Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رییس شورای شهر تهران ضمن تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی شفاف در زمینه ویروس کرونا، گفت: کمک خواهیم کرد که تمام امکانات شهری در تهران در مقابله با انتشار این ویروس قرار گیرد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، محسن هاشمی با اشاره به حضور اعضای شورای شهر تهران در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران به فرماندهی دکتر علیرضا زالی ، گفت: این ویروس در حال تبدیل شدن به اپیدمی است و این جلسه به این منظور ترتیب داده شد تا مباحث را با مسوولان شهری در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این جلسه، جلسه بسیار مهمی برای تهران است؛ حضور این ویروس بسیار مزاحم، نه باید کتمان شود و نه باید برای مردم و مسوولان عادی‌سازی شود. واقعیت باید شفاف و نه بر اساس ایجاد بحران و نه کم در نظر گرفتن آن، برای مردم گزارش شود.
رییس شورای شهر تهران گفت: قدرت انتشار این ویروس نسبت به ویروس‌های دیگر بالاتر است؛ هرچند خطر آن کمتر است اما به لحاظ قدرت انتشار می‌تواند بخش عمده‌ای از جامعه را درگیر کند.
وی با اشاره به حضور اکثر مسوولان مربوطه شهری در جلسه مذکور، گفت: امکانات شهرداری در شهر بسیار زیاد است و اکثر مسوولان مربوطه از جمله خدمات شهری، پسماند، مترو، خانه‌های سلامت، بخش بحران و شهر سالم و درمانگاه‌های شهرداری و ... در جلسه حضور داشتند و دکتر زالی به صورت مفصل در این زمینه توضیح دادند و در جهت کمک به جلوگیری از انتشار ویروس، برای هر یک از ما کاری را در نظر گرفتند. ما نیز فعالیت‌هایمان در این زمینه را دو چندان می‌کنیم و کمک خواهیم کرد که تمام امکانات ما در مقابله با انتشار این ویروس قرار گیرد.
دکتر علیرضا زالی – فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران نیز با اشاره به جایگاه شورای شهر در تصمیم‌گیری‌های شهر تهران، گفت: در این جلسه گزارش مبسوطی از وضعیت فعلی شهر تهران ارایه دادیم.
وی افزود: ملاحظات اجرایی و مدیریتی با  نگاه به ظرفیت‌های استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد تقسیم کار صورت گیرد و در زمینه آلودگی‌زدایی، پسماندها، تدفین اجساد و ساماندهی خدمات بهداشت محیط، کاهش آلودگی محیط و بهداشت و درمان از ظرفیت شهرداری تهران استفاده کنیم. برچسب ها: محسن هاشمی ، کروناویروس

منبع: خرداد

کلیدواژه: محسن هاشمی کروناویروس شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال