبل می‌تواند کمدی وضعیت به وجود آورد.

الکتروآکوستیک (راه‌های موثر حفظ و نگهداری صدا)

کلید اصلی برای استفاده‌ی صحیح از صدا، داشتن تکنیکی کامل است. به همراه این چند مورد: پیش نیامدن استفاده‌ی نادرست از صدا، شیوه‌ی صحیح صحبت کردن، تأثیر محیط، تاثیر سلامت جسمانی بر روی صدا.

اما شروط لازم نیز عبارتند از: گوش دادن و نگاه کردن، پیدا کردن مربی بیان و تحت نظر وی بودن، ثابت نگه داشتن مدت زمان تمرین به لحاظ سرعت روزانه و تعداد دفعات ماهانه، ترکیب تکنیک‌های مخالف و متضاد، هنرجوی جدی بودن و ایجاد ابزار و امکانات برای گسترش نحوه‌ی تمرین‌ها. همه‌ی این شروط و مراتب بخش‌هایی از بهداشت آوا هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند

استاندار کرمان گفت: متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با بیان اینکه ضرورت دارد تا اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به ثبت آثار دفاع مقدس اقدام کند، اظهار کرد: در خصوص یادمان شهدای گمنام باید مکان‌یابی خوبی انجام شود. وی با تأکید بر اینکه در صورت درخواست دستگاه‌ها جهت تدفین شهید گمنام، اعتبار لازم برای ساخت یادمان شهید نیز دیده شود، افزود: نمادها باید حفظ شود، لذا در نقاطی که لشکر ۴۱ ثارالله عملیات انجام داده است نیز یادمان‌ها احداث شوند. استاندار کرمان در ادامه با اشاره به ابلاغ اعتبار چاپ و نشر کتاب شهدا از محل شرکت‌ها و بانک‌ها در سال‌جاری، صریح کرد: پیشنهاد می‌شود در این زمینه پروژه‌ها تعریف، مشخص و با مدیریت بنیاد حفظ آثار کار انجام شود. وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی، جلسات مکرر و انجام کارهای حقوقی، تصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است؛ البته جایگاه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این طرح محفوظ است و شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند. کد خبر 748577

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد