Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان دنا در حالی برگزار شد که فرماندار به مدیران بی‌نظم تذکر جدی داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان دنا به ریاست پناهی فرماندار دنا و با حضور صفایی مدیرکل گردشگری، بخشداران و مدیران عضو این ستاد در محل فرمانداری شهرستان دنا برگزار گردید.

عبدلحمید پناهی فرماندار دنا اظهار کرد: امروز در جلسه ستاد سفر هستیم و ایام نوروز نزدیک است و در شهرستانی هستیم که شهر سی‌سخت مرکزیت آن به عنوان نگین سرسبز جنوب ایران است و به هر کجای این شهر که نگاه می‌کنیم جلوه‌ای از بهشت دیده می‌شود و مهمترین نقطه در حوزه گردشکری استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حوزه گردشکری سی‌سخت کارهایی انجام شده ولی همه می دانیم که برای گردشگری این شهر کافی نیست امروزه در توسعه کشورها گردشگری حوزه مهمی است و هر کشوری در گردشگری هزینه کرده قطعا چندین برابر سود دریافت کرده است.

وی عنوان کرد: مردم شهر سی‌سخت مردمی با فرهنگ میهمان نوازی و با علم و ادب هستند که می ‌توانیم به واسطه گردشگری این فرهنگ را انتقال دهیم.

صفایی مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی استان هم گفت: خوشبختانه شهرستان دنا و شهر توریستی سی سخت  فرمانداری با دغدغه‌های  گردشگری دارد که باید از این فرصت و ظرفیت استفاده لازم را کرد.

وی گفت: امروز در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروز 99 هستیم و همان طور که می‌دانید شهرستان دنا و شهر سی‌سخت در بحث گردشگری رتبه بالایی دارد باید از تمامی امکانات لازم برای رونق گردشگری در این شهرستان استفاده کنیم.

صفایی عنوان کرد: در شهرستان دنا بسترهای زیاد گردشگری از جمله اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در سطح شهر سی‌سخت، چشمه میشی،کوه گل، هتل بین المللی دال دنا، پل تاریخی پاتاوه و دیگر ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد که خود زمینه‌ساز رونق بیشتر صنعت گردشگری است.

وی گفت: همچنین باید صنایع دستی بخش سادات محمودی که میراثی گرانبها بوده را به کشور بیشتر معرفی کنیم.

این مسوول ادامه داد: غار ده‌شیخ به عنوان آثار تاریخی ثبت شده شهرستان دنا قرار است از لحاظ رتبه بندی در حد غار علی صدر معرفی شود.

وی گفت: شهرستان دنا و بویراحمد به عنوان دو شهرستان پایلوت گردشگری در استان انتخاب شده اند که برای رونق گردشگری شهرستان دنا کارهایی انجام شده ولی در حد و نام این منطقه نیست.

در شأن و منزلت این مردم که خود پیشانی دار علم ،معرفت وادب هستند نیست وباید کارهای خیلی بهتری انجام گیرد مثل تله کابین،رونق وتجهیز  اماکن گردشگری وبرگزاری جشنواره های کوچ عشایر،جشنواره برفی ودیگر جشنواره ها که باعث شود شهرستان گردشگری دنا به جایگاه واقعی خود برسد.

موسوی مدیر گردشگری شهرستان دنا هم گفت: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و نیاز به همکاری سایر ادارات دارد و این امر جز همکاری تمامی ادارات میسر نمی‌شود.

وی گفت: مهمترین فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر پیگیری و صدور احکام روسای کمیته های ده گانه، تهیه تقویم جلسات ستاد اجرایی، اجرای مانور مشترک، اخذ لیست کشیک ادارات، پیگیری ابلاغ مصوبات و اجرای مصوبات است.

وی عنوان داشت: مهمترین ضروریات لازم در شهرستان دنا جهت سفرهای نوروزی نصب تابلو در نقاط حادثه خیز، نصب علائم هشدار دهنده کنار رودخانه ها توسط اداره آب و فاضلاب، ساماندهی سوغات فروشی‌ها، تشکیل جلسه مشترک میراث فرهنگی، نیروی انتظامی با سرمایه‌گذار غار ده شیخ ، برقراری نظم و امنیت مراکز گردشگری توسط نیروی انتظامی، برپایی خیمه نماز در ورودی‌های شهرها و لکه گیری جاده ها، نصب گارد ریل و نصب تابلوهای مورد نیاز است.

آراسته مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا ضمن توصیه به مردم برای رعایت کردن بهداشت اولیه و فردی گفت: این شبکه محلول ضد عفونی در اختیار  کلیه مراکز عمومی و ادارات شهرستان دنا از جمله آموزش و پرورش برای ضدعفونی کردن مدارس جهت بازگشایی قرار داده است.

وی گفت: همچنین به اداره میراث فرهنگی مبنی بر نپذیرفتن مسافر و در اختیار قرار ندادن سوئیت‌ها به گردشگران اقدامات لازم انجام گرفته است.

این مسوول گفت: کلیه قلیان سراها پلمپ گردید و ماسک و دستکش بین تمام ادارات توزیع گردید و همچنین کارگران افغانی که در سطح شهر بودند شناسایی و به جهت انجام آزمایشات اولیه به بیمارستان جلیل فرستاده خواهند شد.

آراسته از تمامی همشهریان خواستار همکاری بیشتر با این مرکز بهداشتی شد و یادآور گردید که مردم از قرار دادن خانه های خود در اختیار مسافران خودداری نمایند، بهداشت فردی و نکات بهداشتی اولیه را رعایت کنند تا بتوانیم از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.

وی گفت آمادگی کامل را برای خدمات در سفرهای نوروزی داریم ولی در حال حاضر با اجازه از دادستان شهرستان دنا پذیرای هیچ مسافری در شهر سی‌سخت نیستیم.

شهامت باربد مدیر اداره صنعت و معدن شهرستان دنا گفت: هدف و برنامه اصلی ما که اول اسفندماه شروع شده و تا نیمه فروردین ادامه دارد، طرح تشکیل بازرسی از صنوف، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و فروش‌های فوق العاده است که کالاهای خود را با 15 درصد پایین تر از نرخ بازار ارائه خواهند کرد.

وی گفت: توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت قرمز و سفید، تامین میوه شب عید، مشخص کردن کشیک صنوف خدمات رسان توسط اتاق اصناف، دو شیفته کردن نانوایی‌ها ومشخص نمودن چهار  واحد نانوایی در شهر سی‌سخت و پاتاوه جهت خدمات دهی بهتر به مسافران،کشیک کارکنان و بازرسان صنعت و تعزیرات،گشت های مشترک با ادارات از جمله وظایف این دستگاه است مرتبط.

وی گفت: یکی از مشکلات همیشگی شهرستان دنا عدم وجود شعبه تعزیرات حکومتی است که اگر در شهرستان  مستقر شوند روند تشکیل پرونده از طریق یاسوج و ارجاع به مقامات قضایی که خیلی زمان بر است برداشته می شود.

دادفر مدیر هلال احمر شهرستان دنا نیز گفت: چینش جمعیت نیروهای هلال احمر در طرح سفرهای نوروزی به این صورت است که یک پایگاه در 45 کیلومتری جاده یاسوج به اصفهان با 5 نیروی شبانه روزی و دو دستگاه خودرو، 4 نیرو هم در خود مستقر داریم که همراه با یک دستگاه خودرو باز هم به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: دو حوزه امداد و نجات وحوزه جوانان داریم که حوزه امداد ونجات با 9 نیرو به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند وحوزه جوانان با سه نیرو در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی گفت: امسال برای بخش پاتاوه نیرویی نداریم به دلیل بحث مشکلات مالی که جا دارد از همین جا از فرماندار محترم و بخشدار بخش پاتاوه درخواست نمایم که این امر از استان پی گیری شود.

به گزارش فارس، پناهی فرماندار دنا در پایان جلسه تذکر جدی به مدیران شهرستان دنا در خصوص وقت شناسی و نظم و حضور به موقع در جلسات رسمی داد و گفت: از این به بعد هر مدیری به موقع در جلسه حاضر نشود  تذکر کتبی دریافت خواهد کرد و رونوشتی به اداره کل مربوطه  برای توضیحات لازم خواهیم فرستاد.

گفتنی است که ادارات ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره راه، شورای اسلامی و شرکت گردشگری برف و آفتاب دنا  برنامه‌های نوروزی خو را ارائه دادند.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری شهرستان دنا ستاد خدمات سفر نوروزی مدیرکل گردشگری مسافران نوروزی سی سخت فرماندار دنا شهرستان دنا شهر سی سخت جلسه ستاد خدمات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، در این نشست که امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی و با حضور مدیران کل ستادی معاونت میراث‌فرهنگی و نیز حضور برخط مدیران کل و معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها برگزار شد، مهمترین برنامه‌های گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی تشریح شد.

فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در این نشست هماهنگی با بیان اینکه «میراث‌فرهنگی، مشارکت عمومی و مسئولیت اجتماعی» اصلی ترین شعار و رویکرد هفته میراث فرهنگی در سال جاری است، اظهار کرد: ابلاغیه برگزاری هفته میراث‌فرهنگی با امضای قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی به استان‌ها اعلام شده است.

وی افزود: در این دستورالعمل کاملاً برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی تشریح شده و بر این اساس مدیران کل استانی در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت با برپایی نشست خبری به استقبال هفته میراث‌فرهنگی خواهند رفت و به تشریح مهمترین برنامه‌های گرامی داشت این هفته در استان‌ها خواهند پرداخت.

داوری با اشاره به روز ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی و نکوداشت و پاسداشت زبان فارسی، اضافه کرد: در این رابطه برنامه ملی با محوریت استان خراسان رضوی برگزار می‌شود اما انتظار می‌رود در سایر استان‌ها نیز برنامه‌های مرتبط با پاسداشت زبان فارسی برگزار شود.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی ادامه داد: روز ۲۹ اردیبهشت روز موزه است که برنامه‌های مخصوصی در این روز تدارک دیده شده است. همچنین روز ۳۱ اردیبهشت که مصادف با سالروز تولد امام رضا است به نام روز میراث رضوی و میراث دینی نام‌گذاری شده است. ظرفیت بهره‌گیری از این میراث، در برخی از استان‌ها وجود دارد و انتظار می‌رود که مدیران کل استانی دراین باره برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

داوری ادامه داد: روز یکم خرداد با محوریت توجه ویژه به میراث ناملموس برنامه‌هایی اجرا خواهد شد و روز دوم خرداد که به نام روز «میراث‌فرهنگی الفبای زندگی» نام‌گذاری شده، برنامه‌ریزی‌ها باید باعث تقویت ارتباط بین میراث‌فرهنگی و بدنه مردمی شود.

وی در ادامه گفت: روزهای ۳ و ۴ خرداد نیز با توجه به سالروز آزادسازی خرمشهر و نیز روز مقاومت مردم دزفول، با تکیه بر این عنوان برنامه‌های بسیار خوبی را داریم. روز ۵ خرداد نیز به نام روز میراث دفاع مقدس نام‌گذاری شده و با توجه به ظرفیت‌های میراث دفاع مقدس در حوزه میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس برنامه‌های بسیار خوبی در این باره تدارک دیده شده است.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی یادآور شد: اهداف رویکردی و برنامه‌هایی که انتظار داریم این است که در درجه اول در برنامه‌ریزی‌ها و اهداف چند کلیدواژه مهم مانند توسعه نقش جوامع محلی، تبیین مسئولیت اجتماعی، تقویت مشارکت‌های مردمی و … مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: در سطح ملی ستادی تشکیل شده و در سطح استان نیز ستاد هفته میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شود که ریاست آن با مدیرکل استان و دبیری آن بر عهده معاون میراث‌فرهنگی هر استان است. البته حتماً در ستادهای استانی سایر معاونان و مدیران استانی حضور و مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در ادامه گفت: تهیه فهرستی از برنامه‌های اصلی، برگزاری نشست خبری، تهیه بسته‌های اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست با منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی شعب استانی انجمن خیرین، زیرنویس تلویزیونی به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، برنامه‌ریزی برای جلسه با امام جمعه، استفاده از ظرفیت‌های گرافیکی و تبلیغات محیطی، برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع میراث‌فرهنگی، حضور مدیران کل استانی به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌فرهنگی، تدوین بسته‌های بازدید مسئولان و استادان دانشگاه‌ها و نخبگان، برگزاری جشنواره کودک و میراث‌فرهنگی در تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی و … از مهمترین سرفصل‌های برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی است.

در این نشست همچنین فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، مدیرکل امور موزه‌ها، مدیرکل امور استان‌ها، مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی و رئیس کل موزه ملی به تشریح برنامه‌های مرتبط با هفته میراث‌فرهنگی در حوزه سازمان و اداره‌کل متبوع خود پرداختند.

کد خبر 6097073 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند