Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یک یادداشت، نگاهی به علل فروپاشی رئال مادرید در 5 دقیقه برابر سیتیزن ها انداخته ایم.

طرفداری- طی سال‌هایی که زیدان سرمربی سفیدهای مادریدی بود، آن‌ها هروقت از رقابت‌های دیگر کنار می‌رفتند، دلشان به لیگ قهرمانان اروپا خوش بود، جامی که گویا بردن آن در خون آن‌ها بود ولی این بار همه چیز فرق می‌کند. رئال مادرید شب گذشته درحالی که با یک گل از حریف خود جلو بود، در 5 دقیقه شکست را پذیرفت و حتی کاپیتان لوس بلانکوس نیز برای بازی برگشت محروم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت نگاهی به دلایل شکست رئال مادرید برابر منچسترسیتی انداخته ایم:

پرده اول؛ دفاعی که دیگر قابل اطمینان نیست

بیایید کمی رو راست باشیم و گذشته واران، راموس و کارواخال را فراموش کنیم. اگر بخواهیم عملکرد آن‌ها در دو فصل اخیر را بررسی کنیم، بدون شک چیزی برای دفاع کردن باقی نمی‌ماند. هیچکدام از آن‌ها در دو فصل اخیر در اوج نبوده اند و یکی از علل عدم موفقیت دو فصل اخیر کهکشانی‌ها بدون شک خط دفاع این تیم است. در این فصل در یک بازه زمانی رئال مادرید موفق به ثب کلین شیت‌های متوالی شد ولی دوباره روز از نو و روزی از نو! معلوم نبود اگر روز خوب تیبو کورتوا درون دروازه رئال مادرید نبود، چه اتفاقی رخ می‌داد.

حالا بیایید به سراغ آمار برویم چرا گویای همه چیز است:

نام بازیکن تعداد قطع توپ تعداد تکل موفق نمره دریافتی از هواسکورد دنی کارواخال 0 2 6.19 رافائل واران 1 1 6.56 سرخیو راموس 3 0 5.64 فرلاند مندی 1 2 7.30

 

هیچکدام از مدافعان رئال مادرید شب موفقی را پشت سر نگذاشتند به جز مندی که در فاز هجومی موثر واقع شد و توی بازی خیلی کم جا موند تا فضای زیادی به بازیکنان سیتی ندهد. به همه این موارد عدم تمرکزی که موج می‌زد هم اضافه کنید. دنی کارواخال در دقایق پایانی یک دیدار حذفی در خانه آنچنان تکل می‌زند که گویا رئال مادرید 7 بر 0 جلو است. راموس دفاع کردن را فراموش کرده و بارها با وجود ضعف موجود در فاز دفاعی، آن را رها می‌کند و به جلو می‌رود تا گل بزند.

پرده دوم؛ تاکید بیش از حد زیدان به 3-3-4!

زیدان با وجود اینکه با سیستم 2-4-4 بارها در لالیگا و بازی‌های بزرگ نتیجه گرفته بود ولی در این مسابقه دوباره به 3-3-4 بازگشت و ایسکو را به سمت راست برده بود. بازیکنانی که معمولا در پست وینگر بازی می‌کنند، باید سرعت خوبی داشته باشند ولی زیدان تصمیم گرفت ایسکو را به سمت راست ببرد! گل ایسکو را فاکتور بگیرید و عملکرد او در سمت راست رئال را دوباره بررسی کنید. سرعت فوق العاده پایین بازیکن اسپانیایی عملا باعث شده بود مندی کاملا در مهار او موفق باشد. به جز لحظات محدودی که وی توانست با تکنیک فردی اش موثر واقع شود. زیدان در مسابقه حدود 10 تا 15 دقیقه ایسکو را یک خط عقب تر آورده بود و این دقیقا همان دقایقی بود که رئال کاملا توپ و میدان را به دست گرفته بود و با 2-4-4 بازی می‌کرد.


با این حال سوال اصلی اینجاست اصرار زیدان به استفاده از سیستمی که درحال حاضر در رئال مادرید به خوبی جواب نمی‌دهد، به چه علت است؟ 

پرده سوم؛ تعویض های اشتباه در دقایق اشتباه!

مرد فرانسوی احتمالا یکی از بدترین شب‌های مربیگری خود حداقل در زمینه بازی خوانی را پشت سر می‌گذاشت. با شروع نیمه دوم، بازی کاملا دست سیتیزن‌ها افتاده بود ولی رئال مادرید برخلاف جریان مسابقه توسط ایسکو به گل رسید. پس از آن همش انتظار به بازی آمدن بازیکنی مثل کروس به جای ایسکو را داشتیم که بتواند به کمربند میانی کهکشانی‌ها کمک کند. زیدان در عین ناباوری تا دقیقه 75 تعویض نکرد و کاملا بازی در دست شاگردان گواردیولا بود. دقیقه 75 هم تعویض عجیبی رخ داد؛ آمدن گرت بیل به جای ایسکو! با آمدن گرت بیل به بازی عملا زیدان لبخندی به پپ را هدیه کرد که خودش هم فکرش را نمی‌کرد. بازیکن ولزی که هیچ انگیزه ای ندارد به بازی آمد و حتی در کارهای دفاعی هم طبق معمول کمکی نمی‌کرد تا فشار روی رئالی‌ها افزایش پیدا کند. سه دقیقه بعد روی هوش بالای کوین دی بروین، سیتی بازی را به تساوی کاشند.


زیدان بعد از اینکه گل دوم را دریافت کرد، در تصمیمی احساسی دو هافبک خود را خارج کرد و یوویچ و وازکز را وارد بازی کرد ولی بازم تفاوتی ایجاد نشد. زیدان وسط زمین را دو دستی تقدیم پپ کرده بود و آبی‌ها حتی می‌توانستند اختلاف را بیشتر کنند درحالی که اضافه شدن بازیکنان هجومی نه تنها باعث فشار آوردن رئال نشد، بلکه کاملا آن‌ها را فلج کرد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت

سرمربی پیشین رئال مادرید خاطره‌ای از دوران حضورش در رئال مادرید تعریف کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورینیو در گفت‌‌وگو با سرویس رسانه‌ای «آمازون پرایم ویدئو» با یادآوری  شکست رئال مادریدِ تحت‌هدایتش مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قصل 12-2011 لیگ قهرمانان اروپا که رؤیای قهرمانی‌شان در آن فصل را به باد داد، گفت: ما در آن مقطع بهترین تیم اروپا بودیم. ما فاتح لالیگا شده بودیم و رکورد بیشترین امتیار و رکورد گلزنی را شکسته بودیم و می‌توانستیم در صورت رسیدن به فینال لیگ قهرمانان به پیروزی برسیم. شکست مقابل بایرن در ضربات پنالتی بدترین شب دوران مربیگری‌ام بود.

وی افزود: بعد از شکست مقابل بایرن مونیخ در حال رانندگی به سمت خانه‌ داشتم گریه می‌کردم و این تنها باری بود که این کار را کردم. کمی بعد ژرژ مندز (مدیر برنامه‌های رونالدو و مورینیو) به من زنگ زدم و گفت "یک لطفی به من کن و برو به خانه کریستیانو چون او حالش خیلی بد است". من هم در جواب به مندز گفتم که "که من هم حال خوشی ندارم"، اما به خودم گفتم که خودت را جمع و جور کن، گریه بس است و برو به خانه کریستیانو. ما پس از آن شکست نابود شده بودیم.

نظر مورینیو درباره دوران مربیگری‌ در رُم و مقصد بعدی‌‌اش

رئال مادرید بار دیگر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف بایرن مونیخ برود. دو تیم در تاریخ 11 اردیبهشت در بازی رفت و در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا به مصاف هم خواهند رفت که بر اساس گزارش روزنامه فرانسوی «اکیپ»، کلمنت تورپین از فرانسه قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • برتری 2-1 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با گل دقایق پایانی زیبای ژاوی (2004/4/25) / فیلم
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!
  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • برنامه ویژه ستاره بایرن برای بازی برابر رئال
  • شوک به رئال: بلینگام و رودریگو مریض شدند!
  • ژوزه مورینیو: شکست رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور
  • سکوت آندری لونین شکست: توپ لامین یامال از خط رد نشد
  • گل ها و مهارت های برتر ایسکو در ترکیب رئال بتیس / فیلم