Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@07:13:07 GMT

از کولاک جاده‌ای تا تیوب سواری در بجنورد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۸۷۰۸

از کولاک جاده‌ای تا تیوب سواری در بجنورد

هوا در بجنورد و خراسان شمالی در ۲۴ ساعت اخیر چنان تغییراتی داشت که از یک هوای بهاری ناگهان به هوایی سرد زمستانی بدل شد و این میان اتفاقات مختلفی در اقصی نقاط استان ازجمله تصادف و بازی‌های زمستانی روی داد.

خبرگزاری فارس خراسان شمالی؛ حوالی ساعت ۱۱ صبح روز گذشته بود که همراه آفتاب، قطرات باران نیز بر زمین نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمای هوای بسیار مطلوب این نزول رحمت را باران بهاری کرده بود. آدم می‌خواست نیم آستین بپوشد و در خیابان قدم بزند.

اما زیاد نگذشت که باران تبدیل به قطرات ریز برف شد. هوا نیز رو به سردی رفت و در همان لحظه یادآور شد که هنوز زمستان است. خیال لباس بهاری را از ذهن خارج کن.

همکارم که باهم از پنجره محل کار بارش برف‌ریز را نگاه می‌کردیم با حسرت می‌گفت: کاش پیش از برف، باران نمی‌بارید. اکنون زمین خیس است و هوا گرم، برفی بر زمین نمی‌نشیند.

وی سررشته‌ای از کشاورزی هم داشت و به همین دلیل معتقد بود باید پای درخت برف بنشیند تا درخت برای سال بعد بار بدهد، باران خوب است اما بهترین نیست.

 

کم‌کم صدای اذان شنیده می‌شد. با همکارم زیر آن برف‌باران ملایم به مسجد محل رفتیم. اما پس از بیست دقیقه‌ای که برگشتیم دهانمان بازماند. زمین سفید بود، برف شدت زیادی پیداکرده و در عرض چند دقیقه تمام معادلات را بر هم زده بود. هوا نیز به‌شدت سرد.  این بارش‌ها تا دو سه ساعتی ادامه داشت و سپس اندکی آرام شد.

اکنون دیگر ساعت ده شب است و بارش شدید برف عبور و مرور داخل شهر را کند کرده. با خود می‌گویم وقتی درون شهر این‌گونه است، گردنه‌های نزدیک بجنورد چه وضعی هستند؟ به سرم زد سری به آنجا بزنم.

به جاده افتادم. برف روی زمین خوابیده بود و جاده‌ها شدیداً لغزنده. بیشتر از سی چهل کیلومتر نمی‌شد رفت. اندکی جلوتر جاده بسته بود. ماشین را کنار زدم و پیاده شدم و به نزدیکی مأموران راهنمایی و رانندگی رفتم. می‌گفتند راهداری به‌شدت مشغول کار است و نمک و شن هم بر جاده‌ها پاشیده شده. زیاد معطل نمی‌مانید و جاده باز می‌شود.

 

الحق راست هم گفت و بعد از چنددقیقه‌ای اجازه عبور دادند. البته تأکید می‌کردند که فقط در صورت اجبار به جاده بروید. حرفشان را آویزه گوش کردم و به منزل بازگشتم.

دیگر حالا گرگ‌ومیش صبح است، حدود ساعت ۶. هوا به‌شدت سرد و بارش‌ها فروکش کرده. اما خبر رسیده که دو اتوبوس در مسیر بجنورد به آشخانه و در گردنه بدرانلو با یکدیگر برخورد داشته و از مسیر خارج‌شده‌اند و به قولی چپ کرده‌اند.

تا سر صحنه حاضر شدیم مصدومان را منتقل کرد بودند. مجموعاً ۱۵ مسافر در اتوبوس‌ها حاضر بودند که از این جمع ۷ نفر مصدوم و یک نفر نیز جان خود را ازدست‌داده بود.

 

ماجرا نیز ازاین‌قرار بوده که دو اتوبوس در مسیر مخالف هم در حال حرکت بوده‌اند که پهلوبه‌پهلو شده و هر دو به سمتی از جاده خارج می‌شوند.

حال دیگر ۲۴ ساعت گذشته و به اواسط ظهر رسیده بودیم. هوا دوباره مطلوب شده و برف درون شهر آب. اما روی کوه‌های اطراف شهر تا چشم کار می‌کند سفیدی می‌بینیم. خواستیم از این هوا لذتی ببریم و لذا به سمت گردنه اسدلی بجنورد راهی شدیم.

این اسدلی پاتوق است. پاتوق سرسره بازان در روز بعد بارش برف. امروز نیز چنین بود. به نزدیکی گردنه که رسیدیم ابتدا ماشین‌های پرتعداد که در لبه جاده پارک بودند توجهم را جلب کرد. اطراف جاده پربرف بود و به طبع ماشین‌ها اگر به آنجا وارد می‌شدند در گل گیر می‌کردند لذا در حاشیه اتوبان پارک کرده بودند به‌طوری‌که جاده نصف شده بود. حالا ما خبرداریم این منطقه چه خبر است و سرعت را کم کردیم، اگر یک ناآشنا به جاده از این مسیر گذر کند چه می‌شود؟

 

وقتی این محل همواره مقصد عده‌ای برای تفریح است چرا ارگان‌های مربوطه فکری برای احداث یک پارکینگ در اینجا نمی‌کنند؟ مگر باید حتماً اتفاقی بیفتد و بعد فکری کنیم؟ در همین افکار بودم که توجهم به کتری‌های آماده‌شده برای چایی جلب شد. برخی نیز با فلاکس و چای آماده آمده بودند.

یکی از این گروه‌ها آشنا بود و هم را شناختیم و تعارفی زد و قبول کردیم. ما نیز پای چای آتشی که درست کرده بودند نشستیم. استکان را برداشت و درحالی که چای زنجبیل داغ برایمان می‌ریخت گفت: نگران نباش، کاملاً تمیز است و ویروس کرونا ندارد.

 

سپس با خنده بیان کرد: می‌بینی شما رسانه چی ها چطور افکار مردم را پریشان کرده‌اید؟ کرونا که از آنفلوانزا خطرناک‌تر نیست اما چرا این ولوله را در کشور به راه انداخته‌اید؟

این دوست قدیمی شغلش کشاورزی بود. پرسیدم حتماً کیفتان کوک شده؟ جواب داد: خدا را شکر که این برف آمد. قبلش هم بارندگی‌هایی بود اما حقیقتاً کافی نبود و می‌ترسیدیم به سمت کشت گندم و جو برویم. اما حالا خیالمان راحت است. ان شاالله محصول خوبی برداشت خواهیم کرد.

 

آن‌طرف‌تر جوان‌ترها مشغول سرسره بازی با تیوب بودند. کاری بس خطرناک که البته طی سالیان گذشته کم مصدوم و مجروح بر جای نگذاشته اما لذت و هیجانش باعث می‌شود هنوز طرفداران آن‌یک تیوب لاستیک کامیون را بردارند، سربالایی طولانی‌ای را طی کنند و چندنفره سوارش شوند و خود را هل دهند. اگر در مسیر چپ نکنند چهل پنجاه متر پایین‌تر می‌ایستند و دوباره روز از نو روزی از نو. کمی آن‌طرف‌تر هم بساط عکس سلفی داغ است. به داغی آش رشته‌ای که توسط پیرمردی فروخته می‌شود. او نیز می‌داند فردای شب برفی بجنورد، گردنه اسدلی غلغله از خانواده‌هایی است که حاضرند در هوای آفتابی با پاهای درون برف، آش کشک داغی بخرند و بخورند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی جاده بجنورد کولاک جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به مناسبت شهادت آیت الله مرتضی مطهری در دوازده اردیبهشت ماه، تصویری از وی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت

منبع: جماران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229192 برچسب‌ها فعالیت فرهنگی

دیگر خبرها

  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان | امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آبگرفتگی
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده از سیل و آب گرفتگی
  • از رایگان‌سواری چه می‌دانید؟ | با هیچهایک رایگان سفر کنید!
  • کولاک جدید کریستیانو رونالدو در عربستان
  • انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • عکسی خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت