Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@01:37:12 GMT

تعقیب کیفری احتکارکنندگان لوازم ضروری بهداشتی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۷۹۴۷

تعقیب کیفری احتکارکنندگان لوازم ضروری بهداشتی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان گفت: چنان‌چه صنف یا اشخاصی مبادرت به احتکار یا گرانفروشی اقلام و کالاهای بهداشتی کرده باشند، ضمن تشکیل پرونده جهت پلمب واحد و تعقیب کیفری به دادسرای عمومی و انقلاب و اداره تعزیزات حکومتی اعلام شود.

سیداحمد موسوی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان کنگان، اظهار داشت: در پی شیوع بیماری کرونا در برخی مناطق کشور، متاسفانه تعدادی افراد سودجو در پی احتکار و گرانفروشی لوازم ضروری بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده و سوءاستفاده از وضعیت موجود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان از زمره حقوق عامه است، افزود: چنین رفتار مجرمانه‌ای قابل پذیرش نیست و به کلیه دستگاه‌های مسؤول در سطح شهرستان کنگان اعلام کرده‌ایم که نظارت‌های بیشتری داشته و چنان‌چه صنف یا اشخاصی مبادرت به احتکار یا گرانفروشی اقلام و کالاهای بهداشتی کرده باشند، ضمن تشکیل پرونده جهت پلمب واحد و تعقیب کیفری به دادسرای عمومی و انقلاب و اداره تعزیزات حکومتی اعلام شود.

وی ادامه داد: در این راستا بازرسی‌هایی نیز در سطح شهرکنگان صورت گرفته و ضمن تذکر، پرونده‌هایی مبنی بر گرانفروشی نیز تشکیل و تحت پیگرد است که خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر احتکار دریافت نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احتکار تعقیب کیفری سلامت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمد محمدپور با اعلام این خبر بیان داشت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، از وجود یک انبار احتکار باتری خودرو در شهرستان بابل مطلع شدند.

وی اظهارداشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگی قضایی و همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان بابل در بازدید از انبار مورد نظر ۳۰۰ عدد باتری قاچاق خودرو را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن بیان اینکه انبار کشف شده در سامانه جامع اداره صمت ثبت نشده بود، افزود: کارشناسان ارزش کشفیات مذکور را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند و مالک انبار پرونده را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود