Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@08:08:42 GMT

تولید ۵ نمونه اولیه واکسن ویروس کرونا در روسیه

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۸۹۹۱

به گزارش روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، دانشمندان روسی تاکنون پنج نمونه اولیه از واکسنی برای کرونا ویروس «COVID-2019» را تولید کرده‌اند.

"تاتیانا گالیکووا" معاون نخست وزیر روسیه که ریاست ستاد عملیاتی برای مقابله با شیوع عفونت جدید ناشی از کرونا ویروس را نیز برعهده دارد، با اعلام این مطلب، افزود: «تولید این واکسن‌ها اکنون در مراحل اولیه کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می خواهم تاکید کنم که همکاران ما با دقت زیاد در حال کار در این زمینه هستند و هنگامی که نتایج مشخص‌تری به دست آوریم ، این مسئله را فوراً اعلام خواهیم کرد.»

معاون نخست وزیر یادآور شد که دانشمندان روسی قبلاً نمونه ویروس جدید کرونا را برای کار و تولید واکسنی برای مقابله با آن دریافت کرده بود.

پیش از این ، سازمان بهداشت جهانیگزارش داده بود که در حال حاضر هیچ درمان مؤثری برای کرونا ویروس وجود ندارد. آزمایشات بالینی مختلفی در حال حاضر در حال انجام است و تولید یک واکسن حدود 1.5 سال طول می کشد.

رئیس وزارت بهداشت آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که دانشمندان آمریکایی تولید واکسنی علیه کروناویروس جدید را در طی مدت یک سال تکمیل خواهند کرد.

سفیر چین در روسیه نیز چند روز قبل با اعلام اینکه متخصصان این کشور از قبل واکسنی ساخته‌اند که بطور مقدماتی باعث ایجاد سیستم ایمنی در برابر کرونا ویروس می‌شود، گفته بود که البته این واکسن نیاز به اصلاح و انجام آزمایشات مضاعف دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد