Web Analytics Made Easy - Statcounter

کادر درمانی بیمارستان‌ها مهم‌ترین حلقه‌های درمان و بازگرداندن سلامت بیماران هستند که با عشق به شغلشان سلامتی بیماران و جامعه را در این شرایط تضمین می‌کنند، افرادی که شاید بیش از همه در دل حادثه و در معرض خطر کرونا هستند.

خبرگزاری فارس استان کردستان/فاطمه ملایی، این روزها با شیوع ویروس کرونا رسالت پرستاران و کادر درمانی بیشتر از بیش سنگین‌تر و حساس‌تر شده است و جامعه پزشکان، پرستاران و تیم پزشکی بیشتر از هر شخص دیگری در معرض خطر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و به تعبیری قربانیان خاموش ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقشار فداکار و قسم خورده، برای حفظ جان و سلامت خود و جامعه به جنگ با کرونا تا پای جان ایستاده‌اند.

کادر پزشکی مهم‌ترین حلقه‌های درمان و بازگرداندن سلامت بیماران هستند که با عشق به شغلشان سلامتی بیماران و جامعه را در همه شرایط تضمین می‌کنند و این روزها کادر درمانی بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران بیش از همه در دل حادثه ودر معرض خطر کرونا هستند.

پرسنل درمانی همواره در خط مقدم مبارزه با کرونا سربازان خستگی‌ناپذیر ایثار به قیمت جان هستند که در میان هیاهوی شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم، تلاش خستگی‌ناپذیر آنها برای مداوای مبتلایان به این بیماری، جلوه‌های زیبایی از خودگذشتگی و عشق را به نمایش گذاشته است.

ویروس کرونا که از ووهان چین آغاز شد و تاکنون ۴۰ کشور جهان را در برگرفته است به دنبال شیوع این ویروس در ایران و تعدادی از استان‌ها تاکنون عده‌ زیادی را درگیر و تعدادی هم فوت کرده‌اند، اما خوشبختانه طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی در کردستان تنها یک مورد مثبت گزارش شده است.

همه ما واقفیم که کرونا هم به ایران آمده و به طور ناخواسته در حال شیوع است، نگاهی به سطح جامعه و چهره‌های مردم گویای ترس و اضطراب از این ویروس است.

در این شرایط شاید طبیعی باشد که اولویت‌ها در ذهن بسیاری از افراد، خانواده و خود فرد باشد، اما در این میان افراد متعهد و  فداکاری هستند که اولویت‌شان مردم و رسیدگی به مبتلایان به‌ کرونا است.

تلاشگران عرصه سلامت در مقابله با کرونا این روزها فداکارانه در حال خدمت‌رسانی هستند مجاهدت این افراد در حالی است که کرونا فعالیت برخی از مشاغل و مدارس و… را تعطیل یا محدود کرده، اما همین شرایط شیفت‌های کاری کادر بهداشت و درمان را افزایش داده است و برخی از آنها روزهاست که مجال بازگشت به منزل را پیدا نکرده‌اند پرسنل سلامت و مراقبت این روزها تلاش می‌کنند تا آسیب‌ها از طریق کرونا به حداقل برسد.

به بیمارستان توحید سنندج مرکز بررسی کروناویروس آمده‌ایم و با نگاهی به اورژانس سرپایی، که در این بیمارستان برای کنترل‌های اولیه ویروس کرونا ایجاد شده است درمی‌یابیم که کادر درمانی طی روزهای اخیر با انبوهی از تماس و مراجعه‌ها مواجه بوده‌اند در این شرایط به دور از ترس و دلهره، شجاعانه و با صبر و گذشت در میدان خدمت‌رسانی حضور دارند.

یکی از پزشکان مستقر در بیمارستان سرپایی و موقت توحید سنندج می‌گوید: ما امکانات حفاظتی به اندازه کافی داریم روزهای سختی است ولی ما وظایف زیادی داریم که برای آن سوگند خورده‌ایم، کار ما سختی‌ها و خطرهای خاص خود را دارد چراکه هم باید از خود مراقبت کنیم و حفاظت فردی خود را رعایت کنیم و هم به فکر بیماران باشیم.

وی افزود: ما موظفیم طبق رسالت خود به وظیفه خود عمل کنیم و بمانیم و این بحران را پشت سربگذاریم.

اسعد فتحی‌پور متخصص طب اورژانس و مدیر بیمارستان توحید از عشق و شور کادر درمانی بیمارستان به شغلشان می‌گوید: در این چند روز که شیوع ویروس کرونا همه اذهان را به خود واداشته است پرسنل درمانی بیمارستان توحید متعهدانه اولویت خود را به مردم و رسیدگی به مراجعه کنندگان قرار داده‌اند.

وی افزود: تاکنون چندین نفر برای تست مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

فتحی‌پور اذعان کرد: در این شرایط سخت بسیاری از پزشکان و پرستاران بدون ادعای مرخصی و یا اینکه از مسئولیت شانه خالی کنند حتی داوطلبانه حاضر به خدمت‌رسانی شده‌اند.

دکتر فتحی‌پور در پاسخ به این سوال که؛ در این شرایط با وجود اینکه بیماران مشکوکی به بیمارستان مراجعه می‌کنند  آیا خانواده شما نمی‌ترسند که ناقل ویروس کرونا باشید؟، اظهار کرد: کادر درمانی خانواده‌های خود را قانع کرده‌اند که در این شرایط حساس و بحرانی طبق رسالت و تعهد خود باید به کار ادامه دهند ماهم با پذیرش این خطر برای جان مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

دبیر خانه پرستار کردستان و عضو هیات مدیره نظام پرستاری سنندج هم از عشق تلاشگران حوزه سلامت می‌گوید: در این ایام که بیماری کرونا سلامت مردم عزیز ما را مورد تهدید قرار داده است کادر درمان و محافظان عرصه سلامت جامعه و در راس آنها کادر فرهیخته و زحمت‌کش پرستاری بعنوان جان برکفان خط مقدم دفاع از امنیت سلامت مردم و جامعه مانند همه ایام آماده و حاضر بوده و از جان و سلامت مردم محافظت و مراقبت می‌کنند. 


اشرف رحمان‌‌پناه ادامه داد: در مراکز درمانی  همکارانی که در واحدهای مختلف اعم از فوریت‌های پزشکی و مراکز اورژانس و بخش‌هایی که به منظور قرنطینه نگهداری ، درمان و مراقبت از بیمارانی که با علائم شبهه کرونا به مراکز درمانی مراجعه یا ارجاع داده می‌شوند ارائه خدمت می‌دهند و علی‌رغم دل نگرانی‌ها و گله‌های ناشی از بی‌عدالتی‌ها و تاخیرها و معوقات از یک‌سو و نادیده گرفتن‌های مختلف و نواقص و کمبودهای مسائل حفاظتی و ایمنی احتمالی، لحظه‌ای از ارائه خدمت و مراقبت صادقانه خود غفلت ننموده‌اند. 

وی افزود: اگر کسی بخواهد خدای ناکرده این فرهیختگان جان برکف و محافظان ارزشمند سلامت مردم را با چنین تهمتی مواجه کند هم آنها و هم به مردم و امنیت اجتماعی و قداست حرفه‌ای آنها خیانت کرده است.

رحمان‌پناه تصریح کرد: من از جانب جامعه پرستاری به مردم اطمینان می‌دهم که عزیزان شما و حافظان سلامت مردم در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و یقینا در کل کشور مانند همیشه ایام اعم از گرما و سرما غیرقابل تحمل و زمان‌های تلخ و شیرین که دیگر قشرها از ارائه خدمات به مردم معاف می‌شوند، آنها از سلامت دفاع خواهند کرد. 

دبیر خانه پرستار کردستان و عضو هیات مدیره نظام پرستاری سنندج خطاب به شهروندان در خصوص فعالیت‌های خالصانه کادر درمانی گفت: این عزیزان بدون کمترین خللی مراقب سلامت و جان شهروندان هستند  اگر چه خانواده و عزیزان خود شان محروم از مهر و حضور و مراقبت آنها بوده و هستند و جان خود و عزیزانشان در معرض تهدید شرایط حاکم و سرایت بیماری بوده و خواهد بود.

بیمارستان توحید سنندج آماده ارائه خدمات درمانی به موارد احتمالی بیماران کرونایی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آمادگی تجهیزاتی، پرسنلی، دارویی و آزمایشگاهی برای ارائه به بیماران احتمالی کرونایی خبر داد و  گفت: نزدیک به 600 نفر از پزشکان و سایر کادر بهداشتی درمانی بیمارستان با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی، آماده ارائه خدمات به بیماران احتمالی کرونایی هستند.

آرزو فلاحی عنوان کرد: 80 تخت ثابت برای بیماران کرونایی در این مرکز آماده شده که قابلیت افزایش تا 400 تخت را نیز دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه، پرسنل و کادر درمانی مرکز دارای انگیزه، عشق و تعهد کافی بوده و در سه شیفت کاری گروه‌بندی شده‌اند، ادامه داد: کمبودهای خاصی از قبیل دارویی و تجهیزات حفاظت فردی در بیمارستان وجود ندارد و ان‌شاالله با تلاش و همکاری دسته جمعی کرونا را شکست خواهیم داد.

آرزو فلاحی افزود: به مردم عزیز توصیه می‌کنم در زمینه پیشگیری و درمان این بیماری هیچگونه نگرانی نداشته و با نهایت جدیت، بهداشت فردی و نکات پیشگیرانه را رعایت کنند.

فلاحی تصریح کرد:  بیمارستان توحید سنندج به عنوان معین کروناویروس تعیین و بیماران مشکوک طبق نظر و با هماهنگی فوکال پوینت کروناویروس استان از طرف سایر مراکز درمانی سنندج به این مرکز اعزام و در صورت نیاز بستری و قرنطینه می‌‌شوند.

وی از  بازدید رئیس دانشگاه، معاونین توسعه مدیریت و منابع و درمان و فوکال پوینت علمی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از بیمارستان‌های رازی و صلاح‌الدین‌ایوبی در بانه و بیمارستان امام خمینی (ره) و  بیمارستان شهید بهشتی قروه خبر داد و گفت: در این بازدید فرزام بیدارپور، هومن قصری و بهزاد محسن‌پور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان‌ها، نیازمندی‌ها و نیز تهمیدات لازم برای ارتقای سطح آمادگی پیشگیری و مقابله احتمالی با کروناویروس را مورد ارزیابی قرار دادند.

ایستادگی قهرمانانه پرستاران

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری کردستان گفت: جامعه پرستاری با خدمت در خط اول مراقبت و حضور مستمر نقش بسزایی در امر مراقبت و درمان دارند و در مقابل ویروسی که تغییر رفتارهای بالینی‌اش قابل پیش‌بینی نیست قهرمانانه ایستاده‌اند.

حیدر ایزدی تاکید کرد: پرستاران برای امنیت روحی و جسمی جامعه جان برکف ارایه خدمت می‌نمایند و عهد نموده‌اند که این بحران را سربلند و باموفقیت پشت سربگذارند.

برخورد منطقی کادر پرستاری با کروناویروس

صدیق جدیدالاسلامی رئیس بیمارستان توحید سنندج هم اظهار کرد: همکاران پزشک و پرستار ما همکاری خوبی در این روزها دارند و ایثار آنها قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: کادر درمانی و سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل در خط مقدم مبارزه به ویروس کرونا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

 رئیس بیمارستان توحید سنندج گفت: خوشبختانه نیروهای ما با پشتکار فراوان تیم‌های پای کاری هستند که داوطلبانه حتی در شرایط بحرانی هم آماده خدمات‌رسانی به همشهریان هستند.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه در این چند روز متخصصین عفونی هم به جد در حال فعالیت هستند افزود: تاکنون هیچ کدام از پرسنل اعتراضی به حرفه خود نداشته و طبق تعهد و رسالتشان بی‌وقفه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط جامعه پزشکی و کادر سلامت باید منطقی با قضیه برخورد کنند تا هراس و وحشت مردم کاسته شود، اضافه کرد: پرسنل درمانی با اخلاق و روی گشاده باید استرس و اضطراب مردم را کاهش داده و به آنها این اطمینان خاطر را بدهند که  تلاشگران سلامت بالین آنها را تنها نخواهد گذاشت.

جدیدالاسلامی خاطرنشان کرد: بخش ایزوله عفونی بیمارستان توحید سنندج دارای ظرفیت ۸۰ تخت بستری است که ۱۶ تخت آن ICU بوده و علاوه بر این، تعداد ۸ تخت اورژانس تنفسی نیز طراحی و برای ارائه خدمات درمانی در نظر گرفته شده است.

وی خطاب به شهروندان اظهار کرد: از تردد و ملاقات‌های غیرضروری در بیمارستان‌ها خودداری کنید.

روایتی از تلاش خستگی‌ناپذیر پزشکان 

شریعتی یکی دیگر از پرسنل درمانی بیمارستان توحید در بخش ایزوله گفت: 
ما لباس رزم خود را پوشیده‌ایم و تا آخرین نفس کنارتان هستیم، 
این روزها شب و روز زندگی ما و همه همکاران با ویروس کرونا گره خورده است.

به گفته وی، کادر درمان بیمارستان‌هایی که به‌ عنوان مراکز بستری بیماران مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا درنظر گرفته شده‌اند در اوج التهاب و ترس جامعه نسبت به ابتلای بیماری کرونا در کنار بیماران بستری شده در بخش‌های ویژه در خط مقدم باقی مانده‌اند و شبانه‌روز برای بهبود بیماران تلاش می‌کنند.

شریعتی گفت: من و سایر همکارانم که برخی از آنها با گذشت یک هفته از اعلام رسمی ورود بیماری کرونا به کشور ساعت‌ها و بعضی روزهاست که به خانه‌هایشان نرفته‌ایم و در بیمارستان کار می‌کنیم.

ماندگاری تلاش کادر درمان در اذهان مردم

رحیمی هم از پرستاران بخش ایزوله  بیمارستان توحید سنندج می‌گوید: از روز شنبه بیمارستان هستم و شیفت‌های مختلف رو به صورت مستمر بوده‌ام و این روزها در چند شیفت مستمر پای کار مانده‌ایم.

پرستار بخش ایزوله بیماران کرونایی گفت: در این ایام داوطلبین زیادی جهت  همکارانی برای کمک به بیمارستان‌ توحید آمادگی خود را اعلام کرده‌اند، من به مردم این اطمینان خلطر را می‌دهم که کرونا هم مانند دیگر بیماری‌ها به‌ خصوص با پیشگیری مردم و گرم‌شدن هوا تمام می‌شود ولی تلاش این پزشکان و کادر درمان همیشه در یادها می‌ماند.

رحیمی افزود: همه پزشکان متخصص عفونی و همکاران بیمارستانی پای کار هستند و با لطف خدا این بحران هم ختم به خیر می‌شود‌.

کرونا را با حفظ آرامش و غلبه بر ترس دور کنیم

به گفته یکی از پزشکان بخش عفونی بیمارستان توحید، قوی‌ترین نیرویی که خداوند برای بقا و زنده ماندن درون انسان‌ها قرار داده همان نیروی درونی آنها است دامن زدن به نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا، افزون بر گسترش ترس بیش از حد در جامعه، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

وی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: در شرایط کنونی از هیجانات منفی دوری کنید هر چند آمارها از تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان در چین و سایر نقاط جهان چنان ترس و اضطرابی در میان اقشار مختلف جامعه براه انداخته که فراموش کرده‌اند که ترس و حشت ناشی از این بیماری‌ها شدیدتر از خود بیماری بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی این روزها بیشتر در معرض کرونا قرار دارد، افزود: ما با توکل به خداوند بزرگ این مشکل را همانند دیگر عرصه‌ها جهادی وار پشت سر می‌گذاریم و پا به پای مردم عزیزمان تا آخرین نفس پایه‌کار هستیم.

به گفته این پزشک متخصص عفونی، نقش مستقیم تفکرات در تقویت یا تضعیف ابتلا به ویروس کرونا حائز اهمیت است تفکرات و ذهنیات تاثیرگذاری زیادی بر روی مدیریت هیجانی دارند لذا با استرس به ضعف سیستم ایمنی بدن دامنه نزنیم و در این شرایط اصول پیشگیری را رعایت کنیم بیشتر به نفعمان است.

تقدیر از فعالیت مستمر کادر درمانی بیمارستان توحید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز فعالیت مستمر کادر درمانی بیمارستان توحید را شایسته تقدیر برشمرد و گفت: در این شرایط با  همکاری بی‌وقفه پرستاران، پزشکان و جامعه درمانی، رعایت اصول پیشگیرانه و دریافت خبر از منابع رسمی قطعا کرونا را شکست می‌دهیم. 

هومن قصری گفت: کروناویروس از ۲ ساعت تا ۹ روز می‌تواند روی سطوح باقی بماند مردم باید سعی کنند از حضور بی‌دلیل در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

وی  افزود: تا ۸۰ درصد عفونت کروناویروس بی‌علامت است و در ۲۰ درصد موارد علامت بیماری آشکار می‌شود که ۲.۵ درصد افراد مبتلا دچار علائم شدید میشوند.
 
 وی با بیان اینکه از حضور در مکان‌هایی که تجمعات انسانی وجود دارد خودداری کنید، ادامه داد: به دلیل ترس از ابتلا به کروناویروس، مراجعه بی‌دلیل به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

افراد مبتلا به بیماری‌های شبه آنفلوآنزا بهتر است در منزل استراحت کرده و از حضور در اماکن عمومی و دست‌دادن و روبروسی کردن با سایر افراد خودداری کنند.

قصری تاکید کرد: در صورت رعایت بهداشت فردی و عدم دست دادن و روبوسی و شستن مرتب دستها به میزان زیادی از بروز این بیماری پیشگیری می‌شود.

درمان 80 درصد مبتلایان به کروناویروس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم اظهار کرد: عدم لمس سطوح کثیف، شستشوی منظم دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله حداقل یک‌متری از بیماران دارای علایم سرماخوردگی، عدم دست دادن و روبوسی از مهمترین فاکتورهای مقابله با ویروس کرونا است.

ابراهیم قادری با اشاره به اینکه تمام اقدامات برای آگاه‌سازی به ویژه برای افراد در معرض خطر انجام گرفته است، ادامه داد: 80 درصد از مبتلایان به بیماری کرونا اصلا متوجه نمی‌شوند که بیمار هستند و خود به خود درمان می‌شوند.

وی افزود: امکانات لازم برای مقابله با این بیماری در استان وجود دارد و بخشی از کمبودها نیز براساس اعلام نیاز درخواست شده و به زودی وارد استان خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورت بروز بحران در مورد این بیماری، مشکل خاصی نخواهیم داشت چرا که تمام امکانات و آمادگی‌های لازم برای مقابله با این بیماری وجود دارد.

ناشناخته‌بودن عامل ترس از کرونا

کاوه قادری، روانشناس بالینی نیز بیان کرد: از هفته‌های پیش و با اعلام وضعیت خطر از سوی سازمان بهداشت جهانی تقریبا نگاه تمام کشورهای دنیا به چین و بیماری کرونا دوخته شده بود و ترس‌ها و نگرانی‌های متعددی را در میان مردم کشورهای مختلف رقم زده است، امروزه با گسترش این ویروس در کشورهای مختلف و اخیرا هم گزارش مواردی در ایران فضای ترس و اضطراب در این جوامع تا حدی در حال شکل‌گیری است. 

وی تصریح کرد: پزشکان متخصص معتقدند که ویروس کرونا لزوما مرگ‌آور قطعی نیست بلکه در سالمندان و افراد دارای نقص ایمنی ممکن است خطرات بیشتری را به جای بگذارد همان کاری که شاید آنفولانزا هم انجام دهد.

قادری افزود: نکته‌ای که این همه واهمه ایجاد کرده نبود واکسن این بیماری است که با ناشناخته کردن حوزه درمان سبب تقویت ترس در انسان‌ها شده چرا که انسان‌ها به شکل تکاملی از ابهام و ناآگاهی بیزارند و واهمه شدید دارند و این مساله ممکن است در ماه‌های آتی حل شده و راه حل درمان نیز پیدا شود.

وی با بیان اینکه نگرانی سالم منجر به خروجی سازگارانه‌ای خواهد شد، تصریح کرد: از جمله تلاش برای آگاهی بیشتر از این بیماری، رعایت اصول بهداشتی پیشگیری، دریافت خبر از منابع موثق و رسمی، پرهیز از دامن زدن به شایعات  در این ایام ضروری است.

در این شرایط با امید و توکل به پروردگار حکیم و رعایت اصول بهداشتی و همکاری با پرسنل درمانی کرونا را شکست می‌دهیم.

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت بیمارستان کرونا درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان درمانی بیمارستان توحید بیمارستان توحید سنندج کادر درمانی بیمارستان خستگی ناپذیر پرسنل درمانی بیمارستان ها مراکز درمانی بیماری کرونا ویروس کرونا ارائه خدمات معرض خطر سلامت مردم کادر درمان بخش ایزوله خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در طول فعالیت دولت مردمی سیزدهم در این استان حدود ۲۰۰ هزار فرصت جدید شغلی ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، وحید خداپرست در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، وضعیت استان فارس در حوزه اشتغال را مناسب ارزیابی کرد و افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون میزان اشتغال در فارس رشد و وضعیت خوبی را تجربه کرده به نحوی که در دولت مردمی سیزدهم قریب به ۲۰۰ هزار شغل در این استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۰ هزار شغل در سطح استان فارس ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس اظهار کرد: فارس در سال ۱۴۰۱ در صحت سنجی وضعیت اشتغال کشور رتبه نخست را کسب کرد و در کل شاخص های اشتغال زمره استان های برتر بودیم که پس از بررسی ها در سال ۱۴۰۲ هم همین رویه انتظار است.

وی با بیان اینکه فارس در بین استان‌های هم تراز با پیش بینی ایجاد اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر در سال در جایگاه نخست قرار داشته، گفت: اولویت، سیاست و راهبرد اشتغال سال ۱۴۰۳ استان فارس براساس هدایت فارغ تحصیلان دانشگاهی به سوی بازار کار تنظیم شده که نیاز است همه دستگاه های اجرایی استان در این مسیر همکاری لازم را داشته باشند.

خداپرست با بیان اینکه در ۲ سال گذشته فارس به کاهش نرخ بیکاری به عدد هفت و نیم درصد دست یافته که آمار خوبی است، افزود: براساس آمار فصلی مرکز آمار ایران پیش بینی می‌شود که طی سال گذشته فارس به رکورد نرخ بیکاری کمتر از هفت و نیم درصد دست یافته که طی ۲ دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی تحقق هدف کاهش نرخ بیکاری این استان را مسأله ای دانست که حاصل تلاش‌ها و راهبری استاندار فارس و سایر دستگاه های اجرایی این استان بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه اعلام کرد: فارس در حوزه روابط کار در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار رتبه نخست کشور را به دست آورد و این مهم با همراهی کارگران، کارفرمایان و دولت به دست آمده و گام مهم دیگر در این تعاملات ، کاهش خطرات ناشی از کار در فارس بوده تا با ایجاد محیطی امن و ایمن سلامت کارگران تامین شود.

وی برگزاری تفاهم نامه ها و برگزاری دوره های آموزشی را در راستای تحقق هدف کاهش حوادث ناشی از کار موثر دانست و اعلام کرد که این رویه با قدرت بیشتر در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد.

خداپرست در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: دغدغه حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی با جدیت توسط مسولان فارس در سطح ملی در حال پیگیری است تا این مشکل حوزه کارگری حل شود که این هدف به همکاری دولت و مجلس نیازمند است.

وی معیشت، سلامت و مسکن کارگران را از اولویت‌های اصلی حوزه کارگری دانست که به جد دنبال خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: جامعه کارگری در صف اول جبهه تولید در حال تلاش است و وظیفه مسولان است که مشکلات این جامعه را کاهش دهند.

وی در ادامه اعلام کرد: سه کارگر فارس امسال در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران ،گروه های کار و واحدهای نمونه کشور برای نخستین بار موفق به کسب مقام برتر شدند.

خداپرست با بیان اینکه جشنواره امتنان هر ساله برگزار و نخبگان کارگری به جامعه معرفی می شوند در پایان گفت: انتخاب سه نماینده برتر از فارس در مرحله کشوری این جشنواره نشان از ظرفیت و توان جامعه کارگری این استان دارد.

در حاشیه برگزاری آیین نماز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در شیراز میز خدمت ادارات زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس برای خدمت به نمازگزاران و جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاونگران فارس برپا و مطالبات این قشر توسط مدیران بخش‌های مختلف این اداره‌کل شنیده و پاسخ داده شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد
  • بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان